Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Idag går jag in i vecka 32 ett steg närmare bebis......!!
    Lägger in en magbild

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Tack för komplimangerna! :)

Jojo 85 skrev 2010-09-14 12:44:23 följande:
    Bebis: Min dotter vart alldeles till sej av magbilden o jag fick absolut INTE scrolla ner, Hon drog direkt upp sin tröja o sa "mage" o klappade sin mage Nu, några min senare har hon hittat annat att roa sej med.

jag får skriva mer sen. Nu är det dags för lunch.
    HIHI vad gulligt
    popcornplaya skrev 2010-09-14 12:48:44 följande:
    Jag latade mig idag och tog bilen och hämtade sonen från dagis. Orkade bara inte ut i regnet idag och ont i fogarna har jag.

Skulle precis bre mig en macka till lunch men såklart hade brödet börjat bli dåligt...... Blir att åka och handla sedan idag. Irriterande var det i alla fall. Vad ska man nu äta till lunch?
    Vi äter aldrig någon lagad lunch, utan det blir mackor och kaffe/mjölk. Nån bulle el. kaka och saft till barnen när vi lyxar till det.
    Sambon vill bara ha mackor och ja det är ju det enklaste. och nu går ju barnen på dagis igen efter sommarlovet så då får det lagad lunch iaf 3 dagar i veckan.
    Men när barnen va bebisar då blev det lagad luch för dem, enkla grejer som pasta, korv, köttbullar eller rester sen dagen innan, eller burkmat.
    Jag har nog svårt att komma på vad jag ska laga för middag varje dag! idag blir det nog färsk pasta (som va billig på Ica) med ädelostsås, bacon o svamp.
  • Bebis050810

Skrivs lite om man, skulle va kul att läsa vad ni andra har för "standardmatsedel" hemma. Ja för det blir ju som popcornplaya skriver, alltid samma gamla mat varje vecka...... men om vi skriver vad vi brukar laga så kanske vi kan inspirera varandra till nya maträtter!

Pasta o köttbullar
    Makaronipudding o köttbullar
    Pasta o korv
    Hamburgare, bröd
    Lax/fiskpinnar sås potatis
    Ugnsbakad falukorv sås pot.
    Hemmagjorda biffar sås pot.
    Pannkakor
    Fläskpannkaka
    Cowboysoppa
    Bandpasta m. fläskfilé champ. solt. tomater
    Hemmagjord pizza o hem. pizzasallad
    Lasange
    Spaghetti o köttfärssås
    Egengjorda fiskpinnar, remouladsås potatismos
    Torsk i ugn, potatis
    taco
    tacopaj
    Köttgryta, ris
    Stuvade makaroner o falukorv

Ja detta är nog det vanligast jag brukar variera mig med. Kyckling har det blivit mkt dåligt med senaste tiden, så det behöver jag laga! likaså fisk.
    Pastasallad med kyckling är annars jättegott.

• Bebis050810
    pocpcornplaya-Vad mysigt din bebis kommer få det där i vaggan!!  jag har inte bäddat ännu i spjälisen, men tvättat upp täcken, kuddar o sängkläder. Väntar på att sambon ska flytta upp liggdelen i spjälsängen på högsta nivån, sen bäddar jag nog när det börjar närma sig BF. så det inte blir dammigt igen och så att inte barnen kan leka där i och stöka till bäddningen.
    Jag har ett rosa lakanset och ett rött laban, jag tänkte bädda med det röda Labansettet och sen köpa ett nytt när bebis är född, om det blir en pojke, för då vill jag ha nåt i blått!
    Likaså till vagnen, ska köpa ett nytt sett där med, för till vagnen har jag inget täcke alls.

Ang. vagnar har vi 4 stycken:
    en lagårdssulky, en brio nova kombi, en emmaljunga scooter och en emmaljunga tvillingvagn. Är lagom för oss :)

Idag har det vart fotografering på dagis, fotografen va mkt proffsig och tog kort snabbt och effektivt, de blev jättebra korten! nu väntar man bara på att de ska komma hem i lådan tog enskilda och syskonkort med.
    Skönt när barnen är på dagis, de får leka av sig med sina kompisar och jag kan bara "va" slappa eller städa eller göra precis vad jag vill!!

