Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Belavon skrev 2010-09-17 16:44:58 följande:
    Han kommer att jobba två månader ute och sedan är han hemma två månader och så håller det på.
    NoahLeah skrev 2010-09-17 10:44:22 följande:
    Lycka till ni som ska göra TUL. *kram*
    Här sovs det typ ingenting och har ju aldrig en chans att ta igen det på dagarna heller, då är det jobb som gäller...ser mer el mindre levande död ut.

Idag kör jag kvällspass (13-21) sen ledig i helgen...vet ju att sambon ger mig en sovmorgon i alla fall..lördag ska vi ju ev till Östhammar så då blir det tajt.

Någon som vet vad man kan ta för allergimedicin när man är gravid..jag tror jag blivit allergisk mot katterna, kliar sjukt mkt i näsan när jag kelar med dem el de sovit i vår säng.
    Jag skulle nog inte orka utan sömn, hoppas verkligen att du får sova igen dig i helgen!

Du kan prova med Rhinocort Aqua, finns receptfritt på apoteket. Jag har det för min allergi och har klarat mig på den hela sommaren, utan några andra mediciner för det. Det är cortison nässpray och ska vara helt ok. Jag har tagit det varje dag mot att det rinner och kliar i näsan.

Men få ingen panik, dina slämhinnor är extra känsliga så det kan mycket väl gå över efter graviditeten. Så ta inte bort katterna för fort.
    Ok, men ni vänjer er snabbt. Det blir ju normalt för er. Men skönt att han kan vara hemma så länge i början.
  • Kinne79
    NoahLeah skrev 2010-09-17 17:28:58 följande:
    Hur många här är det som jobbar heltid och hur många är hemma av någon anledning? (bara ren nyfikenhet).
    Jag gick ner till 60% efter sommarlovet, så jag både jobbar och är hemma. Ska jobba fram till höstlovet, så nu har jag 6 veckor kvar på jobbet och sedan ska jag bara vara hemma tills det är dags.
  • Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-09-17 17:46:16 följande:
    Skönt att han kan vara hemma så länge sen då, tom februari, då bebis är nyfödd och du behöver hjälp och ni får mysa med liten tillsammans!
    men vad länge han är iväg på sjön!! superlänge ju! jag hade inte pallat det, (tror jag)
    Är det så att han kan välja hur han vill jobba? typ 2 mån på sjön - 2 mån hemma. 1 mån på sjön - 1 mån hemma...?
    Kinne79 skrev 2010-09-17 16:57:37 följande:
    Sitter och är avis och frustrerad på min lillebror!

Han är 21 år och bor i lägenhet som mina föräldrar betalar + mat och mobil. Det tycker jag väl är ok, om det inte håller på allt för länge till. Det jag är frustrerad över är att han får pengar utöver detta till helt onödiga och dumma saker. Tex har han för flera månader sedan åkt fast för att ha lastat för mycket öl i bilen från Tyskland. (Tillsammans med kompisar) Mamma betalade hela boten på 4000kr och hur lillebror fick pengar till öl vet jag inte. Detta tyckte jag var jättedumt men han hade ju hamnat hos kronofogden annars. Senare fick jag reda på att det hänt igen och böterna fick pappa betala (de är skilda). Fasen han lär sig ju inte om de bara betalar utan att ställa motkrav. Och nyss läste jag på FB att han ska tatuera sig för drygt 2000kr. Jäkla bortskämda snorunge känner jag då. Jag kanske inte är avis men jäkligt frustrerad. 
    Så är det med min lillebror med, "lillpojken" i familjen. han får oxå massor av pengar till allt möjligt och jag får sköta mig själv. inte mer än rätt iofs, för jag är vuxen och ska ta mitt ansvar! men det e min bror med, 26 år. han borde oxå få tänka själv, ta ansvar osv!! annars lär han sig ju aldrig. Han kan köpa dyra märkeskläder, snusa, röka, gå på krogen, åka på resor mm och är arbetslös, undra hur det går ihop??
    ja får inget utöver vid födelsedag + jul. Ja barnen får ju när de fyller år, jul, nåt då och då, så det är inte det, men man tycker ju att det ska vara lika för båda "barnen" i familjen. eller hur!
    Så jag förstår dig fullt ut!!
    jag skulle oxå vilja kunna göra lite kul grejer.

