Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Jag hade jätte ont av allt tryckande på magen och dragandes för att få ut moderkakan, så jag var bara glad när dom beslutade för op.

Japp jag har FB, jag heter Marie Zetterblad

William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-09 09:26:46 följande:
    Ja att dom ens får för sig att börja massera på en nyförlöst mamma är galet tycker jag men dom är väl tvungna antar jag.. Marie, jag addar dig om det är okej?
    Ja lägg till mig
  • mzetterblad
    Frogster skrev 2010-11-09 14:57:58 följande:
    Ja visst är det!
    Nu har jag dock satt på lite kaffe så det börjar ta sig! Haha

Hörrni....
    Hur vet man om man har tillräckligt med mat?
    Sen några dagar tillbaka har brösten helt slutat spänna och J har börjat bli frustrerad vid bröstet. Han äter 5-10 minuter sen börjar han bara joxa runt!
    Byter då sida och samma procedur upprepas...

Han verkar väl hyfsat nöjd efter det men efter en timme vill han äta igen så det känns som att han omöjligt kan bli särskillt mätt! Eller?
    Han äter heller sig inte så där mätt så han somnar längre....

Men vet inte om det beror på minskad matmängd eller om han bara är inne i en fas då han behöver äta ofta eller nåt...

Har lite mjölk i frysen som jag nog ska testa skjuta till men jag drar mig lite för det då jag är rädd att förstöra amningen om jag börjar mata till!
    Man hör ju om så många barn som blir så bekväma med flaskan att de slutar ta bröstet och liknande....
    Hur länge har han hållt sig innan?
    Jag ammar Linus hela tiden typ, vid minsta pip får han bröstet.. Det sa dom på Neo till mig att göra. Att man ska amma efter barnets behov, så fort dom visar att dom vill ha tutte ska man ge dom det. Ju mer barnet suger desto mer ökar produktionen och bäst ökar den på natten.
  • mzetterblad

Att brösten inte är spända längre beror nog på att dom ställt in sig efter Jespers behov.
    Annars skulle jag testa och ringa amningshjälpen om du är mkt orolig Dom är jätte duktiga!!

• mzetterblad

jag fick massvis med bristningar förra graviditeten, över hela magen.
    Denna gången fick jag inte en enda

• mzetterblad
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-09 20:22:39 följande:
    Usch vad uttråkad jag är :( Kollar på äntligen hemma men är inte intresserad ett dugg av programmet.. Vad har ni planerat att ta som smärtlindring under förlossningen då?
    Bara lustgas
  • mzetterblad

Här är en till som har problem med FK :/

Min man har förlorat en stor summa pengar pga dom. Eftersom han var hemma med sonen under tiden jag låg inne på Neo, så får han inga pengar. Vi fick höra att han kunde begärt TFP men nepp det kunde han inte, för sonen inte var sjuk, eller för att jag inte var sjuk. Men vart skulle vi gjort av stora sonen då enligt dom? För enligt dom skulle han ha jobbat, eftersom han inte var den som våradade Linus på sjukhus. Så himla sjukt!

Då sa dom till mig att jag kunde ta ut TFP för Linus, för det har jag rätt till. MEN, eftersom jag har lägsta för ja inte jobbat innan så får jag inte det heller utan får ta av mina vanliga FP. Men man tycker ju att man borde ha rätt till TFP när man har vårdat ett barn på sjukhus, då ska det väl inte spela nån roll om man har SGI eller ej? Men tydligen inte..

Så hursomhelst så har vi en förlorad inkomst på 2 veckor som vi blir utan nu pga dom =/

• mzetterblad
    Hedi skrev 2010-11-10 11:24:31 följande:
    Hej, Ludwig föddes den 9nov Kl. 09:55. Han är 50cm och väger 3310g. Vi åkte in Kl. 3 på natten och jag fick PDA kvart i sex när jag var 5cm öppen. Sa det var smärtfritt och underbart
    Grattis

Men vad är PDA?
  • mzetterblad
    Min Engla skrev 2010-11-10 17:03:48 följande:
    GRATTIS TILL ALLA SOM FÅTT SINA SMÅ MIRAKEL!!

Vår lilla tjej kom den 18 Oktober i v 36, vattnet gick den 15 Oktober och den 18 de blev det kejsarsnitt för jag kom aldrig igång, var så omogen att det inte ens var lönt med en igångsättning. Och eftersom det hade gått 48 timmar var lillan tvunge att komma ut. Vi fick ligga inne i ca 1 v sen blev vi flyttade till barnavdelningen för sondmatning. Hon kunde inte riktigt amma när hn kom ut och så hade hon gulsot. Men nu är vi hemma sedan 1 v tillbaka och alla mår förträffligt! Att vara i bebisbubblan måste vara det mest underbara som finns, man önskar att tiden hade kunnat så still.
    Lycka till - till alla er som har en bebis på G de kommande dagarna
    Grattis !! :)
    Fick ni ligga på Neo nåt?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2