Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah skrev 2010-09-13 13:34:46 följande:
    Det finns tekniker som kan rädda äggledaren, men det finns också mycket som tyder på att när man är inne och rotar i äggledaren så blir det små små ärr som kan öka risken för utomkveds i framtiden. Att bli av med en äggledare är inte någon katastrof eftersom man säger att den andra kompenserar för den förlorade. Jag har fått tre, snart fyra, barn efter min operation. Men jag medger att jag blev väldigt rädd för att jag inte skulle kunna få fler efter min operation. Kände mig tvungen att motbevisa mina farhågor och ja, se hur det gick
    Bebis050810 skrev 2010-09-13 12:52:47 följande:
    Ja jag vill inte äta mer hormoner nu känns det som!! jag mår inte heller bra av hormoner och har ätit det sen jag va 16, så det får räcka.
    Ska diskutera det sen med min BM, kanske testa kopparspiral, om jag vågar, känns så läskigt att ha nåt uppstoppat där nere!!
    kondom vägrar min sambo och sen finns det ju inte så mkt mer att välja på.... väl?
    Fler barn ska vi inte ha iaf!

När jag var hos BM senast, i vecka 30, så låg bebis med huvudet neråt, tror den gör det ff för jag känner massa sparkar åt höger och vänster, hit och dit sparkar den!! sen känns det som nåt skruvande mellan benen ibland.

Nu har jag fått i mig några mackor, ska vila lite i soffan, men sen ska jag försöka mig ut på en promenad, det skulle kännas skönt att få frisk luft

Håller även på att kika på en massa debatter, vad ska ni rösta på?? jag blir galen på att jag inte kan ta ett beslut, men det e ju så svårt när man inte vet hur alla partier tänker o tycker om allt.......
    Jag har inte riktigt bestämt mig. Jag är ganska nöjd med det styre vi har nu. Jag ska ta nån kväll till att läsa in mig lite mer. Jag och mannen har ganska så samma uppfattning om hur vi vill ha det. Vi hejar båda på alliansen.
    Nej, det är ju så laddat nu inför valet. Jag hoppas bara att inte SD får något utrymme i framtiden heller. Tycker det är tråkigt att höra hur många som går på deras politik för om man tänkte steget längre så hade man insett att det är helt galet!Jag har slutat köpa mammakläder och tittar nu lite längtande åt allt fint man kanske kan få på sig i höst/vinter. Men jag hade också tur och fick en hel hög kläder från min svägerska och där var det bland annat två par byxor som passar perfekt :) Och så fick jag massor med amningströjor från hm som är så långa att de täcker magen :)

Är det bara jag som inte är trött på mitt tillstånd än?? :-/
    Jag är inte trött på att vara gravid, men då ligger jag ju drygt en månade efter er. Men vore ändå kul om tiden ville gå lite fortare.
  • Kinne79
    NoahLeah skrev 2010-09-13 14:36:28 följande:
    När har du BF?
    2 december så är i v. 28+3 idag. (Så jag ligger ju ínte en månad efter alla.)
  • Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-09-13 14:50:08 följande:

För mig står det mellan socialdemokraterna, kristdemokrater o folkpartiet. de andra har jag kollat på debatterna på och fått NEJ TACK för!!
    har alltid röstat på sossarna innan så dom lär det bli i år med. sen i kommunalvalet vet jag inte vilken av dessa 3 ovan?

I kommunen ska jag rösta på KD för de driver vårdnadsbidrags möjligheten starkt här. Landstinget har jag ingen aning och riksdagen blir det förmodligen M.
  • Kinne79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-13 18:19:45 följande:
    Idag såg flödet bra ut , hoppas innerligt att det gör det på fredag med.
    Jojo 85 skrev 2010-09-13 18:06:28 följande:
    Nej, dom orden vill man ju verkligen INTE höra
    Jag hoppas innerligt att allt ska gå bra o att han lägger på sej till nästa viktkontroll o att flödet i navelsträngen fungerar!
    Vad gör dom om flödet inte fungerar som det ska då? Kan dom göra något utan att behöva plocka ut bebisen?
    Jag vet inte om dom kan göra nåt om flödet skulle vara dåligt. vill ju inte att han kommer ut nu, när han är så himla liten =/
    Oj, hoppas verkligen att det ser bättre ut på fredag. Men dom plockar väl ut honom för att ge honom all tänkbar vård eller? (förlåt om frågan verkar knäpp, men jag är så okunning kring allt sånt här)
  • Kinne79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-13 19:18:58 följande:
    Jag hoppas att om flödet är bra att han får stanna, men samtidigt måste han nog öka i vikt för att få stanna!
    Jag antar att det är så, jag va så chockad under kontrollen idag att jag inte frågade så mkt. Dessutom hade jag inte gubben med mig men han följer med på fredag så får fråga lite mer då
    Vilken vecka är det du är i?
  • Kinne79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-13 19:27:48 följande:
    Är i vecka 32+6 idag
    Det är ju bra.
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-09-13 20:28:15 följande:
    Mamma Deborah: usch ja, av det kompisen berättade så lät utomkveds som en riktig skräckupplevelse De sa till henne att om hon vill ha fler barn i framtiden så kommer hon bli erbjuden ivf kostnadsfritt. Som tur är så har de redan två st. Hon är tydligen sugen på en till men inte hennes man. Va skönt att du fick fler barn utan hjälp