POPCORNPLAYA- ben&Jerrys, det 'är en glass vad jag förstått, men vad är det för speciellt med den??

TANIKO- jag är inskriven på AF nu sen liten började på dagis för 3 veckor sen, hoppas de inte hittar nåt jobb eller kurs till mig nu, för jag orkar inte jobba!! Väntar på mina a-kassepengar, OM jag nu får några, har räknat med det, men väntar på beslut, de sa att jag kanske varit ifrån stämplingen för länge...... Hur man nu kan vara det??? Vaddå lixom, är det inte bra att man göra annat än att bara stämpla!? ibland undrar man hur systemet funkar!!
    Jag hade blivit mindre frustrerad om han fått en resa eller så. Det är just det att det är så totalt onödiga saker. Böter 2 gånger ok 1 gång men andra, han borde iaf få bli skyldig dom pengar för detta. Tatuering är ju inte direkt livsviktigt och kan faktiskt vänta tills han får ett jobb.
  • Kinne79
    NoahLeah skrev 2010-09-17 18:21:59 följande:
    Är lite avis på er som får vara hemma..någon som vill byta?

Vet ni om man kan använda en timvikarie på dagis som barnvakt? Vi har en grannes dotter som vickar på sonen fsk ibland och idag slog tanken mig att hon kanske kunde vara barnvakt åt Noah de gånger det krisar för oss. Vi har ju absolut ingen som kan hjälpa oss som läget är nu.
    Klart du kan fråga henne om hon kan vara barnvakt åt er. Toppen ju att Noah vet vem det är.
  • Kinne79

Vi kommer betala 1260kr för dagisplatsen när det blir dags.

Så här står det på min kommuns hemsida:

Allmän förskola för 3-5 åringar

Från den 1 juli 2010 har alla barn som är 3-5 år rätt till allmän förskola från och med höstterminen det år barnet fyller 3 år. Fram till 30 juni 2010 gäller rättigheten för alla 4-5 åringar.

Verksamheten bedrivs i förskolan och är baserad på läroplanen för förskolan, Lpfö98. Den omfattar 15 timmar per vecka och är avgiftsfri.

Det är frivilligt för barnen att delta men är obligatorisk för kommunen att anordna.

• Kinne79
    Annizsj skrev 2010-09-19 18:46:55 följande:
    ah! Jag är uppväxt i Saltsjö-Boo...Orminge! Så det ligger ju rätt långt ut. Mina föräldrar bor dock i alphyddan nu..om du känner till det? Nära Sickla...stort modernt köpcentrum
    Där är jag ofta, mannens släkt har sommarstuga där.
  • Kinne79
    Annizsj skrev 2010-09-19 18:52:00 följande:
    Har de sommarstuga i Sickla köpcentrum? hihi! Nej men jag förstår!
    Haha, tänkte på det först efteråt att du faktiskt skrivit fyra ställen. Nej, de har sommarstuga i Gustavsvik, så jag är ofta i Orminge och handlar på Ica.
  • Kinne79

Kanske är dags att gå iväg och rösta, brukar vänta in i det sista, då brukar de vara lagom pigga på vallokalen

• Kinne79
    Annizsj skrev 2010-09-19 19:19:20 följande:
    Ja, skynda iväg nu! Du har 45 min på dig!
    Aha, ja gamla hederliga centan som vi sade (centrum)......Syrran bor kvar, men sen har typ alla flyttat därifrån nu. Skulle inte vilja flytta tillbaka. Gillar Nacka,  men det är såå dyrt att bo där! har lämnat sthlm för alltid! Trivdes inte med all stress och så...
    Tar bara 5 min att gå till vallokalen, så jag hade gott om tid på mig.

Min man har ju hela släkten kvar i Stockholm, men vi har inget sug att flytta dit med all stress och dyra bostäder.
    Däremot har vi börja fundera på att flytta till Nyköping då skulle vi komma närmare, men inte behöva bo i storstad.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2