Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

Frogster skrev 2010-06-14 19:49:38 följande:
    Tack för era svar! =)

Ska se till att pallra mig upp "tidigt" imorgon så jag hinner få en telefontid!
    Här har BM så att man kan ringa och boka telefontid mellan 8 och 12 tror jag det är. Men båda gångerna jag ringt har varit runt 10-snåret och då har tiderna för dagen varit slut!
    Men ja.... Har liksom inte ens försökt anstränga mig om jag ska vara ärlig.

Just nu känns allt så fruktansvärt energikrävande!
    Försöker att diskutera saker och ting med den flyende fadern, försöker få någon ordning på jobbet, hinna med mina hundar och mig själv!
    Det är tufft nog att ens kliva ur sängen vissa dagar känns det som. Allt tjafs med litens pappa tär verkligen något vansinnigt på en....
    jobbigt med konflikter.

tror jag ska införskaffa blutsaft på onsdag eftr jag varit hos läkare. känns som jag behöver mer järn än 1 tablett/dag o min mage pallar nog inte fler piller.. blutsaft ska väl vara skonsammare?
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    Hedi skrev 2010-06-14 20:40:56 följande:
    Jojo: Kan du inte försöka fa i dig lite mer järn via kosten, typ blodpudding eller liknande?
    Jag äter leverpastejmackor till fukost, så åt vi blodpudding igår. Men inget man vill äta varje dag.. o min matlust kan vara lite sisådär oxå, så det blir vad jag är sugen på (kan tänka mej). Jag har beställt mulivitamin/kosttillskott nu som jag tog när jag väntade Josefine. Det är speciellt för gravida o ammande. 3 tabletter om dagen 1 ljus på morgonen 2 gulaktiga på kvällen om jag inte minns fel.. ska börja med det imorn. Det kanske hjälper oxå.. min bm sa att jag skulle ta 2 tabletter om dagen men börja med 1 eftersom magen reagerar på dom.
  • Jojo 85
    sebbe123 skrev 2010-06-14 21:43:35 följande:
    Kanske skulle börja med dom där järntabletterna snart då jag gärna skulle bli lite "hårdare" i magen, har vart jättelös nu ca 4 veckor och det brukar jag vanligtvis aldrig va.
    Bm sa till mig att jag skulle börja i v,20 med dom, men några veckor tidigare kan väl inte göra någon skillnad.
    Det skadar nog inte.
  • Jojo 85

Angående BM besök.. så får man en tid innen RUL o lyssna på hjärtat. För mej har det varit i v.17 med båda.

Imorn har jag läkarbesök eftersom jg fick HF förra gången o gjorde akut sövt snitt.. ska bli intressant o se vad läkaren har att säga. Det enda min BM sa om det var att jag kommer få gå på täta kontroller mot slutet. 1-2 ggr/vecka ska jag å kolla mitt BT o så trodde hon även att jag kommer få göra tillväxt UL i v.32 eftersom Josefine var så liten när hon kom i v.38+6. Hon vägde bara 2690g.

På fredag åker vi till landet o förmodligen stannar jag o dottern kvar hela veckan, så kommer min man ner igen till midsommar Sen efter midsommar så blir det äntligen RUL den 29/6, tjoho!

• Jojo 85
    Marinero skrev 2010-06-15 09:58:12 följande:
    Jaså så det är för att man är omföderska? För jag vet att jag fick gå dit ganska omgående efter ul men senare denna gång och misstänkte de va för att man är omföderska.
    Ja, har man haft en normal graviditet utan problem så ses man ie lika ofta som när man var förstföderska.
  • Jojo 85
    NoahLeah skrev 2010-06-15 10:13:57 följande:
    Bläää..mår piss efter 2 timmars sömn inatt, bråkat med sambon.
    Usch vad jobbigt! Har ni bråkat hela natten? Hoppas att ni kan bli sams snart så ni kan sova.
  • Jojo 85
    NoahLeah skrev 2010-06-15 10:22:53 följande:
    Fram till 12 men sen kunde jag inte sova, för mycket tankar om hur vi ska göra...fortsätta kämpa el gå skilda vägar. Lite jobbigt just nu.
    Aj, då.. jobbigt att det har kommit till det skedet!  Får man fråga vad det är som gör att ni bråkar o funderar på att ev separera? Du svarar ju bara om du vill..
    Bebis050810 skrev 2010-06-15 10:33:04 följande:
    Jag började med niferex i vecka 13, hade lågt värde redan då! jag började med en tablett varannan dag men var fortfarande supertrött efter några veckor med dem så jag ringde min BM och sa att det va ok att ta en tablett varje dag. men magen tycker jag inte riktigt pallar det, jag blir lös och knasig! men jag är mkt piggare men nu ska jag testa med att ta bara varannan dag i några veckor och se hur det blir med magen och tröttheten. sen får jag väl se sen i vecka 25 hur järnvärdet är då.

Köpte årets första Öländska jordgubbar igår, å hej vad söta och goda dem var!! blir nog till att köpa en liter till i em...
    Imorse var jag helt plötsligt lös i magen.. o som några skrivit här så är det svart avföring. Usch, usch
    Jordgubbar är ju järnrikt, så det är ju bara att käka! Flört
  • Jojo 85
    ThiCha skrev 2010-06-15 10:45:35 följande:
    Ja visst låter det skumt men ja SKA dit ändå även om det skulle gå på 350kr som ett vanligt läkarbesök, vi får se vad som gäller! kan skriva den 24 när ja varit där..... O visst självklart skulle ja betala för bilder eller film på bebisen men detta är ett RUL samt Riktat UL så det är inget ja själv bokat in hos privat läkare.

Känner mej mer eller mindre tvingad att gå på mvc för mina läkare säger att ja måste gå där! Jag väntade med inskrivningen ända till ja passerat vecka 15, o dem på mvc fick nästan panik för ja skulle skrivas in o kollas massor eftersom det var så långt in i graviditeten men ja gillar verkligen inte att gå där så det känns tvungt att ta sej iväg..
    Jag anta att du bara har ett MVC att välja på?? Jobbigt! Vart bor du någonstans? Själv bor jag ju i sthlm o kan ju mer el mindre välja o vraka. Jag valde MamaMia när jag väntat dottern då jag hört mycket gott om dom o går hos samma BM nu eftersom jag är jätte nöjd med henne.
  • Jojo 85
    Marinero skrev 2010-06-15 11:19:08 följande:
    Taniko: håller tummarna för att allt löser sig till det bästa för er! Kram!Är det privat? Jag va på Mama mia och gjorde privat ul nämligen, fast i Gbg
    Ja, precis. Iaf inte kommunalt. Det är gratis precis som den kommunala mödravården.
    Bor du i Gbg? Isf kanske du kan byta dit?
    Här kan du läsa mer o hitta telenummer mm.
    www.mamamia.se/31/default.asp&type=display
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2