BF November,2010 DEL 2
Jag har lite samma problem, fast ändå inte. För jag slår mig bara ner vid maskinen och syr ihop nåt som matchar ;) Sen tycker jag det är lite kul att matcha lite "vilt" så där ;)
Har jag länkat till den här förrut? Tycker den är lite rolig.
http://www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen1/
Vi har nog bestämt att bebisen ska heta Idun.
Då blir det nog Idun Jennie Cecilia, låter det bra? Men både Jennie och Cecilia är mina släktnamn, så jag skulle vilja ha ett från mannens sida också. Så nu har jag börjat fundera på om vi inte ska klämma in ett Mimmi också.
Alltså Idun Jennie Mimmi Cecilia. Hur låter det?
Jennie heter min syster, hennes äldsta dotter har mitt tilltalsnamn som andranamn.
Cecilia heter jag, min systerdotter, kusin, kusindotter och en massa tanter på både min mammas och pappas sida.
Mimmi kallas min mans mormor, finare än Hjördis som hon heter.
Jag har fyra namn så mängden namn ser jag inte som något problem, men låter det bra?
Vi har ca 50 min till förlossningen, men iom att det är första så borde det väl ta lite tid?
I natt har en kompis fått barn, en son, fast de sagt tjej på ultraljud sent i graviditeten.
Lite nervös blev jag allt när jag fick reda på det. Och det ska ju tydligen oftare bli fel när man fått reda på tjej. Jag skulle ju såklart bli glad även om vi fick en pojke, men nu har vi ju ställt in oss på tjej och även köpt lite saker. Nu kommer jag vara extra nervös till det är klart.....
Men det är väldigt många som fått reda på att det är en tjej i den här tråden, vilket också gör min lite nervös.
Idag fick vi avslag på vårat efternamnsförslag, så nu är det tillbaka på ruta 1, ska vi hitta på ett nytt förslag eller ta något av de två vi redan har. Om vi inte kommer på något nytt har vi Magnusson eller Dahlberg att välja på, vilket skulle ni valt?