Bebis: jag tycker oxå spiral verkar läskigt... Men har hittills aldrig haft några besvär av hormoner så det blir piller Om det nu inte har ändrat sig.

Trulsa: ja jag vet inte om vi ens vill ha ett tredje barn, men om vi vill det så vill jag nog ha min kropp för mig själv ett tag Och jobba lite. Saknar faktiskt att jobba samtidigt som jag älskar såklart att vara med Olivia hela dagarna. Men, man ska aldrig säga aldrig... trodde inte jag skulle vilja skaffa såhär tätt nu heller men redan ngn månad efter fl så började gravidsuget smyga sig på
    Förstår att du inte vill ha en 3:a lika tätt som dessa två kommer bli. Jag formulerade mig klumpigt och undrade om det var så att du tycker det har varit/kommer bli jobbigt att Olivia och syskonet kommer tätt? Frågan är ställd helt egoistiskt iom att vi funderar på att dra igång försöken igen när denna bebis är 9 mån ungefär. Eller borde man tänka om?
  • Kinne79
    Annizsj skrev 2010-09-13 21:39:05 följande:
    Trulsa- förlåt om jAg lägger näsan i blöt. Jag tror att fet bästa man kan göra är att fokusera på det barn man bär och får. Ni kanske inte alls är redo för syskon så tidigt? Jag själv kan idag känna, vaddå ett barn är ju rena semestern. Men man vet aldrig vilket sorts barn man får. Sover de hela nätter tidigt äter utan problem, ni får sova är det helt klart lättare att planera syskon. Ska jag vara ärlig så hade vi tänkt vänta med trean tills killarna är runt 4 och 6 år. Men nu blev det inte så. Det kommer bli skitjobbigt det vet jag. Det är två år mellan mina nu och så dagarna ser ut nu orkar jag knappt tänka på hur det blir med ännu en till. Jag är bara så slut av allt! Samtidigt så är mina barn det bästa och finaste jag har, älskar livet med dem men just nu är det jäkligt intensivt!!!! Så nu var jag klar
    Tyvärr har vi ju inte lyxen med att våga vänta men förstår absolut vad du menar. Denna bebis tog drygt 2 år med behandlingar och grejer. Därför vågar vi inte avvakta utan kommer kontakta sjukvården när bebisen är runt 9 mån för om det skulle lyckas på första försöket om de vill starta behandling direkt så känner vi att runt 18 mån skulle vara ok. Men självklart kan det ändras om denna bebis är jättesjuk eller liknande. Och sen vet vi ju inte hur lång tid behandlingarna tar med remisser hit och dit och sen ska det ju ta sig också. På två år hann vi med 6 försök, så den mesta tiden går åt till väntan och kötider. Vi känner att hellre för tätt än superlång tid emellan. Jag är ju tyvärr inte jätteung, så vill man hinna med en ev 3:a så har vi inget val. Så här i efterhand önskar jag att vi börjat försöka när vi var yngre.
  • Kinne79
    Annizsj skrev 2010-09-13 22:08:43 följande:
    Trulsa- ah ok på det viset. Ja då förstår jag! Det är ju inte det lättaste att planera så de blir som man vill. Det blir helt enkelt som det blir hur gammal är du om man får fråga?
    Jag blir 31 i december, inte jättegammalt, men när kroppen redan inte vill funka som den ska så blir ju åldern ännu viktigare.
  • Kinne79
    Rosen skrev 2010-09-13 22:20:56 följande:
    e det nån mer än jag som tycker att sparkarna o rörelserna i magen inte är så mysiga längre? visst känns det skönt att veta att han lever där inne men jag tycker inte det e så himla mysigt längre för det känns både obehagligt o gör lite ont vissa ggr. men man skäms nästan för att säga att man inte tycker det e mysigt längre
    Jag tycker det fortfarande är mysigt men samtidigt läskigt. Jag är ganska säker på att jag lyckades få tag på en fot för ett par nätter sedan och jag bara skrek till så jag väckte min man. (Men det kan också ha varit en dröm) Däremot så är min bebis fortfarande väldigt lugn så jag känner inte sparkar så ofta.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2