Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Marinero skrev 2010-09-19 18:00:20 följande:
    Olivia såg ut som en conehead De första bm sa va att huvudet kommer räta till sig, ja det såg jättelustigt ut! Men så låg hon rätt länge o väntade på at få komma ut då jag krystade i 1.5 timmar, antagligen därför.
    vår första dotter såg oxå ut som conehead!! hon föddes med huvudet åt fel håll dvs ögonen tittandes upp i taket, tror det heter vidöppet läge eller nåt sånt..... tog några veckor innan huvet blev normalt igen, man blev lite rädd sådär.... 
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Rosen skrev 2010-09-19 18:47:46 följande:
    får man fråga vem ni röstade på?
    jag röstade på sossarna till riksdag o landsting och Kd till kommunfullmäktige.
    Marinero skrev 2010-09-19 18:51:36 följande:
    Igår fick vi hem en ny tv, en LED-tv som drar väldigt lite ström, är lätt och jättetunn! Vi beställde först en på Mediamarkt men när vi väntat en månad ville vi ha handpenningen tillbaka, de va tur att den inte kom för vi fick ett bra pris på denna. Köpte den i grannaffären vid sambons jobb. Inbyggd boxer, perfket o så sätter vi upp den på väggen så inte Olivia kan pilla o så blir de mer plats i detta pytterummet Glad
    Ja vi har oxå en LED-tv, himlans så bra bild och stor skärm
  • Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-09-20 10:19:20 följande:
    Jag kan fortfarande halvligga på mage, kanske inte är bra för barnet???
    gör jag oxå ibland..
  • Bebis050810

Nån vars partner röker? kommer han få sova med dig o bebisen isf...

• Bebis050810
    Rosen- vilken härligt mage du har! lite framtung va

Idag gick jag en promenad på drygt 3 km, har inte gått sen i fredags så det kändes att jag behövde röra på mig lite. i lördags va jag så trött att jag inte orkade + att jag är förkyld och igår när jag skulle ut och gå hemma hos mamma så började det ösregna!! är så trött på dessa skurar som kommer när man minst anar det.... sen e det sol helt plötsligt, blir inte klok på vädret!

Känner nu hur tröttheten kryper på mig, men hinner inte vila nåt nu, ska strax hämta barnen och sen bär det av till
    BM-besök, v 31+6 idag. spännande ska det bli!

Undra vad jag ska laga idag, står helt still i huvet!
  • Bebis050810

Idag har jag varit hos min BM
    Vecka 32 (31+6)

Blodtryck: 111/65
    SF: 31
    Hjärtljud: 143
    Vikt: 64 kg

Alla värden va bra sa hon!
    Hon kände på magen och kände ett huvud som har sjunkit ner i mitt bäcken, ruckbart är det.
    Så det känns ju jätteskönt att bebis ligger som den ska, bara väntar på att få titta ut, inom 7 veckor då

Jag frågade även om förl. eftersom det gick så fort för mig förra ggn och hon sa att om vattnet går och värkarna kommer igång så tveka inte att åka in direkt!! bättre att få vända en gång för mig sa hon, för man vill ju inte föda hemma eller i bilen!
    Hon skulle skriva in i min journal att det gick så fort förra ggn så att de lätt kan läsa och se det när jag ringer sen när det är dax.

• Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-20 14:22:08 följande:
    Min sambo röker tyvärr, men han ska väl sluta snart hoppas jag, tror han får lite mer motivation när lillebror kommer ut. Vi har dock aldrig samsovit med william så det blir nog ingen samsovning med denna heller. Jag är väldigt konsekvent om att våra barn ska sova i egen säng eller så.
    Men hur gör du med amningen då? går du upp och ammar och sen lägger tillbaka i spjälsängen?

Hur gör ni andra med amning nattetid?

Vi har alltid samsovit med bebis, alternativt haft bebis spjälsäng precis intill vår säng så bebis legat där i eller hos oss, olika från natt till natt....
    men jag ammar i sängen, inte alltid jag orkar hålla mig vaken utan kommer ihåg att jag ofta somnade ifrån amningen och så kunde mina barn ligga och snutta när de ville
    Nån annan som gör så?
  • Bebis050810

jag dricker blutsaft, min mage tål inga järntabletter. sen äter jag ACO Kvinna.
    kanske oxå borde ätit nåt OMEGA3 eftersom jag är superdålig på att äta fisk!! brukar försöka äta 1 gång i veckan men nu senaste 3 mån har det varit under all kritik! kanske ätit fisk en gång på 3 mån, men jag är inte alls sugen på fisk!! undra vad det beror på.....? för jag brukar va sugen på det emellanåt annars.

Rosen skrev 2010-09-20 19:58:43 följande:
    bebis: va duktig du e som gått 3 km, det hade jag aldrig orkat hahaha
    jag brukar gå dessa 3 km nästan varje dag faktiskt, iaf 5 dagar i veckan.
  • Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-20 21:33:38 följande:
    Nu ammade jag bara William i en vecka, men under tiden jag ammade så la jag tillbaka han i sängen eller vagnen efter varje matning. och där somnade han om så gott så. Tyvärr kan jag inte kicka ut mannen ur sängen heller då han har sömnapne och ligger och sover med en cpap maskin med mask över ansiktet.

Kan inte är så farligt med samsovning då för bebis, han kommer ju inte andas på bebis ändå efetrsom han har en mask över ansiktet.
    Okey.

Ang. en sån där maskin, min bror har oxå andningsuppehåll när han sover så ska på undersökning, nån sömnundersökning....? och ev. oxå få en sån maskin på natten.
    Vad kostar en sån och får man köpa den själv då?
    Är det egentligen farligt att ha andningsuppehåll, vad har läkarna sagt till din man?
  • Bebis050810

Idag går jag in i vecka 33 ett steg närmare förlossningen och liten bebis! 55 dagar kvar! förhoppningsvis bara 40

Är jättetrött idag!! ska försöka pallra mig ut på en promenad strax, i blåsten! sen ska jag nog sova lite. i em ska vi på grillning på barnens förskola, ska bli mysigt :) och då vill jag vara pigg!

Det måste ju var ett bra täcken att min bebis hade trängt ner med huvudet i mitt bäcken som BM kände igår, då är den ju redo iaf och ligger rätt.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2