Taniko- vad trist! vad jobbar du med? jag hade aldrig pallat att jobba nu...... är för fasen helt slut om dagarna på att bara vara hemma!
  • Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-09-15 13:55:13 följande:
    Bebis: Jag jobbar med psykiskt sjuka vuxna som är utåtagerande, finns hela tiden risk för att de kan slåss mm samt att alla röker så blir konstant utsatt för rök.
    Fk hade frågat chefen om jag var tvungen att agera om det blev brål o det är ju en självklarhet, kan ju inte bara se på när en kollega el boende blir misshandlad!!!
    Nej, tufft att jobba heltid o ta hand om hus o barn nu när man har så ont o är konstant trött..sover 2-3 timmar per natt.

Förresten..idag hoppas vi att Noahs kusin kommer till världen 6 dagar efter BF.
    Men det verkar ju helt sjukt ju!!! klart du måste få HP! överklaga såklart, men frågan är om överklagan hinns med innan bebis kikar ut.... men det måste du göra iaf.
    Om man har ett sånt pass farligt jobb som du har så kan man ju inte vara kvar där som höggravid. Vilken chef sen, är h_n inte förstående för fem öre eller??
    Det där med röken kan du såklart inte göra mkt åt..... men att vara utsatt för att kanske hamna i slagsmål, nä det är inte OK! snacka med chefen igen. annars får du väl sjukskriva dig lite då och då eller låtsas ta ut VAB för sonen.
    Håller tummarna för att de ändar sig!
  • Bebis050810

Det verkar som vi har rätt så lika maträtter på bordet här i tråden!
    idag väljer jag mellan att göra egna biffar med sås, pot, lingonsylt eller ugnstekt falukorv o potatis.....

• Bebis050810

Jag har som tur är sluppit foglossning under mina tidigare graviditeter och känner inget av det nu heller, (fast jag vet ju inte hur det känns, men jag har inte ont nånstans iaf) hoppas jag slipper det denna ggn med!

Är så sötsugen senaste tiden, ja inte på godis, möjligtvis choklad då. men mjuka kakor, muffins o bullar!! så nu står banankakan i ugnen och väntar på att få ätas upp ikväll till Idol HEHE

• Bebis050810
    kicki08 skrev 2010-09-16 08:02:46 följande:

Godmorgon
    Ingen vidare sömn inatt. Låg och mådde rejält illa bra länge inatt. Sen 3 kissningar på det och att sonen kom över kl 3 och bökade i sängen. Förstår INTE varför detta illamående kommer ibland. och gärna på kvällarna och nätterna.   Det måste ju handla om att bebis lägger sig på någe konstigt sätt i magen. stoppar upp nått...

Jag brukar oxå må illa på kvällarna när jag ligger i soffan eller sängen, tror det kommer när man ligger ner på rygg, för jag har märkt att jag mår bättre när jag ligger på sidan och så med huvudet högt, jag sover på 3 kuddar för att komma upp med huvudet.
    Jag vaknar oxå av rejält illamående ibland, det är hemskt!! sen ska man försöka sova med illamående lixom, nä det går bara inte, så jag går alltid upp på toa då..

Ja de där "kungarna" är ju verkligen pinsamma!! j-la skitprogram! fattar inte hur kanal 5 kan lägga pengar på sån skit och sen ska vi behöva betala dyra kostnader för att få tv-kanaler, nä fy fan!

Jag är en riktig TV-nörd! kollar massor av serier, bara svenska då, halv åtta hos mig, Idol, doobidoo, arga snickarn, rent hus, bygglov, så ska det låta, såld på hus, ensam amma söker, vad blir det för mat. ja typ alla sånna program inredning, matlagning, musik, osv....hehe det jag inte hinner se spelar jag in och kolla på på dagarna.

Min magen e konstig, till från att vara helt lös i 2 dagar har det inte kommit nåt på 2 dagar, ja helknas!
  • Bebis050810
    Rosen- vecka 35!! åh vad avis jag blir!!! då kommer ju snart din bebis själv är jag bara i vecka 32...

jojo- jättefin mage!!
  • Bebis050810
    Annizsj skrev 2010-09-16 10:52:22 följande:
    Nej nej, jag förstod att det inte var din karl Menade han du skulle fått hjälp av!

Jag längtar såklart, men samtidigt så är jag så trött jämt att jag inte kan sluta tänka på att jag kommer få sova ännu mindre/sämre när bebisen kommer.  
    DOck så börjar jag bli riktigt nervös inför förlossning, usch vill inte! Drar mig ur känns det som, går det? Aldrig mer sade jag sist....Detta är absolut den sista gången ever!!!!  
    Ja jag tänkte oxå på förlossningen igår kväll när jag fick en riktigt rejäl ond sammandragning, fan va ont det kommer göra sen!!
    detta är oxå absolut sista ggn för mig!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2