BF November,2010 DEL 2
Ska nog snart ta och bädda iordning både vagn och spjälis *mys*
Hörni, jag måste få fråga om någon av er vet.
Jag fick ju barn i juni förra året. och var då föräldraledig fram till sista februari 2010. Jobbade mars, april och maj. Sen var jag föräldraledig igen juni, juli och augusti. Och nu arbetar jag igen fram till att denna bebis föds beräknat 2/11.
När jag skickade in moderskapsintyget fick jag hem ett papper där jag måste fylla i inkomsten senaste halvåret och få det underskrivet av min chef!!?? Fattar inte... det fick jag göra när jag väntade mitt förra barn och min inkomst har ju inte ändrats. jag har ju varit föräldraledig. Vad menar dom?
Jo jag sitter i telefonkö nu. 300 personer före mig *suck*
Dom är allmänt dryga dom där... Nog fasen ska man väl kunna gå in och jobba 3 månader utan att behöva ta det här strulet. min inkomst ändras ju inget för det.
Det här med SGI fattar jag inte riktigt. Men det ska väl inte ändras av den korta tiden?
Okej ska göra det. Blir så trött på dom på FK. Dom har gjort en massa tjänster på nätet man ska kunna använda. Men det är så jäkla krångligt allting så man blir snurrig av det bara.
Och sen ska det ÄNDÅ in papper på allt jävla skit dom ska ha! Tillfällig sjukpenning ska ju ändå skrivas på av förskolan och sen skickas iväg igen till FK. Samma med sådana här papper.
Nog fasen tycker jag dom borde kunna synka med skatteverket på någe sätt och få in folks inkomster på så sätt.
Irriterande.......
Nu ringde dom upp. Å vilka sur skator dom är ibland på FK
Hon lät bara irriterad när jag frågade. Så sa hon "jaha, ja men då kan du väl bara skriva att det är oförändrat och sen skicka in papprena igen då"
Men varför ska man behöva göra det igentligen då!? blir så trött......
Hon därinne i magen har verkligen blitt bråkigare med mig nu på senare tid. Det har varit så lugnt och skönt i magen. Men nu bänder och töjer hon åt alla håll och kanter mest hela tiden tycker jag
gör lite ont faktiskt.
men det är ju skönt å känna att hon är med ![]()
Williams mamma: Håller tummar och tår imorgon
Spännande om du får snosa bebis snart
Fy fasen.... illamåendet är tillbaka igen
Senaste veckan har jag haft två kvällar när jag mått extremt illa. Mått rejält dåligt alltså länge. Fy fasen ...
Kan det vara så att man mår illa när bebisen baxar ner sig i bäckenet?
Lycka till idag Williams mamma! Tänker på dig!