Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Morrn morrn tjejer!

MammaDeborah- hoppas du kunnat sova något och att din kropp kunde slappna av tillslut och att du mår bättre idag! :)

Igår hade jag som sagt en tvättdag, hade mkt energi och grejade en hel del + promenerade. Satt uppe till halv 12 för jag kände mig inte trött alls, detta får jag nog sota för idag..... känner redan att det inte är somma "go" alls i mig idag + att jag åt lite chips igår, jag blir ju dålig i magen av det för det mesta, men jag va så sugen!! men idag är magen kass, har satt på risavkok som jag ska dricka, ta det lugnt i tv-soffan, ska försöka gå en promenad sen och sen ville mamma att vi skulle komma och fika, hoppas hoppas jag orkar det!!!!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Helen- ja man drömmer mkt konstigt under graviditeten!! ibland undrar man....

Jag har ingen direkt jättematlust just nu! lite sötsugen är jag, vilket jag annars aldrig är, blir att jag bakar muffins, mjuka kakor, pajer och äter, men inga mängder precis.
    Igår åt vi pizza, men 1/3-del fick jag i mig, sen orkade jag inte mer. så det blir mat för 3 dagar framöver, kanonbra ju, billigt o bra
    Vikten är fortf. 9,5 +
  • Bebis050810
    Helen- superfin mage du har!! precis lagom stor o fin form.

Williams mamma- Lycka till idag!!

Ang. sex så hade vi inte det från vecka 25 fram till vecka 30, jo sex hade vi men inte samlag, jag fick ju åka in till förl. då i vecka 25 för att jag trodde vattnet sipprade + att jag fick så ont mellan benen efter samlaget. men allt va ju ok men doktorns sa att vi skulle undvika samlag i det närmaste, men nu har jag blivit supersugen igen!! brukar bli det i dessa veckor, så nu har vi haft samlag flera ggr, och det har gått bra
    min sexlust är det si och så med, upp och ner är det hela tiden, i alla år. Jag skulle vilja vara supersugen jämt, men det är ju tyvärr inget man kan styra, men blir det mkt dålig sen efter detta barnet så ska jag nog testa några tabletter faktiskt.
    Får ni ont efter samlag? jag kan känna som värk mellan benen efteråt, öm och dan....

Sen kan inte jag slappna av om barnen är hemma på dan eller om de sover bredvid oss på natten, de sover ju i samma rum som oss, men nu går de ju på dagis på dagarna så då passar vi på perfekt!
  • Bebis050810
    popcornplaya skrev 2010-09-13 10:01:34 följande:
    Lycka till idag!

Själv sitter jag här med onda sammandragningar. Hade aldrig nått liknande med sonen. Det är väll ingen fara eller?

Tror inte min kropp gillade promenaden till och från dagis idag och sen försökte jag städa lite när jag kom hem..... Försöker sitta och slappna av i soffan nu istället.

V.31 idag också.....
    Du känner nog bäst själv om det är sammandragningar som är annorlunda, gör de mkt ont? kommer de ofta?
    Jag är ju den nervösa typen så jag hade nog ringt till förl. och beskrivit hur jag kännt, så kan ju de råda en. ja jättesvårt det där....
    men ta det lungt du i soffan och se hur det utfaller.
  • Bebis050810

Min mage e helt ur balans!!! helkass sen igår fm!
    Va väl pizzan o chipsen i lördags som ställde till det.... åt bara 1/3 pizza och kanske 40 g chips, men det räckte tydligen för att magen skulle få för mkt fett i sig....

Nu dricker jag risavkok och ska ta nån ljus rostad macka, för jag är jättehungrig känner jag! men magen bara kurrar och är lös...

Igår åkte jag till mamma på fika, sen gick jag och la mig där vid 14 och sa att nu får du ta barnen för jag måste vila, mår skitkasst, så vid 17 kommer dottern in och säger att "pappa har ringt och undrar när vi ska komma hem och äta" har alltså sovit i 3 timmar!!!! skönt va det! sen somnade jag typ 21.30 igår kväll, men sover så oroligt på nätterna, vaknar massor och vänder och vrider på mig, upp och kissa osv....... så man sover ju inga 11 timmar i streck precis även om jag inte steg upp förrän 8.30 idag.

• Bebis050810

Ja jag vill inte äta mer hormoner nu känns det som!! jag mår inte heller bra av hormoner och har ätit det sen jag va 16, så det får räcka.
    Ska diskutera det sen med min BM, kanske testa kopparspiral, om jag vågar, känns så läskigt att ha nåt uppstoppat där nere!!
    kondom vägrar min sambo och sen finns det ju inte så mkt mer att välja på.... väl?
    Fler barn ska vi inte ha iaf!

När jag var hos BM senast, i vecka 30, så låg bebis med huvudet neråt, tror den gör det ff för jag känner massa sparkar åt höger och vänster, hit och dit sparkar den!! sen känns det som nåt skruvande mellan benen ibland.

Nu har jag fått i mig några mackor, ska vila lite i soffan, men sen ska jag försöka mig ut på en promenad, det skulle kännas skönt att få frisk luft

Håller även på att kika på en massa debatter, vad ska ni rösta på?? jag blir galen på att jag inte kan ta ett beslut, men det e ju så svårt när man inte vet hur alla partier tänker o tycker om allt.......

• Bebis050810

För mig står det mellan socialdemokraterna, kristdemokrater o folkpartiet. de andra har jag kollat på debatterna på och fått NEJ TACK för!!
    har alltid röstat på sossarna innan så dom lär det bli i år med. sen i kommunalvalet vet jag inte vilken av dessa 3 ovan?

• Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-13 17:31:51 följande:
    Är så himla ledsen
    Vår bebis är jätte liten, ligger på (- 32 % )
    :( ledsen för din skull!
    Är inte alls så insatt i det där, vad innebäs -32%, är det mkt för liten?
    Vad gör de åt det och vad kan hända? vad fick du för förklaringar på att bebis är så liten?
    Kram
  • Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-09-14 08:16:26 följande:
    God morgon...skitseg efter en jobbig natt, tycker inte man gör annat än att sprinag på toaletten.
    Har ett par timmar på mig att vakna till liv innan det är dags för kurs sen jobb resten av kvällen. Foten i munnen
    Ja samma här, har senaste dagarna blivit ett himla kissande på nätterna!!! innan jag lägger mig kissar jag, sen behöver jag kissa igen efter 10 min sen kan jag vakna efter en timme och kissa igen! sen kissas det flera ggr under natten, skitdrygt!
  • Bebis050810
    popcornplaya skrev 2010-09-14 10:30:50 följande:
    Beställde föresten hello kitty start kittet från HM igår till bebis. Tyckte det var lite sött. Jag kan inte hjälpa det men jag älskar den där katten.
    Ja får vi en flicka till vill jag oxå ha det settet!! Jag älskar oxå Hallo Kitty! och mina barn med
    NoahLeah skrev 2010-09-14 10:22:43 följande:
    Behöver lite hjälp (ärlig sådan). Vi har ju pratat om namnet Leah till syskonet men nu känns det lite som tårta på tårta med Noah och Leah???
    Jag tycker det låter jättefint ihop! Noah och Leah. Jättefina namn båda två o passar ihop.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2