Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Carolina13 skrev 2010-11-01 08:50:16 följande:
    Äntligen är NOVEMBER här =)
    så härligt... Hoppas alla får bebis denna månad och ingen behöver gå över till december... för nu längtar vi =)
    Vi är ett par stycken som har BF i dec, men dui får gärna hålla en extra tumme för oss så kanske vi kan få lite tidigare.
  • Kinne79
    MammaDeborah skrev 2010-11-01 13:21:25 följande:
    Nu kör jag, tjejer! Wish me luck!

Lycka till!

• Kinne79

Vad har man i skötväskan första tiden?

• Kinne79
    Jojo 85 skrev 2010-11-01 14:39:35 följande:
    Är det en åkpåseoverall så har den väl ärmar? Då behövs inte hål i ryggen.. det är bara spännet mellan benen som måste igenom någonstans.. därav hålet Jag har för mej att Brio har så man knäpper ihop axelbälte o midjebälte i spännet mellan benen.. alltså två delar som knäpps ihop i spännet.. Då är det väldigt simpelt att trä både på o av åkpåse (vanlig åkpåse uten ärmar alltså, med hål i ryggen) Så är oftast vagnselarna gjorda.
    Marinero skrev 2010-11-01 09:18:56 följande:
    God morgon.

Nu har jag ringt vc och fått en tid till läkaren på fredag. Vi får se vad dom säger. Men blir det inte bättre än såhär till fredag så vill jag bli sjukskriven, iaf halvitd så sambon kan hjälpa mig hemma. För jag klarar första biten på dan men sen blir det bara överjävligt igen. Och då kommer de fördjupa sig mer i ryggen med, det känns bra. Sjukgymnasten hon trycker o har sig en kvart sen får man ingen uppföljning, känns inte så seriöst, även fast det blev ju en bättring sen sist men i ärlighetens namn så tror jag inte hela problemet kommer lpösa sig hur jag än tränar hemma o har mig. Det måste kollas ordenltigt.

Lite äckelprat här nu då. Inatt nr jag gick på toa fick jag en chock! Jag hade blött ner bindan och även i sängen plus att de låg världens vidrigaste blodklump i bindan, de va såååå äckligt!! Aldrig vart med om de innan, bara helt plötsligt blödde jag ner mig totalt på fyra timmar, blää.
    Betalar du för sjukgymnasten för isf tror jag en naprapat el kiropraktor kan hjälpa dej mer faktiskt.

MammaD: Lycka till!
    Saraia: Spännande o lycka till!!
    HelenC: Snart är det din tur

Undrar så hur det går för rosen oxå!Det brukar ju kunna diffa med ca 10% åt ena eller anrda hållet.. så kanske närmare 3800g då??
    Jag blev ju oxå chockad när mitt BT var HÖGT på FL för att ca 20h tidigare haft jätte bra BT precis som hela grav. Men så visade det ju sej vara HF o sen kom J några timmar senare..
    Dock är det ju många som kan få lite höjt BT mot slutet.. som lugnar sej igen
    Ok, ja jag har en åkpåseoverall med ärmar. Men funderade på om man skulle be mamma sy en såndär med hål i ryggen också som det länkades till för ett par sidor sen.
  • Kinne79

Grattis Rosen!

Vilka snabba förlossningar alla verkar haft, iaf om man räknar från det att ni kommit in till förlossningen.

Jag har de senaste dagarna kännt mig mycket mer gravid än innan, nu börjar det bli tungt och sammandragningarna känns mer än innan.

Sitter och väntar på min syster med sambo som ska komma och hämta hela sitt bohag som stått i vårt garage i 2 månader. De flyttade till Linköping för 2 månader sedan men fick inte lägenheten förrens igår. Första månaden bodde de i husvagn, men det blev så lerigt så nu sista månaden har de bott på hotell. De har barn som är 1½ och snart 4 så dom har haft ett litet äventyr.

• Kinne79

Rosen- Stort grattis!

Popcornplaya- Beklagar sorgen.

Idag har jag precis en månad kvar till Bf och jag börjar faktiskt bli nervös.

• Kinne79

Jag har också en trikåsjal. Blev en Moby av ren slump då jag hittade en på en barnloppis för bara 100kr. Efter ett par månader har jag tänkt gå över till en bärsele kanske en Beco eller Manduca. Men ska avvakta och se om bebisen gillar att bli buren. Smidigt att ha armarna fria. Min syster hade en sjal när hennes barn var små och det var så mysigt att gå och bära.

Idag är det bm besök på schemat. Sen behöver det plockas iordning och boas lite, men orken är inte den bästa.

• Kinne79
    MammaDeborah skrev 2010-11-03 09:21:29 följande:
    Åååh, Beco är underbar! Men de är ju så himla dyra... Vill verkligen ha en sån. Gärna den nyaste becon, för där kan man sätta fast barnet i selen innan man slänger upp på ryggen... hmm... får sälja lite kläder i vår och se om jag får råd
    Letar och letar på blocket m.m, men hittar inga. Men det är inte mycket vi har köpt nytt hittills så känner att jag kan kosta på mig en ny, man får ju säkert tillbaka lite också när man säljer den. (Sen hoppas vi ju på fler barn också)
  • Kinne79
    sunflower79 skrev 2010-11-03 09:43:09 följande:
    tradera kanske?
    Finns inga begagnade just nu iaf. Vi har råd med en ny, men är alltid trevligt att spara en slant. Jag och min man har väldigt olika kroppsbyggnad, så innan jag köper en vill jag att vi ska ha provat ut en bra modell som passar oss båda. Ska finnas en bra affär i Stockholm som har massor av märken och modeller. Tänkte besöka den affären i feb-mars.
  • Kinne79
    sunflower79 skrev 2010-11-03 09:59:26 följande:
    ah de är för populära för att vilja säljas =) vilken butik är det? bor nämligen i sthlm =)
    Kommer inte ihåg namnet just nu, men den ska ligga i Vasastan.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2