Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Maddie72 skrev 2010-09-10 13:32:23 följande:
    Oj det låter inget kul. Förstår dig helt och fullt. Det är nog bara gravidhormoner tyvärr. Man ska inte ta några som helst beslut om nåt då man är gravid har jag hört. Man tänker inte alls som ogravid. Sååå... försök hålla ut, prata loss med dina kompisar, försök få mkt avlastning så du orkar vara mamma just nu, Sen då du har din nya bebis i famnen kommer nog mkt annat kännas annorlunda. Tror du inte det? Många kramar från mig
    Jo det har nog mkt med hormoner att göra, hoppas verkligen att det känns bättre när bebis väl är ute, men det gör det nog då har jag bara mig själv i min kropp och kan göra lite mer fritt som jag vill! måste anpassa sig efter den lilla i magen hela tiden. samtidigt som det är sista ggn så är det ju så synd att jag redan är så less på det, men inget man kan styra över ju tyvärr! jag vill ju njuta av bebis i magen, visst det gör jag varje kväll i soffan klappar magen och känner på bebis rörelsen, men jag njuter inte full ut i och med att jag mår som jag gör....
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Belavon skrev 2010-09-10 15:01:35 följande:
    Ha ha, nu blir man ju nästan rädd för att börja amma :p Jag hoppas det går bra för mig eller att jag får den hjälp jag behöver på bb. Jag har bara lite svårt att lita på att de vet vad de gör sedan jag träffade den där BM som tvingade mig amma en docka och bara påpekade hur fel jag gjorde.
    Förlåt om jag skrämde dig! det va inte alls meningen. Jag tror du kommer klara det galant men går det inte att amma så ska man inte klandra sig själv, det är inge lätt grej, det tar lite tid. men alla gör ju så gott man kan.
    Jag var helt inställd på att inte amma första barnet, då jag va gravid, jag tyckte det kändes konstigt att en bebis skulle ligga och snutta på mina bröst, men jag ville ge det en chans och ja, jag gillade det! men sen blev det kämpingt, men jag ville verkligen, så jag gav inte upp. den närheten man får med sitt barn är något helt fantastiskt!!
    men alla gör som de vill, ingen som kan säga att det ena är rätt eller fel.
  • Bebis050810

Tack tjejer för peppande ord! skönt att jag inte är ensam iaf ;)

• Bebis050810
    Hedi skrev 2010-09-10 19:49:15 följande:
    Hur manga barn skulle ni andra vilja ha? jag har alltid tänkt tre. Är dock väldigt osäker! känns som att man inte kommer fa nagon tid för sig själv och sa maste man ha ett annat boende osv. Mer arbete med tvätt och krangligare att flyga hem till Sverige mm. Folk kanske tycker det är jobbigt att bjuda in nagon som har tre barn. Men samtidigt skulle det vara trevligt med en lite större familj. Jag har själv 2 syskon och tycker det är väldigt roligt.
    Ja detta är ju mitt tredje barn, blir det sista. Mer orkar jag inte med!! inte fler graviditeter heller, min kropp orkar inte det, jag är ju så trött redan nu.
    Sen är jag själv med barnen typ jämt, så ja 3 räcker! men är nog oxå lagom känner jag de är nära mellan barnen, nu i höst är de 5 år, 2,5 år och nyfödd, de kommer ha mkt glädje av varandra.
    Jag blir 32 år till hösten och min sambo blir 28 i jan så vi skulle ju hinna med ett till om det skulle va så..... men nej tack!
  • Bebis050810
    Helen C skrev 2010-09-10 19:52:15 följande:

God kväll...
    Varit uppe hos smabon hela dagen på jobbet. Hade inget att göra hemma ändå....
    Fixat lösnaglar nu ikväll. Biter tyvär på naglarna

Är de någon som röker här i tråden???? Inget vi tagit upp innan va???
    Jag har varit rökare mem slutade så fort jag blev gravid.....

Vad jobbar din sambo med? Kock har jag fått en bild av

Ja jag är fd rökare, rökte i 11 år innan första barnet, men har alltid slutat samma dag som plusset kom alla 3 gångerna! det känns bra att jag kunde det för skulle aldrig röka som gravid. sen har jag rökt mellan barnen, mest feströkt men efter andra så hände det så mkt min pappa blev sjuk och dog och då blev det att jag rökte varje dag, inte massor, men några cigg per dag.

