Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

taniko: Angående kissandet. Jag fyllde en sån vattenflaska man har när man tränar med ljummet vatten. Sen sprutade jag mellan benen under tiden jag kissade. Fungerade superbra! Tips bara

Krystvärkar har jag bara haft en 15 minuter med första. sen har det varit 1 krystvärk med mina båda sista Så jag har aldrig krystat länge. Tack å lov för det! Är imponerad av dom som ligger med krystvärkar länge. Herregud va jobbigt.

• kicki08
    Madebyday skrev 2010-11-19 16:49:22 följande:
    Tidigare för nån veckan fick jag vid ett enstaka tillfälle en ilande känsla där nere, tänkte inte mer på det.
    Men nu i eftermiddag har jag fått samma ilande känsla vid flera tillfällen.
    Det liksom ilar och strålar neråt, känns som man vill hålla ihop benen.

Kan det vara ett tecken?
    Någon som känt likadant?
    Är din bebis fixerad? för det låter som att bebis trycker sig längre ned i bäckenet och gör sig startklar
  • kicki08
    Madebyday skrev 2010-11-19 16:56:48 följande:
    Varken jag eller BM vet om den är fixerad,
    tydligen ska jag vara så pass spänd i nedre mag musklerna (eller om det beror på att min mage är lite större i vanliga fall, när jag inte är gravid) som gör att BM inte kunnat känna bebis huvud för hand, utan fått kolla upp bebis riktning via UL. Och på UL kunde hon inte se om det var fixerat.
    Okej. Men iallafall så kände jag sådär nån dag innan det satte igång för mig. Hon borrade ner sig rejält och gjorde sig redo
    Annars kan det ju vara att din bebis fixerar sig nu. För det kan ila och ha sig när bebis trycker mot nerver
  • kicki08

OJ! Den vill ju jag va mä iiiii   Någon som vill bjukka in mig ?

Kristin Ekdahl heter jag

• kicki08
    Annizsj skrev 2010-11-21 15:31:35 följande:
    Riktig pissdag här! Tror jag går under snart.. Vaknade inatt efter knappt hunnit somna av att hLsen gör svinont! Kände igår att nåt var pg. Kul att föda sjuk! Vill ju föda men orkar inte nu. Sen var jag ändå ute en stund med grannen och hennes barn, våra barn är jämngamla. Sen åkte mannen in till farmor med milo. Blev så dumt att han inte tog med sig båda. Behöver kurera mig!! Sen var det skrikkLas i över 1 timme när Viggo skulle sova... Nu Sover han än .... Konstig tid konstig dAg.... Åhhh kan inte skriva med min onda hAnd
    Fy fasen Nu är det verkligen inte roligt för dig. Massor av kramar till dig!
  • kicki08
    josefinene skrev 2010-11-24 22:58:50 följande:
    Nej jag vet! Tvilingar föds väl ofta runt 36 eller tänker jag fel? Förstå att gå in i vecka 41 med twins!
    Jag kommer få en tid för igångsättning imorgon, vilket kommer att innebära den 7 december, typ.. 14 dagar efter bf. Men igångsättning. Fy! Och med en 4kg + 2 veckor. Inge roligt....
    Grejjen är att jag orkar inte stressa upp mig med en massa hokus pokus heller som sägs skulle kunna sätta igång ngt. Får se vad barnmorskan säger imorgon. Tror ni man kan be henne göra en gyn undersökning och se om man har öppnat sig ngt?
    Oboy... hur orkar man gå över tiden med twins?! :-O Måste vara otroligt jobbigt... Du kanske har två väldigt små bäsar därinne så det funkar ndå

Sunflower och Annizsj: bläää vicken tid det ska ta för er. Fruktansvärt jobbigt att gå över tiden
    Har ni provat alla knepen nudå? Färdknäppar, annanas i mängder, hallon te?
  • kicki08

Nica: Nää men gud. Det är ju två helt olika namn. Strunta i det där du. Min som heter Theo. Och min bästa kompis döpte sin till Leo. Det du! Jag säger inget om det. Dom får döpa sitt barn till vad dom vill. Och det är ju trots allt två helt olika namn även om dom är lika.

• kicki08

taniko: Fy fasen!! Här hade vi någe liknande. Jag åkte på nån slags magsjuka. Kräktes och låg i feber i onsdags. Sambon hade oxå feber men var förkyld. Theo var tokpigg som vanligt och härjade runt mer än någonsin. Och så agnes som skulle ammas hela tiden. Det har inte varit några roliga dagar.
    så jag lider med dig.
    Kramar på dig!!

• kicki08

Vi var till bvc i torsdags. Agnes har gått upp 1 kg på tre veckor!!! Underbart!
    Mjölken räcker till alltså
    7 veckor gammal är hon och jag måste ha strl 62 i bodys nu Våra knubbtjej

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2