Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Morrn Morrn!
    Har sovit sådär.... har så jäkla ont inunder bröstet, mot revbenen när jag ligger ner, vet inte om det är bebisen som ligger och sträcker ut benen så de trycker mot bröstkorgen/bröstbenet eller vad det är?? Gör skit ont! men släpper när jag reser på mig. så jag har vaknat flera ggr inatt för att gå upp och gå lite i huset + detta kissande!

Idag är det 18 dagar kvar till BF, är ju inte mkt om man tänker efter! ganska lagom eg. med tanke på hur det ser ut hemma och det jag vill hinna med, men en vecka innan BF får han/hon gärna kika ut

Nu ska jag väcka barnen, dax för frulle och dagis!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-10-28 10:32:37 följande:
    Jag blir igångsatt om samma sak händer igen! Pratade med en bm på mvc och hon sa att jag hade haft maximal otur då båda sjukhus blev fullbelagda. Enligt alla uppgifter om mig är det moget nog att starta förlossningen utan alltför stora insatser. Min livmoder är förslappad av alla graviditeter och även mamma hade detta bekymmer. Hon har fått 9 barn, 8 graviditeter. Hon fick tvillingar avslutningsvis och gick över tiden pga värksvaghet som läkarna inte tog på allvar! De var 3,5kg vardera när de föddes...
    Åh vad skönt att någon äntligen lyssnar och förstår dig!!! då har du nog bebis inom de närmsta dagarna, bara hoppas att värkarna kommer igång igen! snart får du träffa ditt lilla knyte du har kämpat nog nu!
  • Bebis050810
    Carolina13 skrev 2010-10-28 10:58:00 följande:
    Jo hörde att det hade varit fullt i både linköping och norrköping nu i några kv'ällar så de hade skickat många till jönköping!! det vore ju inte kul alls!
    och hur långt har ni dit då?
  • Bebis050810
    Love3 skrev 2010-10-28 11:14:59 följande:
    Hej svejs!

Har precis kommit hem igen efter Mvc besöket.
    Alla värden var super, bebis är inte fixerad men ruckbar.
    Hjärtljud- 135 / SF-34.

Ska bli spännande och se om det blir ett nytt mvc besök. Men det blir det väl....
    vi har ju BF samma dag och jag har 2 till besök inbokade hos min BM, den 8/11 och den 22/11. Den 8:de lär jag ju sitta där men den 22:dre hoppas jag verkligen inte!!!
    förut så har det varit ett besök runt det datumet man har BF men nu har de ändra det så det är veckan efter istället....
    Här i Kalmar län så får man lov att gå över till man är i vecka 42+0, det är lite väl länge tycker jag! då får man komma in för undersökning den dagen och ser allt bra ut då får man vänta ytterligare 2.3 dagar och har det inte hänt nåt då, dvs ingen bebis är född så blir det igångsättning.
    Jag tror nog att bebis kommer kring BF, jag har den känslan iaf...
    Helen C skrev 2010-10-28 11:20:32 följande:
    Kommit hem från förlossningen.
    Har ju trott lite sådär att jag läckt fostervatten så ville kolla upp de, men de va inget.... Va en del flytningar sa hon. Hon kände inte om jag va öppen eller så....

Har en del värk i både mage och rygg som känns lite.... Så vi får väl se vad som händer...
    Skönt att kolla upp sig så man slipper gå och grubbla och oroa sig! och smidigt när du har så nära. Här är det ju ett helt projekt när man ska åka så långt!
  • Bebis050810

Nyss hemkommen från frissan, har gjort nya slingor så nu är man snygg och blond igen!! :) Färdig i håret inför bebis ankomst, slipper man det på några månader.

Nya problem med badrummet!! snickaren har gjort fel med fönstret och en vägg är inte rak! så imorn bitti fick vi ringa in en annan snickare i panik för att kaklingen ska kunna påbörjas nästa vecka. samma snickare som fick rycka ut igår. FAN jag blir så irriterad på hantverkare som tror sig kunna saker och ting och sedan inte kan! kommer iaf inte betala honom för jobben som är fel som sen någon annan ska rätta till. det får han ta på sig!!! gah!

• Bebis050810
    Annizsj- Klart du ska säga till honom att om han ska åka iväg en helg så ska du oxå få åka iväg och vila dig nu innan BF. det är viktigare för dig!! kanske till en vän eller mamma/pappa, eller en natt på hotell, bara för att vila o njuta.
    Jag har förbjudit min sambo att åka längre bort än10 mil from förra veckan och fram till bebisen är född. sen veckan innan BF kommer han få hålla sig nära här hemma för vi vet ju att det kan gå fort!!
  • Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-10-28 23:30:30 följande:
    Fy fan vilken kväll det blev, sambon började kräkas (säger att det inte är magsjuka utan det skabbiga kaffet på jobbet) o sen börjar han skälla på mig att det är mitt fel..fick världens jävla psykbryt.
    Måste inse nu att det kommer aldrig bli helt ok mellan oss hur långa  o bra perioder vi ändå har..hankommer alltid falla tillbaks i det gamla när man minst anar.
    Jag vet inte vad jag ska säga.... men såhär kan du inte ha det!! det är inte hållbart längre, det är inte meningen att du ska gå som på nålar och vara orolig att han ska få ett bryt och skälla ut dig eller vad som....! såklart tar barnen oxå stryk av hans beteende. Nä du och barnen behöver ett tryggt liv, det liv som ni förtjänar och din sambo förtjänar inte en godhjärtad tjej som dig, som hela tiden låter honom få ännu en chans.
    Vet att det inte ät lätt och verkligen inte när det är barn inblandade och nu när ni ska ha bebis, men leta nu i smyg efter eget boende och dagis till stora killen och ordna allt det praktiska, dina vänner o familj kan säkert hjälpa dig och flytta sen så fort du kan. jag blir faktiskt rädd av att höra hur din sambo beter sig! förstår om du inte orkar nu, men som sagt du har ju nära och kära som såklart ställer upp.
    Stor kram till dig!! {#emotions_dlg.flower}
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-10-29 07:59:15 följande:
    Jag är kvar ännu :) hade mycket förvärkar igår men inget som började kännas som att det var på g. I em åker alla barn iväg och vi blir helt ensamma, jag och maken :) ska bli skönt att inte tänka på nån mer än sig själv i en vecka. Konstigt tomt utan barnen men mysigt för detta kommer väl inte hända igen på väldigt många år! Har haft besök sen i tisdags. Även om det är trevligt ska det bli skönt när de åker :) det blir gärna lite intensivt och man kan inte riktigt vara som vanligt. Så i kväll är jag redo för barnafödsel
    Skönt för er att bara få rå om varandra några dagar! du ska se att bebisen kommer titta ut nu när du slappnar av.
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-29 09:11:56 följande:
    idag får vi åka hem på permis!!
    Vad mysigt!!
  • Bebis050810

Nån som köpt speciella amningströjor? jag har några sen innan från Boob tror jag det är.... dom är bra men så dyra! sen köpte jag 2 nya från HM men vill ha några till, men vill inte lägga mer än max 200/tröja.
    Nåt tips! eller andra bra kläder som är smidiga vid amning, inte kul att dra upp hela tröja och visa fläckmagen ;)

• Bebis050810

Ja med mina 2 andra barn har jag oxå använt mkt vanliga kläder oxå men smidigt att ha amningströjor/klänningar oxå när man ska bort nånstans med ju, typ kalas etc...

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2