BF November,2010 DEL 2
Idag går jag in i vecka 32
ett steg närmare bebis......!!
Lägger in en magbild

Idag går jag in i vecka 32
ett steg närmare bebis......!!
Lägger in en magbild

Tack för komplimangerna! :)
Skrivs lite om man, skulle va kul att läsa vad ni andra har för "standardmatsedel" hemma. Ja för det blir ju som popcornplaya skriver, alltid samma gamla mat varje vecka...... men om vi skriver vad vi brukar laga så kanske vi kan inspirera varandra till nya maträtter!
Pasta o köttbullar
Makaronipudding o köttbullar
Pasta o korv
Hamburgare, bröd
Lax/fiskpinnar sås potatis
Ugnsbakad falukorv sås pot.
Hemmagjorda biffar sås pot.
Pannkakor
Fläskpannkaka
Cowboysoppa
Bandpasta m. fläskfilé champ. solt. tomater
Hemmagjord pizza o hem. pizzasallad
Lasange
Spaghetti o köttfärssås
Egengjorda fiskpinnar, remouladsås potatismos
Torsk i ugn, potatis
taco
tacopaj
Köttgryta, ris
Stuvade makaroner o falukorv
Ja detta är nog det vanligast jag brukar variera mig med. Kyckling har det blivit mkt dåligt med senaste tiden, så det behöver jag laga! likaså fisk.
Pastasallad med kyckling är annars jättegott.
Det verkar som vi har rätt så lika maträtter på bordet här i tråden!
idag väljer jag mellan att göra egna biffar med sås, pot, lingonsylt eller ugnstekt falukorv o potatis.....
Jag har som tur är sluppit foglossning under mina tidigare graviditeter och känner inget av det nu heller, (fast jag vet ju inte hur det känns, men jag har inte ont nånstans iaf) hoppas jag slipper det denna ggn med!
Är så sötsugen senaste tiden, ja inte på godis, möjligtvis choklad då. men mjuka kakor, muffins o bullar!! så nu står banankakan i ugnen och väntar på att få ätas upp ikväll till Idol HEHE
Godmorgon
Ingen vidare sömn inatt. Låg och mådde rejält illa bra länge inatt. Sen 3 kissningar på det och att sonen kom över kl 3 och bökade i sängen. Förstår INTE varför detta illamående kommer ibland. och gärna på kvällarna och nätterna.
Det måste ju handla om att bebis lägger sig på någe konstigt sätt i magen. stoppar upp nått...