• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • mzetterblad
    Helen C skrev 2010-06-30 20:59:55 följande:
    Man mår jätte dåligt som mamma. Men gå in med 5 min mellanrum så kommer de gå bra... Den metoden har jag kört på med stora killen, men den funkar till slut... Kommer bli jobbiga kvällar, men gäller att inte ge sig när man väl börjar. Kommer bli mycke tårar
    Ja nu är han visserligen tyst, jag gick in och förklarade för honom att när bebisen kommer så funkar det inte att du sover i mammas och pappas säng, för det kanske bebisen kommer behöva göra. Och gav honom en bok han kunde bläddra i och titta på bilderna.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • Helen C
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-30 21:06:01 följande:
    Ja nu är han visserligen tyst, jag gick in och förklarade för honom att när bebisen kommer så funkar det inte att du sover i mammas och pappas säng, för det kanske bebisen kommer behöva göra. Och gav honom en bok han kunde bläddra i och titta på bilderna.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.•°´¯) ♥
    mmm ok...  Kommer kanske bli skrikit och mycke tårar för honom när han ska sova..Får hoppas de komemr gå bra iaf
  • mzetterblad
    Helen C skrev 2010-06-30 21:09:19 följande:
    mmm ok...  Kommer kanske bli skrikit och mycke tårar för honom när han ska sova..Får hoppas de komemr gå bra iaf
    Ja nu börja det igen :/ Blääääää!
    Men han måste ju lära sig eller hur?
  • Helen C
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-30 21:14:11 följande:
    Ja nu börja det igen :/ Blääääää!
    Men han måste ju lära sig eller hur?
    japp det e lika bra att lära han nu... Min 3- åring somnar i sin säng, men kommer in på natten. Ibalnd flyttar jag tillbaka honom beroendes på va kl e, och när jag gör de så blir han ledsen...
    Men gör du de senare så kommer de bli samma visa igen, bara ta djupa andetag, för de kommer behövas
  • mzetterblad

Jo tack ja känner det. Frustrationen byggs bara upp.. =/

• Hedi

Sassa; Usch va jobbigt! da förstar jag verkligen om du var orolig. Mina har peppar peppar slutat, men jag tror att läkarna främst vill att jag ska vara kvar för att man vilar mer när man ligger pa sjukhus.

Williams: Tack! ah jag vet att det är jobbigt men vi hade nagra sanna kvällar med Emmie när hon var yngre. Jag sa att mamma är här du ska sova nu osv. Det dröjde inte länge innan hon sov kanon pa nätterna. Jag vet att det är lite kontroverst! men när man vet att de mar bra och är mätta har torr blöja osv och bara inte har lust är det värt att ta fajten tycker jag. 

• Helen C
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-30 21:19:08 följande:
    Jo tack ja känner det. Frustrationen byggs bara upp.. =/
    Har varit mycke tårar hos mig när jag gjorde samma sak... Men de gäller e att vara stark.. Man har ju gett upp några ggr kan jag säga
  • mzetterblad

Jag känner att vi måste få det att funka igen, när det funkat så bra innan. Jag vill inte ligga med 2 barn i min säng sen.

• Helen C
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-30 21:25:54 följande:
    Jag känner att vi måste få det att funka igen, när det funkat så bra innan. Jag vill inte ligga med 2 barn i min säng sen.
    Nä man vill ju gärna kunna få sova själv oxå....

Skulle lyfta datorn från soffan till knät och stramde till ordentligt på ett ställa. Antingen om hon gjorde något eller va de va. Obehagligt
  • Kinne79
    Idag har jag varit på ett gemensamt hälso och träningsmöte. Hälsodelen kunde ju kvitta, var samma som hälsosamtalet jag hade i v.8 men träningsdelen var bra, vi fick tips på en massa övningar som jag nu ska försöka göra.

Jag vill gå på allt som erbjuds då jag inte har så mycket vänner här i stan (är inflyttad) men folk är ju så förbaskat slutna så det är ju skitsvårt att lära känna folk. Men jag hoppas verkligen på föräldragruppen. Är det någon av er som redan börjat gå på den? Hur är det?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2