Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

Bebis050810 skrev 2010-08-21 15:06:14 följande:
    Jag är bara deppad deppad deppad!!!!!!!! gråter o städar! kul! Sambon är så elak, säger att jag är så tråkig hela tiden, att jag aldrig vill hitta på nåt!!! men jag är ju så trött! har barnen hela dagarna själv, hemmet att pyssla om, matlagning, gravid, dåligt järnvärdet............ hur ska jag orka??? skriver in mig på psyk snart, faktiskt! jag menar allvar!!
    Sen tycker iaf jag att vi gör saker.......
    Han har ingen medkänsla alls, bryr sig inte ett skit i att jag är gravid och trött!

FAN för karlar!
    Hur kan han kräva sånt av dig när du i princip sköter allt där hemma??? han får väl hjälpa till lite så du kanske får lite ork till annat...en riktig mansgris verkar han vara.
  • NoahLeah

Jösses, redan vecka 28 imorgon..kanske dags att börja bestämma sig för vagn nu. *s*

• NoahLeah
    Annizsj skrev 2010-08-21 21:10:10 följande:
    Jadå! Sålde nyss våran. Den är så jäkla stor och otymplig. Var ju kul med en nt vagn men vu var inte nöjda! Köp den inte! Tips är att kolla blocket! Vi har köpt en emmaljunga med alla tillbehör för 2000 kr. Mkt smidigare vagn plus att man kan ha del både mot och från sig!
    velar så ang syskonvagn. Noah är ju 2 år och 8 månader när lillan kommer och då kanske det räcker med ståbräda, behöver ju inte ge mig ut på långpromenad de 2 dagar i veckan han är hemma från dagis.
    Känns som dyra pengar att lägga ut om han inte vill åka vagn särskilt länge..o vi har ju sulkyn när vi båda är hemma.
    Kanske smartare att köpa en kombivagn o ståbräda???
  • NoahLeah

Hej hopp, här blev det sovmorgon till kl 6...men vi klev inte upp förens 8:30. Med lite vällingmuta gick han med på att sitta o leka i sängen medans jag halvsov. *s*

Har velat fram o tillbaks hela kvällen/morgonen om syskonvagn el inte......smidigast och billigast är ju enkelvagn och ståbräda, man behäver ju inte ge sig ut på världens långpromenad när man är ensam med båda vintertid och i vår blir ju Noah 3 år, då lär han nog inte vara så intresserad av vagn???
    HJÄLP!!!!

• NoahLeah

Nu har vi köpt vagn, blev en svart Emmaljunga City Cross med mjuklift och syskonsits efter lång diskussion med säljaren.
    Hämtdatum blev 13/10 om inget oförutsett  händer.

• NoahLeah

Kicki: Jag gillar den också och när det var den enda som hade syskonsits så var valet inte så svårt. Lite oense ang färgen först men kom på att det säkert är enklare att sälja en svart än en illrosa el grön.

• NoahLeah
    dagalie FZ skrev 2010-08-22 19:05:46 följande:
    Åh en sån vagn ville jag också ha! Men sambon tyckte att de var för dyra.. Vi kollade efter begagnade på blocket, men så hittade vi en (f)annons på blocket med nya vagnar, som kostade lika mycket som de begagnade Emmaljunga vagnarna gjorde! Och dessa påminner om Emmaljungas, Edge Duo Combi. 

Så det blev en sån här, Focus heter dem.. Beställd i butiken Anna & Axel, men kan även köpas från deras hemsida: www.annaaxel.se

En splitter ny kostar bara 2995kr. Och det "lilla paket" som vi ska köpa kostar 4000kr och då får man sittdel, hårdlift/liggdel, skötväska, regnskydd och insektsskydd. För 5500kr så får man "stora paketet", och då ingår allt som jag nämnde men också ett babyskydd som man kan fästa på chassit. Vi kunde inte ta det, då den bilstolen inte passade i vår bil.. Man kan kombinera färger och mönster på vagnen själv, det finns en bok i butiken med färger och mönster, som man kan välja bland och mixa med efter eget önskemål. Vi ska ha denna vagnen som på bilden.. Den är mörklila med blommor på. Och vi har redan beställt vår och är klar för hämtning i mitten av september..

Vilken fin vagn..lite roligare mönster och färger än Emmaljunga.
  • NoahLeah
    Annizsj skrev 2010-08-22 21:32:41 följande:
    Trulsa--- Så kan den ju vara. Alla magar är inte hårda.

Usch imorgon tidigt på morgonen ska jag till läkaren med Viggo. De ska göra Ul på hans hjärta då han har blåsljud. Men vi har redan gjort EKG och det såg jättebra iut. PLUS att hade det varit något fel på honom hade vi märkt det på hans allmäna tillstånd. Han hade varit sjuk mkt, blivit andfådd, inte hängt med så br, blivit blå om läpparna. Han är snarare tvärtom. Superalert och frisk! Klart man är lite orolig, men ändå skönt att de reder ut det helt. Han är ju liksom det finaste vi har....å storebror såklart. Får åka själv med honom imorgon. M är sjuk så sambon får vara hemma med honom då.....
    Hoppas allt går bra. *kramar om*
  • NoahLeah
    Kinne79 skrev 2010-08-22 21:17:14 följande:
    Hej!

Måste få fråga en fråga innan jag läser igenom tråden (har varit borta hela helgen) men är lite orolig.

Min mage är jättemjuk, det går att trycka in den ganska långt. Det har det aldrig gått att göra tidigare under graviditeten. Är detta normalt? Det gör inte ont.
    Så blir man mage också när jag ligger ner, bebisen sjunker ju ner. När jag står upp är den stenhård.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2