Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Helen C skrev 2010-11-03 14:05:08 följande:
    Vi va på förlossningen i söndags ju och jag kände hur långt upp BM kände. Så sambon tvättade sina händer och gjorde likadant och rörde lite på fingrarna däruppe och de kändes. Han gjorde dock inte så mycke, men tydligen lossnade väl lite av slemproppen på de..Det e ju en bit att komma upp dit. Själv går inte
    okey, låter läskigt! måste väl göra ont med. skulle jag inte våga sambon testa, är jag för feg för.
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Libragirl- Grattis!!

Kwackie- vad spännande! Stort lycka till!

Har äntligen fått in alla torra matvaror igen i skafferiet efter renoveringen där. känns skönt! ett steg närmre.
    Badrummet är nästa färdigkaklat på väggarna och golvet läggs på fredag, sen ska dom installera WC o bad mm på onsdag och så ska vi själva försöka få upp badrumsinredningen efter det. så till helgen den 13-14 borde det va hyffs klart! om nu allt flyter på!!! blir tight med bebisen sen, BF är ju 15 nov. men sånt man får ta.... bara allt går bra med förl. o bebis så får den komma när den är redo
    men skönt iaf att badrummet börjar ta form.

Imorn ska jag nog åka med barnen till varmbadet, kanske sista eller näst sista ggn jag kan bada nu på typ 2 månader, så det gäller att passa på.
  • Bebis050810

Frogster- vad ledsen jag blir av att läsa hur din mamma behandlar dig! såklart att du blir ledsen, jag skulle bli jätteledsen och arg!! man behandlar inte sina barn olika.
    Vad har hon för själ till att inte ses? och har du pratat med henne och sagt rakt ut vad du tycker? men ni kanske inte har en sån nära eller bra relation så att ni kan prata så. Jag skulle iaf sagt rakt ut vad jag tycker.
    Såklart man blir ledsen när det gäller ens barn, det är ju det käraste man har!

MammaD- stort lycka till imorn!!!

• Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-11-04 09:20:47 följande:
    Bara en dryg timme kvar. 10:30 ska vi vara på förlossningen. Sov oroligt i natt och drömde skumma drömmar. Blir väl att börja med ctg, urinprov och bt. Det verkar vara rutin. Så runt lunch räknar jag med att de startar mig. Är så himla nervös just nu. Känns liksom overkligt...
    Drömde om Carolina i natt och trodde att hon kanske hade åkt in. Trist med falsklarm. Kan allt om det!
    Hoppas Kwackies förlossning är över och att allt gått bra.
    Skönt att du fick sova, popcorn!!

Stor kram till er alla! Uppdaterar via fejjan. Det är ok att vidarebefodra till forumet om någon vill det.
    Stort lycka till!!! Snart får du din belöning för all värk och allt jobbigt du haft! Hoppas allt går bra idag
    Förstår att du är nervös, jag skulle vart supernervig om jag hade en tid planerad för igångsättning, då vet man ju liksom när det ska sätta igång och då är det ju ännu jobbigare att veta att "idag kommer jag få jättevärkar!!"
  • Bebis050810

Jag har sovit bra inatt, sov från 12 till kl.7 och var bara uppe och kissade en gång, så det känns skönt!
    Idag står det varmbad på schemat, tillsammans med en vän till mina barn. Funderar även på att gå en runda nu på fm, passa på när det är soligt!
    Ska fixa lite med tvätten med och kanske bädda i vagnen, får se hur mkt som hinns med.... måste förbereda middan oxå för efter badet är man så trött att man inte orkar stå med en massa matlagning, blir nog cowboysoppa idag :)

• Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-11-04 11:39:02 följande:
    Ombytt till porriga nätbyxor, jättebinda och blå rock. Fått infart i handen och snart blir det hinnsprängning tror jag... Känns overkligt ännu!!
    HEHE ja då känner man sig sexigare än någonsin!

GRATTIS!  läste på fejjan att hon är född nu!!!

Kwackie- GRATTIS till dig med!!

{#emotions_dlg.flower}
  • Bebis050810

Är trött som en gnu efter denna dagen!!! först har stora haft kompis sen kom en vän till mig med hennes 2 barn och det blev full rulle med 5 hemma här! vi vuxna fick en mysig pratstund, sen bar det av till varmbadet var massor av folk där eftersom det är lov och jag hade med mig dotterns vän oxå så det va mkt koll så att ingen hamnade under vattnet. sen hem och laga cowboysoppa, tänkte steka pannkakor först men jag va inte sugen på det.... så det blev soppa och oj vad gott! helt slut sen, somnade vid barnens bokläsning och sov 30 min, ska snart lägga mig igen tror jag, behöver sova/vila känner jag! vaknade ju redan kl 7 i morse med!

Börjar bli riktigt nervös nu för förlossningen och dessa jäkla onda värkar man får då!!! fy! men ett måste ju.... 11 dagar kvar till BF

Imorn ska vi hälsa på en enmånaders bebis :) *mys* om jag orkar....

• Bebis050810

Idag är första dagen som jag känner att nåt håller på att hända i magen! kanske är nåt på g för mig.... känns mkt spännande men samtidigt skrämmande!! men nåt "skumt" är det. bebis sparkar o bökar så det känns som magen ska vändas ut och in. sen känns det som diffus värk nånstans i magen som jag inte rikitgt kan sätta fingret på..... så vi får se! har ju 10 dagar kvar till BF men kommer den nu till helgen så är det helt OK fast att badrummet inte är klart.... trött på magen nu faktiskt! och allt e klart här hemma för bebisen
    ja vi får se....
    har iaf så smått packat barnens väska med om de ska sova borta hos mormor och sen ska jag bädda vagnen!

Skulle eg. till en kompis i em och hälsa på hennes bebis för första ggn, hon är 1 mån. Vågar man åka tro?? det är iofs bara 10 min bilfärd bort.

men jag mår lite illa med och är ganska trött...

• Bebis050810

Min dotter är snart 2,5 år och har fortf. blöja. jag gör ingen stor grej av det utan hon vill nog vara utan när hon är redo... hon har kissat på pottan några ggr och jag frågar henne då och då om hon vill kissa på pottan eller på toaletten. Bajsa på pottan/toan vägrar hon däremot.

Min andra dotter slutade med blöja strax innan hon fyllde 3 år och då va det inga problem alls! det gick typ från en dag till en annan, så hon va väl helt enkelt redo då. Strax efter det så va hon även blöjfri på natten.

Så det är nog helt individuellt från barn till barn och alla familjer gör som de tycker är bäst för dom

• Bebis050810
    popcornplaya skrev 2010-11-05 19:16:16 följande:
    Har vart på förlossningen där jag fick ligga med ctg som såg jättebra ut. Dom gjorde även UL och kollade fostervatten och det såg också bra ut. Och blodtryck och urinprov som såg ut som tidigare idag. Men kollade även blodprov och blodproven såg bra ut så det är inte havandeskapsförgiftning för fullt i alla fall utan troligare början på det. Så dom sa samma som BM att jag ska ta det lugnt och vila mkt och gå på täta kontroller på MVC nu.
    Bra att du åkte in och kollade iaf!

GRATTIS Zazz!!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2