-
Jag tycker det låter långt, men kanske mätte dom huvud till fot.. i v.14 brukar bebis vara ca 80-93mm långt en gravid.seBunny81 skrev 2010-05-10 21:28:51 följande:Var på ultraljud idag! Såg bebis hur tydligt som helst... Vilken enorm skillnad mot vecka 7! Bebis låg därinne och simmade runt och vevade med armarna... Bm sa att allt såg normalt och bra ut! Jag tänkte inte på att fråga hur lång bebis va, men efteråt när jag kom hem och tittade på det utskrivna kortet så stod det 12 cm. Kan det stämma tror ni? Vet inte riktigt vad det är för siffror. Är i vecka 13+1 nu...För mej är det bara RUL oxå än så länge. Då ser dom ju om man behöver följas upp med ett UL senare. Det fick jag förra grav då moderkakan låg lågt i bakvägg.. sen kan det ju dyka upp nåt senare som gör att man får göra ytterligare UL som osäkerhet påhur bebisen ligger.Bisquit skrev 2010-05-11 09:04:13 följande:VAd mycket vul och rul ni andra verkar göra. Själv fick jag ju ett i v 9 men det var ju pga att vi gjort ivf. Man ville se att det fungerade och att det bra var en. Sen har vi ju rul den 27/5. Men det är nog allt tror jag. Iofs måste jag säga att jag tycker att det lite lite men är allt bra så har ju läkarna bestämt att man inte behöver fler. -
åh, det där med att det står ett mått på UL bilden har jag läst om i någon annan tråd för ett tag sedan. Kommer inte ihåg vad dom sa det var.. men det är inte fostrets mått iaf..
ska försöka ta reda på vad det var.
-
Jag har för mej jag läste förra grav att dom måtten här på FL är huvud till fot.. därav längre mått än andra sidor som brukar mäta huvud till rumpa..
Nu har jag o Josefine kommit hem från min mamma. Jag bjöd in mej (oss) på middag eftersom min man jobbade över idag. Ville oxå passa på att berätta om det kommande syskonet eftersom jag inte hann i lördags.
Jag var helt inställd på att ho skulle vara lite "negativ" till det.. o att jag skulle behöva förklara att det är s här vi vill ha det. MEN hon verkade riktigt glad faktiskt
Hon sa "JASSÅ!" Med ett stort léende på läpparna. När min man kom o hämtade mej o Jossan så sa hon "Jag hörde nyheten" med ett stort léende på läpparna. Min man var smått chockad över hennes glada min
Hon verkar ha kommit tillrätta i mormor rollen ordentligt nu. Hon har ju vetat att vi ville ha fler barn.. vilket nog gjorde att hon var merberäd på nyheten, även om hon kanske tänkt sej lite senare..
Åh, det känns SÅÅÅÅ bra att hon blev så glad!
-
mina bröst är fortafrande "slappa" sen mjölken sinade
förra grav vart dom STORA snabbt.. o nu är dom mindre än vad dom var innan förra grav..hmm. ja,ja.. ska skaffa så många barn som vi vill ha först sen kan man börja diskutera ev operation.. beroende på hur man trivs el vantrivs då..
-
jag vågar inte heller gissa (än iaf).. har ingen aning.. ska jag gå på "oddsen" så blir det en flicka, men jag vet inte. Jag har inget på känn, hehe. Vi får snällt vänta till förlossningen

-
Vi har oxå en bil för försäljning.. många intresserade men aldrig nån som vill köpa
Börjar tröttna. Fattar inte varför dom inte bara kommer o provkör så får dom ju iaf en känsla av den.. Vi säljer den endast pga att vi köpt större bil. Vi älskar den bilen, men vi behövde större för alla semesterresande i bilen i somras..
-
men visst var det någon som kom o kollade på den iaf?Marinero skrev 2010-05-12 19:58:38 följande:Åh typiskt man hoppas ju på att folk ska köpa om de verkar intresserade! Vi är med nöjda med vår bil förutom att den är för liten! -
halloj!
Vi är sällan uppe med tuppen.. oftast går vi inte upp före kl 8 iaf
Håller det i sej i höst får man väl börja lägga dottern någon timma tidigare så hon vänjer sej att vakna tidigare inför dagis i november. Just nu njuter vi av att då sova så länge
det är ju skönt även för min man att få sova lite längre på helgerna som annars börjar jobbet 06.45 mån-fre.
Imorse kände jag bebisen TYDLIGT.. vet inte om den la sej på tvären o tryckte upp på något sätt för jag kunde t o m känna utifrån, HELT SJUKT! men mysigt såklart
Vet inte om det kommer tidigare denna gången (inte bara pga att jag varit grav förut) utan oxå för att jag inte är lika svullen som jag var med Josefine..?
-
Ang hormonrand så var jag ju självklart tvungen att se efter nu när ni pratat om det, o visst kan jag ana randen igen.. hehe. Men det är ytterst lite.. den är väldigt svag än så länge o det får den gärna fortsätta vara ett tag till tycker jag
Jag kommer ihåg hur BM-orna på förlossningen kommenterade min "fina" rand.. haha.
-
Mysigt!!Frogster skrev 2010-05-14 13:56:12 följande:Legat på soffan och vilat en stund. Huvudet bultar och rygger värken.... Rätt var det var började liten rumla runt som sjutton! Låg och bara njöt i en liten stund sen var jag tvungen att prova borra ner fingrarna i vadderingen och jo men visst! Mina fingrar möttes av små lätta buffar Nu är jag helt lyyyrisk! Hahaha