Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

Marinero skrev 2010-10-07 22:00:29 följande:
    Jag har också en sån där känsla att sambon inte intresserar sig för denna graviditet lika mkt. tar nästan aldrig på magen osv. Tog upp det med honom och såklart sa han att han ser lika mkt framemot barnet som jag men att det va mer speciellt första ggn (ja första barnet är ju alltid speciellt, de va de även för mig) men just att nu känns det så väldigt oengangerat Jaja, han sa iaf att det inte är som det verkar men att han fokuserar så mkt på allt annat och Olivia nu.

Ni som vet kön, har ni kommit fram till ett namn? Ja som känns rätt nu, kan ju ändra sig när barnet är ute...

Vi bestämde ju först Molly, men så satt jag här en kväll och kom på att Freja är så fint. Sambon blev alldeles till sig och efter några dar sa han att han nog hellre vill ha det namnet ist. Och jag känner verkligen likadant! Så nu är vi väldigt överens om det namnet iaf! Men Molly ligger i bakfickan, även Klara
    Min sambo är inte heller likadan med denna bebis. Med Theo kände han alltid på magen och låg och mös mycket när vi skulle sova och sådär. Men denna gång tar han knappt på magen alls. Men vi har pratat om det och han längtar jättemycket. Bara det att han har så mycket med rusten nu. Han boar på sitt sätt antar jag
    Jag hoppas det är klart om ett par veckor så vi får lite lugn och ro tillsammans och njuta
  • kicki08

Jag ska dra med familjen på stan i helgen och shoppa lite bebiskläder Vi sa det att vi behöver nog iallafall köpa ett set med tjejkläder så vi har något att sätta på henne när vi åker hem. och kommer det ut en pöjk så har vi ju sådana kläder som vi kan ta med oss

Sen tror jag att jag och stora sonen ska gå på bio tillsammans. Bara han och jag Han behöver lite egentid

• kicki08
    popcornplaya skrev 2010-10-08 10:30:46 följande:
    Nu har jag fått rotat fram lite mer täcken och filtar till bebis, ska ta och tvätta dom sedan. Sen är ett annat täcke och kudde ute på vädring just nu. Måste köpa en kudde att ha i vagnen också bara för tydligen har jag slängt alla kuddar utom den som ska vara i vaggan, undra varför?

Har sjukt ont av fogarna idag. Promenaden till och från dagis gick låååångsammt idag. Skönt med helg sen i alla fall så man får vila upp sig lite.
    Nä promenera är inte kul nu direkt. Det känns som något ska trilla ut därnere så fort jag är på benen
    Så jag sitter faktiskt helst nuförtiden. Vilket är lite svårt när man jobbar men... ja man får väl gå långsamt.
    Men du hade väl en bit att gå till dagis varje dag va?
  • kicki08
    NoahLeah skrev 2010-10-08 10:55:11 följande:
    Hemma från läkaren o inga onormala knölar vad han kunde känna utan med stor chans en bröstkörtelinflammation som hängt kvar. Ska återkomma efter förlossningen om det hänger kvar.
    Oj va skönt
  • kicki08
    MammaDeborah skrev 2010-10-08 11:29:11 följande:
    Från ännu en sömnlös... :-/ Igår kväll låg jag bara och grät för att jag känner att jag inte orkar mer.. Har haft huvudvärk i snart en vecka, får problem med blodtrycket när jag ligger på vänster sida och rygg går inte eftersom pulsådern kommer i kläm då. Alltså kan jag bara ligga åt höger. Och en hel natt på höger sida är ingen höjdare... så då vaknar jag non stop och springer och kissar fem droppar. Och innan man vet ordet av det så är klockan 5.30 och det är dags att gå upp... I morse bara duschade jag, tog fram kläder åt barnen och lagade frukost sen låg jag resten av morgonen på soffan... Orkade inte äta förrän vid halv elva..  Mannen åkte till jobbet vid halv åtta och jag åkte iväg med barnen strax efteråt.
    Nu kommer min mamma vilken minut som helst. Har snabbt sytt ihop tre mössor som hon hade beställt men som jag inte har orkat ta tag i. Nu ska jag dessutom komma på någon lämplig lunch åt oss.. Sen snabbt till ikea och handla sängar innan det är dags att hämta barn på dagis. Mina tre stora åker till sin pappa idag. Mannen säljer förmodligen ena bilen idag så jag ska hämta honom på jobbet ikväll. Hoppas gå ut och äta nånstans eftersom vi bara har minstingen hemma...
    Massor av kramar till dig! Det låter som att du behöver det. Hoppas ni får en mysig kväll!
  • kicki08

Hmm... Det kom lite slempropp när jag var på toa nyss :-/ När jag fick Theo kom det lite slemmis varje dag i två veckor innan det satte igång. Men det är ju 25 dagar kvar idag!!
    Undrar vart det här bär av...... Lite nervit

• kicki08

Helen C: Det stämmer nog. Min är inte blodig ännu så det dröjer nog lite än
    Men minns sist att när det började komma blod i så tog det bara ungefär 3 dagar innan förlossningen satte igång

• kicki08

Frogster: Åhh va skönt å få komma hem Och att allt är bra. Kul att höra från dig!

Har en massa molvärk  nu. uscha....  har tagit två alvedon.

• kicki08

Fundelilerar på om jag kan ha åkt på urinvägsinfektion.... Får springa och kissa oftare än vanligt och det kommer bara lite varje gång. Har som molvärk i magen och jättemycket sd. *suck*
    Köpte sånna där stickor på apoteket men jag fattar inte hur jag ska tyda dom.. ska dom bli illrosa lr vaddå?
    Tyckte nog att det blev lite rosa ändå.... rosa beiget lr nått :-/
    Är det farligt å få det i slutet såhär?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2