Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Bebis050810 skrev 2010-10-16 20:16:00 följande:
    trulsa- ja med både åkpåse och fårskinn blir det nog för varmt, men det beror ju på vad det är för åkpåse du har, en vinteråkpåse som är fleecefodrad tex, då är det nog för varmt! men sen till våren när du tar bort åkpåsen så är fårskinnet perfekt med ett täcke över. Nu innan du börjar använda det i vagnen kan ju bebis mysa på fårskinnet inomhus
    Jag såg att de sänkt priset på fårskinn på Ikea nu, så kanske köper ett, jag har tänkt på det länge, 229 kr, ok pris.

Undra om de har plockat fram jul o adventspyntet på Ikea i Kalmar? nån sa ju att de gjort det på annat ikeavaruhus. Helen el. maddie ni kanske vet?
    Har en åkpåse som känns som täcke, är inte jättetjockt och inte fodrat heller. Babyboom från Ullared. Får prova mig fram. Om man ska iväg och shoppa tror jag fårfäll med en filt blir mysigt.

På Ikea i Västerås hade de plockat fram julpyntet.
  • Kinne79

Ja, jag tänkte julpynta extra tidigt i år utifall man får bebis 16 dec eller så.

• Kinne79
    Marinero skrev 2010-10-17 09:08:48 följande:
    Nä nu jävlar skiter jag i ryggen o jag SKA bara BITA IHOP och åka till ikea Tungan ute Jag skiter i om de gör ont, jag ska dit! Får ta en vila om det blir riktigti tufft. Har ju ingen värk som tur är och jag mår inte sämre om jag går, om jag sätter mig har ingen värk. Så jag ska bannemej stå ut Demon Tur jag har bm imorgon. Sen ska jag t sjukgymnasten igen för o få tens-apparaten så jag ska be henne känna på ryggen snabbt.
    Min syster åkte runt på en sån där vagn där man lägger paketen. Finns ju lånerullstol också, Olivia kan ju sitta i ditt knä så får din sambo köra. Med lite vilja går det mesta. Hoppas ni får trevligt.
  • Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-10-17 10:06:44 följande:
    Mina barn vägrar att sova i sina sängar på sitt rum, även att vi flyttat in båda sängarna på Alicias rum, 5-åringen är rädd för spöken och spindlar och vågar inte sova där och så spelar hon upp lillasyster så att hon inte heller vågar sova där. Trots att detta rummet ligger precis mittemot vårt sovrum.
    Jättejobbigt!
    Var det inte du som hade piffat så fint också? Men det kommer nog så småningom, aldrig hört om en 15åring som delar säng med mamma och pappa.....
  • Kinne79
    Annizsj skrev 2010-10-17 11:52:55 följande:
    Men dottern är ju 5 år, inte 15 år
    Nej, det är ju det jag menar. Förr eller senare kommer hon ju självmant sova i sin säng. Kanske händer idag eller nästa vecka, men iallafall innan hon fyller 15.
  • Kinne79
    sebbe123 skrev 2010-10-17 14:44:19 följande:
    Någon här inne som har koll på det här med sjukresor eller kanske ambulanstransport?
    Börjar bli lite orolig över det här med att ta sig till FL, gubben jobbar ju borta på veckorna och skulle det sätta igång då så ringer jag till honom så får han möta upp mig på FL det tar drygt tre timmar för honom dit.
    Barnvakt har jag till barnen men ingen som kan köra mig dit och sätta mig i bilen själv vet jag inta om jag vågar, har drygt 8 mil dit.
    Taxi vet jag inte om det går att få tag på då vi bor ganska långt ute på landet.
    Ska till Bm till veckan så ska höra med henne om man kanske kan ringa ambulans eller hur det går till.
    Det bästa vore ju om det kunde dra igång på torsdag kväll för då kommer gubben hem, men det kan man ju inte lita på.
    Jag har ca 1h till förlosssningen och här får man åka sjukresa om man behöver, det kostar 100kr. Men det är ju säkert olika från ställe till ställe så det är nog bäst du frågar din Bm.
  • Kinne79

Taniko- Lycka till imorgon!

Är jättekul att läsa allt ni skriver, men känner inte att jag har så mycket att tillföra. Har ju aldrig fött barn innan och har förmodligen ganska många veckor kvar till jag börjar känna sammandragningar och kan leta slemmis. När det är dags för mig så har ni ju redan era bebisar och tråden kommer nog gapa ganska tom under ett par veckor.

• Kinne79

Jag har bf 2 dec. Tillsammans med Jojo och Sebbe. Vi har 1, 2 och 3 dec. Men jag väntar ju min första så räknar med att få gå över. Men även om tråden blir lite tom då ni har fullt upp med bebisar så hoppas jag att vi hittar tillbaka till en bebistråd när allt har lugnat ner sig. Vi har ju hängt ihop jättelänge nu.

• Kinne79

Sitter på jobbet och är så trött, tar på kroppen att ha vilat i 11 dagar till att helt plötsligt jobba en lång dag. Kl 17 ska jag ha mitt sista föräldramöte på väldigt länge, bor tyvärr 40 min från jobbet så är ingen idé att åka hem. Nu ska jag bara jobba två veckor till och sen ska jag ta det lungt.

• Kinne79
    kicki08 skrev 2010-10-18 16:26:42 följande:
    trulsa79: Åhh det lät lite drygt. förstår att du inte åker hem mellan isåfall. Skönt med bara två veckor kvar och sen få vila Själv hade jag ju tänkt jobba ända in tills det blir dags. Men nu har lilla gossen ögoninflamation så det ser ju ut som jag blir hemma den här veckan iallafall.
    Är lättast för både vikarie och barnen om jag slutar vid höstlovet. Då kan jag få ett rejält avslut med alla möten och hinna äta tårta med barnen och säga hejdå, istället för att bara försvinna. Tror barnen hade blivit lite oroliga om de inte hade haft ett bestämt datum när jag slutar.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2