Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

NJsmamma skrev 2010-06-08 12:15:58 följande:
    MammaDeborah: Du kommer fixa kortet galant, kör så det ryker

Jojo 85: v 17 för mig idag också, det går sakta men säkert framåt, men vill på rul nuuu Har du fått någon mage? Man börjar se lite mer på mig nu, för någon vecka sedan såg jag mest degig ut..
    lite mage.. men tycker den krympt lite nu, hmm..
    nu ska vi bege os till BM RUL om 3 veckor!
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85

Hej mina FL vänner
    Jag är så himla trött så jag orkar inte läsa vad som skrivits under em men antar att vissa gjort RUL idag o hoppas att allt såg bra ut?

Jag har ju varit hos BM o lyssnat på hjärtat ca 149 slag, precis som Josefine i samma vecka. Dock hade jag lågt järn värde så nu är det järntabletter som gäller, vilket jag slapp förra grav.
    Nästa vecka ska jag få träffa en läkare eftersom ag fick HF förra gången o därför kommer det bli tätare kontroller framöver denna grav. Mot slutet kommer jag få gå o ta mitt BT 1-2 ggr/vecka. Ev blir det ett tillväxt UL någon gång runt v.32 oxå eftesom Josefine var så liten när hon kom. Ja.. jag får väl veta mer när jag träffat läkaren.
    RUL om 3 veckor

• Jojo 85
    Marinero skrev 2010-06-08 21:57:32 följande:
    Åh va kul o lyssna på hjärtat Märkligt att de gör så olika, bm här ville eg abs inte lyssna på hjärtat när jag va där förra veckan. Men jag tvingade henne haha Nä men jag sa att jag väldigt gärna ville annars skulle jag inte slappna av under semestern.
    Ja, de är konstigt. Kanske är det för att jag går på MamaMia. Min BM har mest 35+ blivande mammor som kanske är nojjigare, vad vet jag. Eftersom det är större risker eftr 35..
    hursom så verkar min BM så förstående (hade henne förra grav oxå) det är därför jag går till henne igen. Fick med mej Libero väskan o en liten gåva från Natusan oxå
  • Jojo 85

VA?!? Får man inte ta nässpry??  Jag som tar det varje kväll när jag ska sova.. annars får jag ingen sömn Använde nässpray förra grav oxå. Har aldrig hört att det är förbudpå det?? Det står ju i bipacksedeln att man kan ta det när man är gravid..

Annars har jag varit o schopat lite idag.. presentkort till en student o lite små nödvändiga saker till mej o dottern.. plus ett halsband o ett par örhängen som det var halva priset på på ur&penn. Köpte en klänning igår på Lindex så nu känner jag mej lite mer rustad för sommaren.
    Något jag är ute efter är klänningar o toppar till sommaren.. men nu lyckas jag inte hitta nånting så kanske blir postorder.. har sett en mamma topp på H&M online som jag gillar.. den ska bara finnas kvar oxå..

• Jojo 85
    kicki08 skrev 2010-06-10 07:04:23 följande:
    jojo: Jooo det är klart man får ta nässprey Men man få rju inte använda det mer än 10 dagar i rad eller vad det är ens vid en vanlig förkylning. Men jag använde det ju i flera månader Det var så jag menade.

Här var det gomorron 4:50 imorse. Herregud..... jag fattar inte när man ska få sova längre.
    Man måste ju gå och lägga sig senast 22 om man ska orka.
    jag har använt det längre än 10 dagar nu med. Testade med nässköljningskanna men det hjälpte inte.. men jag får testa det igen. Jag vet ju att det inte rekommenderas mer än 10 dagar, bla kan det ge motsatt effekt.. men vad gör man när man inte kan sova lixom?

Nä jag får nog härda ut några nätter o ge nässköljningskannan en chans till.
  • Jojo 85
    kicki08 skrev 2010-06-10 09:44:18 följande:
    jojo: Näe det kan ju det. Men vad gör man om man inte kan sova som du säger. Jag hade ju samma problem. Just därför tog jag ändå just när jag skulle sova två puffar. Och så kanske jag tog en gång på dagen bara. Bara för att överleva liksom. Då är det nog ingen fara.
    Det är nog värre om man kör fulla doserna hela dagarna kanske.
    ja, det tror jag med. Jag brukar typ ta en "halv" spraydusch i vardera näsborre. Bara så man kan andas. Jag kan inte sova om jag måste andas med munnen..

Men att härda någon gång då o då ska jag nog göra iaf, så slemhinnorna få försöka "ta igen sej", hehe.
  • Jojo 85
    Maddie72 skrev 2010-06-10 10:07:07 följande:

Varit på UL idag. Allt såg jättebra ut. En mkt livlig bebis. BM var villig att kolla kön, men det var omöjligt att se. Det låg i skymundan hela tiden. Nu i fortstättningen går jag på Tillväxt-UL pga diabetes och träffar läkare, de lär inte vilja säga könet. Nästa UL är i v 24. Vi lär få gå i ovetskap denna graviditet också. BF har blivit framflyttad till 15 nov. Just nu känns graviditeten mkt bra. Skööönt.

Jag frågade igen när jag ver på tillväxt UL med Josefine. Jag ville bara dubbelkolla att det var en flicka eftersom dom inte garanterar någt på RUL.. o hon gick med på o kolla utan besvär Så kanske är dom snälla o tittar efter, annars så får ni ju som sagt veta när den kommer ut
  • Jojo 85
    Marinero skrev 2010-06-10 16:32:42 följande:
    Hemkommen fr UL och allt så bara fint ut, en välskapt bebis som sög på tummen Bf datum 101112. Snacka om lätt att komma ihåg
    Garttis till ett lyckat UL! Vart du flyttad något?
  • Jojo 85

Vi får inte heller ha med barn på UL.

Helen C skrev 2010-06-10 21:05:16 följande:
    Berättade för en kompis att vi väntade en tjej, kan säga va ingn glädje där inte.. Inge Grattis ingenting. Tror hon blev lite sur kändes de som, önskade nog att vi skulle få en pojk....Men VI e glada
    Konstigt! Varför skulle hon önska er en pojke till just? Blir hon sotis??

När ni pratar om hur ni mått tidigare jämfört med nu o ni som nu väntar annat kön ger mej lite funderingar kring om det kanske är en pojke i min mage trots att jag oftast tänker mej en flicka. - Jag har inte spytt denna gången, inte varit i närheten av så trött som jag var nör jag väntade Josefine o knappt några finnar denna gången..Fast härtljuden var samma.. men nu hade mitt järnvärde ju sjunkit. FÖrra grav hade jag ra värden hela tiden.. ja tills på slutet då..
  • Jojo 85

Vad jobbigt för er som har långt från barnvakt eller långt till BB o haft snabba FL tidigare så det kanske kör ihop sej med barnvakt. Kanske är dags att bjuda över grannen/grannarna på middag Min mamma skulle nog kunna vara här på 10 min om så behövdes (om hon är hemma).. skulle det vara mitt på dagen en arbetsdag så får vi se.. men jag gick med värkar i 1 vecka med Josefine så jag tror inte det blir en raketfarts fl denna gången heller, men hoppas innerligt att den går snabbare från första värken o att det inte slutar med sövt snitt.

Jag är oxå mindre denna gången.. o så tycker jag magen tagit lite annan form.. ännu en hint om att det kanske är en pojk denna gången, hehe.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2