Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

det skrivs så mycker, kul, men jag hinner inte med att läsa allt tyvärr.. så man missar ju mycket av vad ni är med om o så..

Igår var vi på avslutning med öppna förskolan. Det var ute i solen o sedan stannade vi kvar där ute på ängen o spenderade dagen där med några mammor o deras små Min väninna hade gjort en jätte god pastasallad som hon bjöd på Sen smaskade vi i oss jordgubbar, mums. Nu har jag brännt mej liiite på ryggen/axeln lite o har fått lite färg även i ansiktet.
    Tyvärr är det inte lika varmt ute idag.. så de blir nog inget solande idag om inte temepraturen stiger.

Min mage har börjat komma nu.. igår eftermiddag så fanns den bara där o verkar ha kommit för att stanna nu

Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85

vet inte vad jag väger nu.. sist jag vägde mej så hade jag gått ner i vikt..
    Josefine kom i v.38+6 o vägde 2690g o var 47cm.. srtl 50 var för stort, haha. Nu har man en tjej på dryga 10kg o nästan 3dm längre

• Jojo 85
    Kinne79 skrev 2010-06-04 09:45:59 följande:
    Igår var min mage alldeles hård, är den på väg att komma nu kanske? Är i v. 14+6 idag.

Jag börjar så smått närma mig min utgångsvikt, men ligger fortfarande på minus, men det kryper högre upp för varje gång jag väger mig.  
    den är nog inte på väg ska du se. sammandragningar kan man ha genom hela graviditeten, det är livmodern som "tränar" o förbereder sej på vad som komma skall..
  • Jojo 85
    Helen C skrev 2010-06-04 16:18:42 följande:
    Trulsa- Ber om ursäkt. Fattade som att e bebisen på G=) Mitt fel. Ja de kan vara magen som e på G

Nu har jag lämnat pojkarna. Och jag blir bara mer och mer sur på exet... Han ringer aldrig till barnen när dom e hos mig, jag ringer minst 2-3 ggr... Han e ständigt tjurig i telefon och nu likaså när jag lämnade dom. Tycker så synd om barnen. Sen vill jag inte ens prata med han när han e på de humöret som han varit ett bra tag nu.....Vill ha kvar barnen här. Lillkillen sa i bilen. Mamma jag vill spela (tv-spel) jag sa. Gubben du ska till pappa. Nej jag vill inte till pappa, då kom tårarna och sen sa han: Jag får väl åka dit då..... Gråter nu bara jag skriver de här.... Fan.....
    Låter riktigt jobbigt det där, men tror du inte han fr roligt när han kommer till pappa? Annars kanske ni kan göra så att barnen får börja bestämma själv? Hur gamla är dom? Är pappan lika grinig mot barnen?
    MissCh skrev 2010-06-04 17:04:22 följande:
    Jag var i alla fall på RUL igår, och allt såg bra ut (även om det tog tid, för bebisen ville bara ligga med magen nedåt och kura ihop sig på huk med korsade ben...) Lite svårt att att se kön, men hon såg inget som tydde på en pojke så att säga - så troligen tjej nr 3 för oss!
    Josefine låg o gosade in sej i moderkakan.. så vi såg inte mycket.. typ baksidan på huvudet o ryggraden Hon lyckades ju iof se könet oxå iaf.. men att böka runt henne så att hon la sej på rygg gick INTE, haha. Fast det där med könet garanterar dom ju inte.. det är ju bara vad det ser ut att vara. Det viktigaste är ju att man får se att allt är bra

Igår kom min mage.. bara sådär, på eftermiddagen. Så nu har man en liten kula minsann
  • Jojo 85
    PennyJenny skrev 2010-06-04 18:56:32 följande:
    Jo, det är sant. Men de har stängt redan då jag skrev min fråga. Fortsätter det i helgen får jag ringa in till sjukhuset och rådfråga. Är som sagt inte frekvent och jag känner mig inte alls sjuk utan man får såna där hemska attacker ibland bara :(
    du kan ju alltid ringa vårdupplysningen oxå
  • Jojo 85
    kicki08 skrev 2010-06-05 07:23:21 följande:
    MissCh: Till oss sa dom att det med stor säkerhet är en liten tjej. och jag har ju två killar sedan tidigare så det känns jättekul. Men jag tror vi försöker hålla ett litet öppet sinne iallafall så man inte blir jättechockad om det skulle titta ut en pojke. även om dom sällan har fel

Jag tror inte jag kommer handla en massa tjejkläder. Utan bebis får nöja sig med det vi har. Det är neutrala grejjer. Så handlar jag rosa och tjejjigt när hn är ute
    Ja, man hinner handla mycket rosa (om man vill) även efter bebisen kommit
    Josefine var så liten när hon kom så jag skickade min mamma att handla fler kläder i strl 50 (som ändå var lite stort) så då fick vi 2 el 3 rosa uppsättnigar Jag tror jag hade typ 2 bodys (i byxväg minns jag inte ens) i strl 50 med mej till BB, sen vart vi kvar där 6 dagar så det behövdes ombyte.. vissa grejjor vart ju nerbajsade för att blöjan läckte o så.

Vad roligt att troligtsvis få en liten tös när ni har 2 grabbar sen tidigare. Undra om storebröderna kommer bli överbeskyddande.. det brukar lätt bli s
  • Jojo 85
    PennyJenny skrev 2010-06-05 14:56:35 följande:
    Ja, jag kom ju på det sen Konstigt, jag ger alla dessa råd dagligen till patienter men när det gäller en själv blir man helt nollad haha :)
    Helen C skrev 2010-06-05 11:29:21 följande:
    Hallå tjejer....
    E så glad idag, men tror de beror på vädret faktiskt.... Att man blir så glad i kroppen av lite sol.... Härligt...

Ska snart upp till min älskade sambo i Borgholm där han jobbar, så en kompis till honom ska med upp så blir trevligt....

Är så himla lycklig
    *tummen upp*
    Ringde du dit då? Vadsa dom? Hoppas att du mår bättre idag!
  • Jojo 85

Vi kunde oxå få lite "negativa" reaktioner när vi berättade att vi väntade en flicka (förra grav).
    Till dom som frågade varför vi kollade sa jag bara att jag är väldigt nyfiken av mej o det ä ju så stort att få barn o lång väntan så lite "brödsmulor" på vägen gör det lättare..

Löjligt att det skulle ta bort hela "meningen" med graviditeten el vad ni skrev att folk sagt. Uppenbarligen tycker man inte det.. för då kollar man ju inte.
    Kanske är det så att "gamlingarna" är lite sotis för att dom inte hade det valet på "sin tid"?

Sen igår efterm. har Josefine varit febrig o fått 4 alvedon utspritt över natten.. nu får vi härda eftersom vi inte kan ge fler. Men hon verkar lite piggare. Sömnbristen känner jag av o var extra hungrig i morse..

• Jojo 85
    Marinero skrev 2010-06-07 19:11:51 följande:
    Jo glömde nämna ang könet, jag har oxå fått en del neg kommentarer. Att man tar bort tjusningen... what? Försvinner tjusningen över en bebis bara för att man tar reda på köner lite tidigare än andra? Åh suck... Skrikandes
    Man bör kanske kontra(contra?) med något i stil med "Om hela tjusningen är könet.. då kanske man ska tänka en gång extra innan man skaffar barn?!"
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2