Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah skrev 2010-09-08 13:22:41 följande:
    Mix and match kanske funkar? Nja, eller inte, det beror ju på vilken typ av människa man är. Lindex har ju massor av plyschbrallor i regnbågens alla färger. Investera i ett gäng sådana (ta 3 betala för 2) så borde det ju genast bli mycket lättare!

Jag har lite samma problem, fast ändå inte. För jag slår mig bara ner vid maskinen och syr ihop nåt som matchar ;) Sen tycker jag det är lite kul att matcha lite "vilt" så där ;)
    Jag gillar Lindex plyschbyxor finns några stycken här redan. I strl 68 har jag redan 21 par byxor, så känns lite konstigt att behöva köpa mer. Men jag vill att det ska matcha, men ska iaf avvakta och se om det blir några presenter och sen vänta tills bebisen växer i den storleken så man vet lite mer vilken årstid det är.
  • Kinne79

Vi har nog bestämt att bebisen ska heta Idun.

Då blir det nog Idun Jennie Cecilia, låter det bra? Men både Jennie och Cecilia är mina släktnamn, så jag skulle vilja ha ett från mannens sida också. Så nu har jag börjat fundera på om vi inte ska klämma in ett Mimmi också.
    Alltså Idun Jennie Mimmi Cecilia. Hur låter det?

Jennie heter min syster, hennes äldsta dotter har mitt tilltalsnamn som andranamn.
    Cecilia heter jag, min systerdotter, kusin, kusindotter och en massa tanter på både min mammas och pappas sida.
    Mimmi kallas min mans mormor, finare än Hjördis som hon heter.

Jag har fyra namn så mängden namn ser jag inte som något problem, men låter det bra?

• Kinne79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-08 19:51:38 följande:
    Tycker de låter jätte fint =)
    Med eller utan Mimmi?
  • Kinne79

Vi har ca 50 min till förlossningen, men iom att det är första så borde det väl ta lite tid?

I natt har en kompis fått barn, en son, fast de sagt tjej på ultraljud sent i graviditeten. Förvånad Lite nervös blev jag allt när jag fick reda på det. Och det ska ju tydligen oftare bli fel när man fått reda på tjej. Jag skulle ju såklart bli glad även om vi fick en pojke, men nu har vi ju ställt in oss på tjej och även köpt lite saker. Nu kommer jag vara extra nervös till det är klart.....

• Kinne79
    MammaDeborah skrev 2010-09-09 10:26:11 följande:
    Jag har känt mig mer tveksam över beskedet att vi ska få en flicka än om de hade sagt att det var en pojke just därför att snoppen sällan går att ta miste på ;) Vi ska på extra-UL den 22/9 och ska försöka kika en extra gång då :)
    Nu är jag ganska så unisex i mitt tänkande så det är inte hela världen om det skulle bli en pojke. Men mentalt är jag inställd på flicka och skulle gärna vilja ha just en flicka, men jag vet ju att jag hade älskat en pojke precis lika mycket :)
    Ja, vi är också väldigt unisex. Men klänning skulle jag inte ha på en pojke. Men de få klänningar vi har är antingen ärvda eller köpta på halva reapriset så det är inte hela världen. Men som du säger mentalt så är det ju en tjej, så det blir ju lite omställning. Men vi är medvetna om att det kan bli "fel" så jag har bara berättat för min syster och er i tråden, annars är det ingen som vet. Min kompis hade berättat för alla.
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-09-09 10:29:15 följande:
    Oh shit Ja jag har hört att detr inte är allt för ovanligt att de säger fel just när de tror det är tjej. Tror de att det är kille brukar det inte bli fel för det är så tydligt då. Jag va ju på köns-ul och det i v24 så jag tror hon va helt hundra, hon sa inte att hon va minsta tveksam iaf. Men visst skulle jag bli totalchockad om det ploppade ut en kille Men såklart lika lycklig för det! Kläder har vi ju inte köpt eftersom vi redan har tjejkläder förutom två set som jag ska ta med till bb. Så det "värsta" som kan hända är att vi får köpa lite fler kläder men inget akut då vi har mkt könsneutralt
    Vi har ju varit på två ul och då har dom sagt tjej båda gångerna. Men, det blir som det blir.
  • Kinne79

Men det är väldigt många som fått reda på att det är en tjej i den här tråden, vilket också gör min lite nervös.Tyst

Idag fick vi avslag på vårat efternamnsförslag, så nu är det tillbaka på ruta 1, ska vi hitta på ett nytt förslag eller ta något av de två vi redan har. Om vi inte kommer på något nytt har vi Magnusson eller Dahlberg att välja på, vilket skulle ni valt?

• Kinne79
    kicki08 skrev 2010-09-09 12:56:21 följande:
    Avslag på efternamn? Tog ni något egenpåhittat?
    Ja, vi hittade på ett Magnudahl, en blandning av de två vi har nu. Men det var för likt Magnedal och Magndahl som redan finns. Så nu får vi hitta på ett nytt.

Knasigt egentligen för man kan ju heta Petersson och Pettersson tex.
  • Kinne79
    Helen C skrev 2010-09-09 12:59:33 följande:
    Man får inte hitta på något efternamn utan måste vara inom släkten så man kan gå väldigt långt bak om man vill
    Jo man får hitta på, bara det inte liknar ett redan befintligt namn.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2