Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

sunflower79 skrev 2010-11-03 20:54:30 följande:
    ja jag tänker lite så oxå.. sambon kan behöva ta en liten paus o äta eller lägga i pengar i parkeringsautomaten eller nåt hihi... plus att min kompis kommer fungera som stöd även för honom =)
    Ja verkligen, min man var jätte glad över att hon var med o stöttade oss båda.
    Det är skönt att ha nån mer än bara sin man/sambo med på förlossningen.. Spec om vännen själv fött barn o vet då vad man går igenom, och kan själv ha lite knep om vad som funkar som bra smärtlindring.
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad

Min första förlossning satt värkarna i magen.. kändes som magknip.
    Nu denna gången satt dom så långt ner, och kändes som mensvärk exakt. För dom satt i äggstockarna typ .
    Så de är jätte olika

• mzetterblad
    nica83 skrev 2010-11-05 09:14:36 följande:
    Frogster: Ja visst är det härligt med allas åsikter! Jag börjar bli lite trött på en av mor/farföräldrarna som alltid ska komma med kommentarer om att det är dags att sluta med blöja. Sonen fyller 3 om några månader men ingen av hans kompisar är blöjfria och vi försöker uppmuntra honom men han har inte varit redo ännu (har rent av vägrat att ta av sig blöjan och vägrat testa pottan mm). Det var annorlunda för 25 år sedan för blöjorna var betydligt sämre, då var alla blöjfria vid 2-2,5 års ålder... Men det är bara att försöka ignorera kommentarerna, vi vet ju att sonen knappast kommer ha blöja när han är 15
    våran son fyllde 3 i aug o använder fof blöja. kissar på toaletten lite då o då.. men inte mer!
  • mzetterblad
    NJsmamma skrev 2010-11-05 19:34:15 följande:
    Åhh man blir ju tokig av dessa små bebisar, längtar ju såå mkt
    Morotskaka åt jag på ikea, men inget slår hemmagjord, mums!!

Vet inte om en bit av slemproppen gått, var precis på toa och det var en stor äcklig blobba i trosorna.. äckligt var det iaf
    var det blodblandat?
  • mzetterblad

jag brukar sitta o slösurfa när jag ammar :) det är typ då jag hinner .
    Linus är ganska krävande redan nu, jag får absolut inte lägga ifrån mig honom, han vill vara så nära mig som möjligt hela tiden, men jag antar att det har o göra med att han är såpass liten.

• mzetterblad
    Rosen skrev 2010-11-05 22:36:30 följande:
    jag brukar oxå försöka surfa när jag ammar eller har honom hos mig men skriva nåt då kan jag inte göra, det e för komplicerat haha surfar du på datorn eller telefonen?
    det blir datorn, min telefon är inte så high tech Hahah!!
  • mzetterblad
    NoahLeah skrev 2010-11-05 22:37:45 följande:
    Puffar lite, ingen som vet om det är ok attg ta med syskon till FL om man inte har ngn barnvakt alls?
    är det så illa nu ? :/
  • mzetterblad

haha, det tar 100 år typ, ja får skriva med en hand o sen orkar man inte sitta i samma ställning alltför länge.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2