BF November,2010 DEL 2
Jojo 85: v 17 för mig idag också, det går sakta men säkert framåt, men vill på rul nuuu
nu ska vi bege os till BM
Hej mina FL vänner
Jag är så himla trött så jag orkar inte läsa vad som skrivits under em men antar att vissa gjort RUL idag o hoppas att allt såg bra ut?
Jag har ju varit hos BM o lyssnat på hjärtat
ca 149 slag, precis som Josefine i samma vecka. Dock hade jag lågt järn värde så nu är det järntabletter som gäller, vilket jag slapp förra grav.
Nästa vecka ska jag få träffa en läkare eftersom ag fick HF förra gången o därför kommer det bli tätare kontroller framöver denna grav. Mot slutet kommer jag få gå o ta mitt BT 1-2 ggr/vecka. Ev blir det ett tillväxt UL någon gång runt v.32 oxå eftesom Josefine var så liten när hon kom. Ja.. jag får väl veta mer när jag träffat läkaren.
RUL om 3 veckor ![]()
VA?!? Får man inte ta nässpry?? Jag som tar det varje kväll när jag ska sova.. annars får jag ingen sömn
Använde nässpray förra grav oxå. Har aldrig hört att det är förbudpå det?? Det står ju i bipacksedeln att man kan ta det när man är gravid..
Annars har jag varit o schopat lite idag.. presentkort till en student o lite små nödvändiga saker till mej o dottern.. plus ett halsband o ett par örhängen som det var halva priset på på ur&penn. Köpte en klänning igår på Lindex så nu känner jag mej lite mer rustad för sommaren.
Något jag är ute efter är klänningar o toppar till sommaren.. men nu lyckas jag inte hitta nånting så kanske blir postorder.. har sett en mamma topp på H&M online som jag gillar.. den ska bara finnas kvar oxå..
Varit på UL idag. Allt såg jättebra ut. En mkt livlig bebis. BM var villig att kolla kön, men det var omöjligt att se. Det låg i skymundan hela tiden. Nu i fortstättningen går jag på Tillväxt-UL pga diabetes och träffar läkare, de lär inte vilja säga könet. Nästa UL är i v 24. Vi lär få gå i ovetskap denna graviditet också. BF har blivit framflyttad till 15 nov. Just nu känns graviditeten mkt bra. Skööönt.
Vi får inte heller ha med barn på UL.
Vad jobbigt för er som har långt från barnvakt eller långt till BB o haft snabba FL tidigare så det kanske kör ihop sej med barnvakt. Kanske är dags att bjuda över grannen/grannarna på middag
Min mamma skulle nog kunna vara här på 10 min om så behövdes (om hon är hemma).. skulle det vara mitt på dagen en arbetsdag så får vi se.. men jag gick med värkar i 1 vecka med Josefine så jag tror inte det blir en raketfarts fl denna gången heller, men hoppas innerligt att den går snabbare från första värken o att det inte slutar med sövt snitt.
Jag är oxå mindre denna gången.. o så tycker jag magen tagit lite annan form.. ännu en hint om att det kanske är en pojk denna gången, hehe.