Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Rosen skrev 2010-11-05 22:49:01 följande:
    haha jag har varit hemma i 2 dagar o har nackspärr efter datorn redan då jag suttit med huvudet åt vänster när jag haft honom hos mig
    går det inte över får jag ringa vårdcentralen på måndag
    haha ! ;D
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    kicki08 skrev 2010-11-06 16:35:34 följande:
    Jag vet att ni har det skitjobbigt och är så jäkla less. Men ändå kan jag inte låta bli att känna mig lite avundsjuk ändå på spänningen ni har framför er med förlossningen.
    Jag är nog jätteknäpp som känner så hihi
    jag är likadan
    Jag har redan börjat tjata på min man om att skaffa en till :) Haha!! Dock inte just nu, men ja.. Jag skulle kunna tänka mig en till snart! :)
  • mzetterblad
    Helen C skrev 2010-11-07 15:05:33 följande:
    Har mellan 10-15 min mellan varje sammandragning. Just nu sitter de bara i magen och strålar neråt
    Hoppas det är på G nu!
    Väntar mig ett sms från dig när hon är ute =)
  • mzetterblad
    Saraia skrev 2010-11-07 17:05:02 följande:
    haha, jag brukar sitta o lyssna på barn-cd i bilen en lång stund efter att jag lämnat kidsen på dagis/skola innan jag upptäcker att jag nynnar på barnsånger!

Vi fick förresten vår lilla Livia i tisd morse 2/11 - hoppas alla här får snart - det är ju såååå underbart att snusa bebbe!
    GRATTIS =)
  • mzetterblad
    sebbe123 skrev 2010-11-07 20:29:28 följande:

Uppdaterar med en lite suddig bild, magen börjar sjunka nu iallafall.
    V 37( 36+1) , hoppas verkligen att bebis kunde komma som storebror gjorde han föddes i v37+0 och då är det ju inte så länge kvar, men sån tur har man väl inte Drömmer

Grattis till sarais {#emotions_dlg.flower}
    Vilken fin mage
  • mzetterblad
    kicki08 skrev 2010-11-07 21:53:58 följande:
    Vår lilla gofisa 17 dagar idag Storebror har två skrattgropar i kinderna. Agnes har iallafall en har vi sett

åååh va söt hon är
  • mzetterblad

jag kör på amningsbh!

Innan grav hade jag 75B i storlek, på min amningsbh har jag 90D

• mzetterblad

min första förlossning tog 18 timmar , avslutades med 2,5 timmes krystande och sen fick dom dra ut han med sugklocka pga att han höll på att få syrebrist.

Denna gången tog det 3 timmar och han kom i en rasande fart. från att vara öppen 6 cm till att han var ute på ca 25 min

• mzetterblad
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-08 23:14:09 följande:
    Sunflower: Han eller du ska föra fingrarna bakåt ändtarmen alltså bak mot ryggen, jag kommer inte alls runt huvudet alls om jag skulle följa upp mot min navel för hans huvud tar i då.. "Följ" bara kanalen eller ingången hehe så känner du bebisen :) 

Libragirl, vad kul att ha någon som fått som jag. Tycker det är jätte läskigt att vänta en kille jag menar snopp och allt och inga mer rosa klänningar och hello kitty saker till en bebis haha.. Känner ändå en spänning och hur kul det ska bli att få köpa coola killkläder och undra om han är lik sina syskon och sin syster som har isblåa ögon och världens krullhår eller kommer han få guldbruna ögon som jag..  Men din nr 1 och 3 låter ju faktiskt ganska lika varandra, det kanske stämmer som dom säger..

Är det någon av er som har haft problem med att få ut moderkakan efter förlossningen?  Jag har aldrig fått ut mina någonsin genom någon såkallad värk eller krystning utan dom har fått söva ner mig två gånger i samband med uterus massage och sist så var jag nära inpå vansinnig eftersom dom tidigare gånger så har jag inte fått hålla om mina barn då jag spände mig för mycket av att bm satt med hela sin tyngd och masserade magen en minut efter förlossningarna så¨denna gång bad jag dom visa mig hur jag skulle göra ist, jag krystade utan att känna nåot men höll på för kung och fosterland och sen hittade jag med hjälp av bm livmodern som jag masserade och till slut kom bm och lugnt masserade och vips så kom den ut.. Hatar att det blir så jämt och vill inte få det igen vilket står i min journal.. 

Åh dessa eftervärkar man får sen usch dom kommer jag inte se fram emot :/
    jag fick inte ut min moderkaka denna gången.. dom försökte få ut den i över en timma.
    men den vägarade lossna, fyfan va ont det gjorde när dom försökte få loss den, jämför man med det var förlossningen skön. Men tillslut så sövde dom mig och opererade ut den, tack o lov
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2