Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-21 10:59:25 följande:
    Vi har inte betalat nåt för maskinen utan man får den. Sen får man komma på återbesök en gång om året o stämma av maskinen typ . Ja risken finns ju att man slutar andas helt och kan få så långa andningsuppehåll att man får syrebrist i hjärnan.
    Okey, tack för info :)

Popcornplaya- vad är typiska hjärtljud på pojkar resp. flickor? minns aldrig det där....

Jag har sammandragningar varje dag, mer eller mindre, men inga som gör ont utan magen blir bara stenhård ett tag.
    När jag går lite för fort får jag dock som "håll" i magen, då får jag minska farten lite så det släpper.

Har varit ute på min dagliga promenad nu, blev 30 miniaf, om  en halvtimme väntas gubben komma in för 12-fikat, jag är jättehungrig nu!!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-09-21 11:55:44 följande:
    Man brukar säga att pojkar har lägre hjärtljud än flickor. Typ under 140 = pojke, över 140 = flicka
    Jaha, men jag har nästan alltid haft hjärtljud under 140 och jag har 2 flickor ju
  • Bebis050810
    Williamsmamma- och Linus  Jättefin mage!
  • Bebis050810
    theresa87 skrev 2010-09-21 18:25:24 följande:
    Hej!

Här hoppar jag gärna in om jag får (kanske lite sent men).

Är beräknad till den 11/11-10 :)

har även två tjejer, den stora är 7 och den lilla blir 2 i december.

Bor i varberg.
    Välkommen! berätta gärna lite om dig och om hur du mår osv...?
  • Bebis050810

Igår köpte jag hem en liten tandkrämstub inför BB-tiden. Köpte även ett paket STORA bindor på apoteket,
    Hur många paket har ni andra tänkt köpa? av dessa apotekets största alltså?
    borde kanske köpa iaf ett till, jag har ju så långt till närmaste apotek, 4 mil.

Jag lägger in kläder o dyl i en garderob som jag ska ha med till BB + upptvättade sängkläder till spjälsängen och sånt som hör bebis till så vet jag vad jag har allt :)
    har även köpt nappar, 2 paket babypampers.
    Ska köpa två sånna dära nät-BH:ar som apoteket har, en vit och en svart, de är ju sååå sköna!! har bes. hem 2 st för igår va dom slut.
    Lika bra att köpa lite då och då så det inte blir så dyrt på en gång sen!
    amningsinlägg måste inhandlas oxå, sen har jag nog det mesta förutom babysitter och babyskyddet som ska hyras.
    amningsBH kommer på posten från HM, även 2 amningströjor är inköpa därifrån.

• Bebis050810
    Trulsa- vi har inte använt snuggelnest, jag brukar bygga en liten säng i vår stora säng med hjälp av filtar som jag viker och lägger under vår stora madrass, på så sätt blir det lite mindre och mysigare för bebisen + att vi inte kan rulla mot varandra. Jag brukar ha spjälsängen stå intill vår säng och så ligger bebisen lite där i och lite i vår säng när jag ammar och har fått sova vidare där ibland efter amning om jag somnat.
    Har även haft hårdliften i vår säng och i spjälsängen i perioder, det blir ju lite som ett "nest".

williams mamma- första veckorna när man går över tiden så växer ju bebis mkt för varje dag som går. ja sen efter det är det ju antagligen som MammaDeborah skriver att moderkakan kan ju inte fungers hur länge som helst och tillslut slutar den att fungera, men så länge behöver man ju inte gå över tiden!
  • Bebis050810

Jag har många ggr funderat på det här med samsovning och att det ska vara så farligt att sova med sin lilla bebis, men egentligen, är det inte det mest naturliga? så gör de ju i u-länderna bla, sover nära intill, bär sina barn i sjalar, de får sova där, nära nära sin mamma som de gjort i 9 månader i magen. Det kan väl inte vara farligt. Jag har samsovit med båda mina barn och kommer antagligen göra det även med detta. och jag har då aldrig ens varit i närheten av att rulla över barnet, jag sover så "lätt" och vaknar av minsta lilla gny och rörelse.

Sen är det klar att om man är full eller har tagit knark är det ju en annan sak, men det säger ju sig självt att man inte sover med sin bebis då! är väl inte heller många som är fulla i sin bebis närvaro, om man ska festa så lämnar man väl bebis hemma hos sin pappa eller hos mormor eller så väntar man med att festa till att barnet är stort.

• Bebis050810

Åh vad jag hatar detta illamående!! har varit så flera kvällar på rad nu, så fort jag lägger mig ner och legat i 5 min så kommer illamåendet, va fasen beror det på??
    as-jobbigt! jag kan inte sova när jag mår så illa, tagit en postafen nu, mår bättre bara jag sitter upp. men jag kan ju inte sitta o sova.

• Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-09-22 07:23:09 följande:
    Fan, inte ens brustabletterna som skulle vara milda klarar jag av utan atty magen pajar helt...vad ska man äta för att inte bli levande död???
    Min mage tål inte järntabletter, jag blir jättelös i magen!  så jag dricker blutsaft, porva det, det funkar kanonbra och jag har järnvärde på 128. hade 104 i vecka 13.
    sen lagar jag mat i järngryta och järnstekplåt, som är det "gamla skolan", det är jättebra även för fam. andra medlemmar så inte de oxå  får järnbrist.
    MammaDeborah skrev 2010-09-22 07:31:06 följande:
    Om 2,5h är det dags för UL. Håll nu tummarna är ni snälla!! Jättenervös!!! Kram!
    Lycka till idag!!
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-22 07:13:11 följande:
    Gud vilken jobbig kväll jag hade igår med sd, men somnade i soffan vid 21 sen väckte mannen mig vid halv 12 o vi gick o la oss. Vaknade upp strax efter 01 med världens sammandragning trodde ja skulle avlida. =/
    Och då är de ingenting mot de riktiga förlossningsvärkarna.

Idag har vi tid hos våran vanliga bm, och senare även tid hos smvc för ny kontroll av flödet
    Hoppas allt ser bra ut och att de hittar en bra förklaring till dina onda sammandragningar!
  • Bebis050810

Fy stackars er som mår så dåligt och måste iväg och jobba!!! det hade jag aldrig pallat om jag va illamående o magen kass! men vad gör man, man måste ju jobba om man har arbete.

Jag köpte både niferax o hemofer men inget av dem funkade så då tog ja till blutsaften, ville inte lägga mer pengar på tabletter. nu har jag gett bort järntabletterna till kompisar som är gravida, känns så onödigt att dom ska slänga ut pengar på tabletter om jag har hemma som jag ändå bara skulle fått slänga!

MammaDeborah skrev 2010-09-22 07:34:15 följande:
    Bebis>> Det är förmodligen som bebis trycker mot magsäcken som gör dig illamående. Testa nåt magsyrehämmande typ rennie. Det kan hjälpa.
    Likaså kan man drabbas av vena cava-syndromet som oftast inträffar om man ligger på rygg. Då kommer kroppspulsådern i kläm och ger fruktansvärt illamående och obehagskänslor.
    okey, ska se om det finns nåt sånt på ica, har 4 mil till apoteket så dit orkar jag inte köra.... vad finns det mer för magsyrehämmande om inte Rennie finns på ica? och det kan man då ta som gravid?
    Novalucol, är det magsyrehämmande?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2