Denna graviditeten har varit den absolut jobbigaste, trött som fan, illamående, krånglande mage och så alla dessa hormoner, jag har varit mkt ledsen och arg!!! ja som jag skrev igår. så mkt röksugen har jag varit, hela sommaren med när andra rökt omkring mig och druckit och festat och man bara suttit där......

sen har jag vart jättesur på min karl de senaste veckorna!! fan va arg o besviken jag är på honom! han har varit snusare i halva sitt liv men bestlutade att sluta för en mån sen pga att han har så ont i läppen, men vet ni då vad karln gör!!?? jo går och köper cigg! han röker inte hemma men tar en cigg på och då för att dämpa suget, jag blir så arg! han vet att jag är supersugen och då tycker jag att han kan respektera att jag inte vill att han röker alls nu, för bara vetskapen av att han röker gör mig galen! jag kanske är töntig, men då får jag vara det då
    Jag tycker att han kan snusa nu fram till BF sen får han röka om han vill för då kan jag oxå ta en OM jag vill, men såklart får han inte sova med bebis isf!!
  • Bebis050810

Har aldrig heller sett nån slemmis.....

• Bebis050810
    mammadeborah o annizsj- skickar stora bamsekramar till er!! jag vet hur det känns att må piss! mitt liv är verkligen oxå en bergodalbana just nu

Taniko- ja hoppas verkligen att han tar sin chans nu på allvar!!!! Han får inte under några omständigheter svika dig igen!!  jag blir så ledsen om han sårar dig igen {#emotions_dlg.flower}

Idag har jag dock haft energi och vart jättepigg! har tvättat en massa, hängt tvätt, vikt tvätt och fått in i garderober. Igår städade jag lite här och var... dammsög o tvätta golven, känns bra :)
    Nu ikväll tog jag även fram 2 stora kartonger med bebiskläder som jag ska gå igenom och se vad som kan användas, vad som behövs tvättas och och få fräsch doft igen osv..... jag vill ha min bebis NU!!!!
    Skrev även ut en BB-lista igår som jag ska utgå ifrån och fylla på med om det är fler saker jag kommer på som behövs. Ska även ta tag i en förlossningsplan snart.
    Så här blev listan:

BB-väskan!

"Min väska”

”Bebis väska”

Blöjor
    Våtservetter
    Filt
    Overall
    Mössa
    bodys
    byxor
    pyjamasar
    Strumpor
    Fleecejacka
    Napp
    Mjukisbrallor
    leggings
    amningströjor
    Amnings-BH vanlig
    Amnings-BH nät
    strumpor
    Trosor
    Jacka
    Tjock tröja
    Sandaler
    Bindor
    Dricka
    Druvsocker
    Deo
    Shampo
    Balsam
    Duschcreme
    Hårborste
    Hårsnoddar
    Smink
    Idominsalva
    Tandborste
    Tandkräm
    Amningsinlägg
    plånbok
    Kamera
    Mobil
    Kameraladdare
    Mobilladdare
    Blodgruppspapperet
    Mitt svarta anteckningsblock, penna
    Förlossningsbrevet
  • Bebis050810

Bebis väska kom visst bort när jag kopierade texten......

”Bebis väska”

Blöjor
    Våtservetter
    Filt
    Fleeceoverall/Fleecejacka
    Mössa
    bodys
    byxor
    pyjamasar
    Strumpor
    Napp

• Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-09-11 21:26:25 följande:
    Bebis050810: Kommer inte in på din sida.
    Lägger till dig i min adressbok så kan du kika in
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-09-11 21:31:25 följande:
    Nu ger jag upp för ikväll. Har fått en rejäl reaktion på bricanylet och skakar för fullt. Visste att det var vanligt men med förra tabletten kände jag ingenting.
    Mannen och bonusbarnen ser film. Jag ligger i sängen. Somnar jag på soffan så ligger jag vaken halva natten sen. Bättre att gå och lägga sig så det har jag gjort. Kram på er! Ni kan väl hålla tummarna för en lugn natt?
    Klart jag håller tummarna!! natti natti :)
    Marinero skrev 2010-09-11 21:34:50 följande:
    Oj, ja den där bb-väskan... borde väl börja skriva ner nu va man ska ha med. Sen måste jag packa en Oliviaväska med för hon behöver barnvakt så då måste jag ha en väska jag bara kan rycka med när det väl gäller. Har även köpt en resesäng som kommer va i bilen ifall det händer på kvällen eller natten och hon behöver sova över hos vår barnvakt. Men vem vet, kanske händer det på em och är klart på kvällen, då kan sambon bara åka hem till henne. Men man vill va förberedd.
    Ja, smart, en "barnen-väska lista" måste jag ju oxå ha, de ska ju sova hos mormor när bebis kommer och sen va på dagis på dagarna.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2