Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

kicki08 skrev 2010-08-13 18:18:23 följande:
    ojojoj.... lycka till taniko. Du gör rätt som tar i med hårdhanskarna nu. Såhär har han ingen rätt att behandla dig.
    massor av kramar!
    Vet bara inte vart man ska börja. Måste ju få han att ta över lånen på huset..tänker inte sitta o betala på ngt jag inte bor i sen ska man ju hitta ny lägenhet och så, inte så enkelt när man ska vara mammaledig.
    Blir ju flytt till hemstaden o då måste jag ju säga upp mig från jobbet o ta sonen från hans älskade förskola.
  • NoahLeah

Ni som gått igenom separation med barn..vad ska man börja med?
    Först o främst måste jag väl få sambon att fatta läget sen kanske ett möte med banken ang lån? Ska man ta in jurister eller?

• NoahLeah
    Bebis050810 skrev 2010-08-13 18:45:34 följande:
    Taniko- är din hemstad långt ifrån där du bor nu?
    hur vill gubben göra med barnen? vårdnaden och sånt? vad har han sagt tidigare då ni diskuterat separation?
    Min hemstad är Linköping så det är ca 25 mil härifrån.
    Han blir skit elak o arg när jag tar upp separation o säger att han inte ska samarbeta alls så jag vet inte vad han tänker....men han är def inte lämplig att ha vårdnad om några barn, inte en chans att jag lämnar de hos honom en vecka eller ens en helg.
  • NoahLeah

Han siiter nu o beklagar sig o tycker så synd om sig för att jag är arg på honom...men jag är inte arg, bara besviken o tom, känner absolut inte ett skit för honom mer än äckel.

• NoahLeah
    kicki08 skrev 2010-08-13 18:58:38 följande:
    taniko: Det första är ju då att få sambon att förstå att det är över.  Sen väntar nog en jobbig tid då ni kanske måste bo ihop medan ni båda söker annat boende.Om inte någon av er har nått ställe att åka och bo på under tiden.
    tyvärr är ju det här den jobbigaste biten Något man måste ta sig igenom bara.

Under tiden MÅSTE man nästan prata. Jurister behöver man ju inte blanda in om det inte är så att han tänker bråka med dig. Det bästa är ju om ni kan komma överrens om att sälja huset eller att han köper ut dig om han vill bo kvar. Och ja, om ni inte kommer överrens om barnen blir det ju oxå jurister inblandade då.
    Men oftast brukar man kunna prata sig fram till en lösning med tiden.

Har du någon familj och vänner i närheten du kan vända dig till för stöd? Sådant är viktigt.
    Har mina föräldrar i Linköping samt syskon...inga direkt nära vänner här uppe som vet hur illa det egentligen är.
    Nu blev han skitsur o puttade till mig för att jag inte ville kramas med han, vad fan tror han????
    Han tycker uppenbarligen inte att han  gjort något som helst ferl.
  • NoahLeah

Jag tvingade hans polare att ta med han hem till sig  inatt, känner mig inte trygg hemma när han är så där.
    Ringde han nu för att säga att jag larmar dörren o så , så han inte kommer hem inatt...o sen att han gjort bort sig rejält ikväöll men det tyckte inte han. Han har inte ljugit om ngt o inte druckit ngt direkt...han måste ju vara sjuk el så går han på tabletter el ngt. Han är så aggressiv o borta i huvudet mer sällan än ofta o ljuger om allt..det tyckte han polare också.

• NoahLeah
    Helen C skrev 2010-08-13 21:49:35 följande:
    bebis- Jag tror min ligger med huvudet neråt och håller på sparkar på höger sida. När hon hickar så känner jag väldigt långt långt ner. Men får se om två veckor då vi ska till BM igen....

taniko- Man blir lite rädd i de du skriver...Känns inte alls bra... Dags och prata med honom i helgen. Börja kolla lgh och såna grejer nu
    frågan är ju om det hjälper, han blir bara aggressiv, elak o som ett barn om man förösker säga hur man känner...måste nog ha en medlare i så fall annars kan det sluta hur som helst.
  • NoahLeah
    Helen C skrev 2010-08-13 21:52:41 följande:
    jag e bara rädd att han gör dig illa om han e så aggressiv
    Än så länge har ilskan bara gått ut över döda ting men han puttas ibland, spottat på mig o trycker upp fuckoff-fingra  i ansiktet på mig så ibland undrar jag om det inte är nära att jag en vacker dag får en smäll.
    Nu är jag bara så jävla irriterad på att han inte tycker han har gjort ngt fel överhuvudtage...utan bara jag som missuppfattat o överdriver, det vanliga han alltid kör med. Sen när han är nykter o har lite ågren så lovar hjan att aldrig göra om det mm.....men denna gång går jag inte på det, han har fått minst 100 chanser att ändra opå sig men han skiter uppenbarligen i det. Många i min närhet tor ratt han gör dett aför att han vill leva ensam men inte var den som dumpar el så tror han att han är guds gåva så jag inte tänke rlämna han hur han än beter sig.
    Han har ju tagit tablettöverdos e n gång samt nblansdta alkohol o tabletter flera gånger, finns i psykets journaler mm så jag tror inte det skulle vara några problem för mig att få ensam vårdnad o kunna flyutta. Just nyuär han inte lämplig att ta hand om barnen själv.
    har ångets inför nästa kvällspass jag har o helg...då jag jobba 7-21 o inte har någon koll alls
  • NoahLeah

Nu ringde han o frågade om jag kunde hämta han, polaren hade somnat...som om jag skulle lämna Noah ensam hemma, pucko.
    Sa til han att jag inte ville ha hem han men han gav sig inte, han får sova där nerer så det lär ju def bli en sömnlös natt för mig.

• NoahLeah
    Bebis050810 skrev 2010-08-13 23:00:40 följande:
    Har du någon vän nära som du kan ringa i natt ifall att han blir aggresiv och ger sig på dig? Jag hade inte vågat vara själv om min karl var sån, inte när jag var gravid iaf, han verkar ju inte alls bry sig om att det finns ett litet barn inne i dig!
    Skulle aldrig vågat hämta hem honom, hade nog ringt en kompis isf som fick vara här.
    Nästa gång du ska jobba kan du väl be en vän ta sonen, eller din mamma kanske kan kommar på besök eller så kan kanske din sambos vän vara med dem hela tiden, för han verkar ju hålla med dig! som en täckmantel typ.
    Var rädd om dig! {#emotions_dlg.flower} blir så rädd att han ska skada dig.
    Jag har tyvärr ingen som kan hålla mig sällskap, han är hemma nu men så packad så jag hoppas han somnar, sover i gästrummet. Men innan han la sig så hann han med att skrika på miog, skylla ifrån sig o säga att inte han inte alls gjort fel som jag säger.
    Jag föröskte få fram lite grann att han inte fåt ngn mer chans nu utan att vi får vara separerarde tills han tar tag i sitt liv o blir bättre...han har förstört min självkänsla tillräckligt mkt nu.
    O angåend emina helger o så , så sk ajag prata med chefen på måndag om det inte går att korta ner mina pass s¨jag inte jobbar 7-21:30 utan kanske bara till 17-18.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2