• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Helen C

Hej tjejer...
    Har precis kommit hem från syster yster. Fått grillat idag och de va inte helt fel, va super gott.. Bebisen är de full rulle på därinne känner jag... Nu vill jag bara känna en rejäl kick... Känner små små därinne=) Mysigt.......

Rosen- Kommer gå bra imorgon, försök få annat och tänka på, för du lär fundera en hel del ikväll/natt

• mzetterblad

Vi har vart iväg och handlat en sväng idag, ikväll blir de mys med tacos och nu har jag tatt tag i tvättberget.

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • yonasam

Hello girls!

Hoppas alla mår bra i det fina vädret...Tror att jag kände första riktiga sparken igår, kan fortfarande inte särskilja på om det är bebis eller ngt annat men jag tror det :)

• Hedi

Taniko: Förstar att det är ett problem, jag som har 38 i vanliga fall har nu köpt tva par jeans i olika strl 40 att ha nu och 42 för senare, det var rea sa passade pa. Jag tycker att hm har sma storlekar och jag tycker det är dumt att det är sa man blir ju bara deppig. Du kanske kan söka runt lite och se om det finns nagot pa nätet om man är lite större. Annars sa kan du ju ha tights och klänningar typ, finns manga elastiska vanliga klänningar som man kan köpa.

Nica: Gud va häftigt att din son förstar att du har en bebis i magen, jag har försökt att förklara för Emmie men verkar inte alls första det. Fast det är ju inte konstigt det är ju knappt sa att man förstar det själv .

Chanell: Jag köpte ocksa ett par mjukisbyxor sist jag var gravid och det är mina absoluta favoriter att ha som mysbyxor.

• frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-05-09 11:57:42 följande:
    ja vi får reda på könet då oxå jag har hört att det inte gör ont med att det känns jätteobehagligt. sen e jag nervös för missfall efteråt. men jag ska aktivera mig massor i dag så jag slipper tänka på det
    Förstår till fullo att du är nervös! Men det kommer gå bra ska du se

Åh jag vill oxå känna bebis, men här känns ingenting alls Men ja, ff bara i v13+3 så vad begär jag? Men längta kan man ju göra {#lang_emotions_dreamer}

Idag har vi vart hos svärmor och hennes man.
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • frukarlssonn

Hedi, ja dom är grymma mjukisbyxorna! Nu har ju hm bättrat på sina byxor rent allmänt så att det har mkt högre mudd! Innan blev de ju nästan för små på magen när man va höggravid. Och jag gillar när det täcker magen bra!

Leggings är verkligen kanon då man kan matcha med snygga tunikor osv.

♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • PennyJenny

Tycker också HM har märkliga mammastorlekar... När jag blev gravid hade jag strl 40 max 42 i byxor. Nu måste jag ha strl 46 (!!!) i mammabyxor?? Och jag har ändå "bara" gått upp 4,5 kg - det ska ju inte göra så många storlekar tycker man :( Man blir ju helt depressed av att handla kläder där!

..............

Igår kände jag bebisen hicka för allra första gången. Först trodde jag att nej, det är nog typ nervryckningar eller att jag inbillar mig men det höll på i ca 1 minut och ganska så rytmiskt, känner igen det precis sedan föregående graviditeter :) Supermysigt! Har även känt bebis några få gånger nu. Härligt!

• nica83

Idag har vi träffat och gosat lite med en treveckors tjej Såååå söt och hade glömt hur små de är. Hon låg i min famn och sov... Snacka om att man längtar mer nu tills kotten kommer ut. Sonen blev inte svartsjuk alls utan klappade lite fint på huvudet, men sen var han såklart mer upptagen att leka med storasyster till den lille som är en av hans bästa vänner...

Jag kommer köra på jeans och svarta långbyxor som bas, arbetar på sådant ställe där det inte passar jättebra med shorts exempelvis. När det är som varmast blir det kanske knickers av något slag, lite mer klassisk variant.

- Lycklig mamma till J -
  • Bunny81

Hej tjejer! Hoppas att alla har haft en bra helg! Här hemma har det varit fullt upp som vanligt - blev bortrövad igår på min möhippa (gifter mig i sommar) och idag har jag och mannen åkt runt på loppisar och letat fynd till huset! Såå kul att hitta gammaldags/lantliga saker. Blir mkt personligare med ett hem  som inte bara består av nytt tycker jag! Älskar inredning! Särskilt den lantliga stilen...

Imorn blir det ultraljud! Lyckades ju tjata till mig ett hos barnmorskan... Gick in i vecka 14 idag, så nu var det ett tag sen som vi såg plutten därinne (var på vul i vecka 7). Ska bli riktigt spännande! Hoppas att allt är som det ska därinne...

• NoahLeah

Tack för peppningen tjejer.
    Blir klänningar o leggings i sommar..o har ett jobb där det är ok att jobba i lite snyggare mjukisbyxor.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2