Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

sunflower79 skrev 2010-11-19 10:13:03 följande:
    ja det känns ungefär som att tar jag ett steg till så trillar jag så man bara stannar upp där man stod liksom =)
    Frogster skrev 2010-11-18 23:37:02 följande:
    Nej han får absolut inte ge henne någon ersättning!
    Men jag sade samma sak till honom.... Han skulle prova att stå med hökögon över henne och se till att hon ammade var 3:e timme en period och se om det får igång tösens energi och aptit. Lyckas inte det skulle han se till så hon fick ersättning med samma intervall.

Han tyckte det var underligt lite hon åt innan men tänkte ändå att tantens ord om att bebisar är olika och Jennie är bara en ovanligt snäll bebis nog var sanna i och med att detta ändå är hennes 4:e barn så hon ju BORDE veta åtminstone hyffsat vad det hela handlar om.

Usch vad jag önskar att jag inte lade så mycket av det hela på mina egna axlar!
    Jag kan ändå inte göra annat än stötta min bror och driva vidare soc om inget händer. Här och nu vore det dock såååå mycket bättre om jag bara kunde stänga av hjärnkontoret och koncentrera mig på mitt egna.
    förstår precis hur du känner! jag hade gjort detsamma! det är ju ett barn vi pratar om som e helt hjälplöst utan en fungerande mamma verkar det som! hoppas verkligen det blir bättre!

hörrni tjejer!! måste få lite råd stöd hjälp vad som helst!!!!! eller egentligen bara jag vet inte vad..bara prata av mig!
    usch jag var så rädd i morse! vaknade vid 6-tiden av att bäbisen bara ryckte till magen.. jättestarkt! tänkte inte så mkt mer på det utan slumrade ett par timmar till.. sen när jag vaknade kom jag o tänka på det där rycket igen och kunde inte känna bäbisen alls.. jag gick upp på toa bland annat o sen satte jag mig i soffan o började buffa på magen men inte en enda reaktion!!!

jag började känna att paniken kom krypande så smått och började prata högt med bäbis att nu får du vakna o sluta oroa mamma! men inget hände.. jag bytte position o buffade ännu mer men det enda jag kände var nåt som skulle kunna vara rumpan och när jag tryckte på den så spände det ner mot bäckenet precis som om ni tänker att bäbis ligger där i magen o rent logiskt trycker jag h*ns rumpa neråt så borde ju huvudet stöta emot neråt oxå.. så då fick jag ännu mer panik att den bara ligger där stilla!!! jag började stortjuta och paniken var 100 %..

skulle precis ringa till sambon o MVC när jag tyckte att jag kände en liten liten rörelse men fick ju såklart för mig att jag inbillat mig.. väntade en liten stund till och snurrade bäbis runt i magen och jag grät äääääännu mer men av lättnad..
    nu nån timme senare rör bäbis på sig men bra mkt mindre än vad h*n brukar! har ju BF om 5 dagar o vet att den lugnar ner sig inför fl.. men min bäbis har varit så himla livlig så det är var som natt o dag!!!
    åh jag vet egentligen inte vad ja ville med detta inlägg antagligen bara skriva av mig...
    Precis så va det för mig inatt!!! och har varit med de andra 2 barnen oxå mot slutet på graviditeten. Jag brukar vakna på nätterna och vill då försäkra mig om att bebisen lever, jag buffar lite på magen men ingen reaktion, går upp dricker kallt vatten, lägger mig på soffan och buffar på magen, ingen reaktion! Får ren paniiiiik!!! tänker "den är död!" Inatt tänkte jag att nu är det kört, måste ringa FL och få komma in, har ju 9 mil dit oxå, vilken hemsk resa det skulle va! MEN så började den röra på sig och vilken lättnad!!!! Har haft så flera nätter senaste veckan, vet inte varför jag envisas med att jag vill känna att den lever när jag vaknar på natten, har liksom bara blivit till ett tvång!
    Skönt att höra att fler än jag är så nojjiga men då blir vi bra mammor som bryr sig! HIHI
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-19 10:22:50 följande:
    Kissade normalt gjorde jag efter 2 dagar. 
    Bajsa tog väl 5 dagar innan ja kände att jag vågade trycka på utan att allt skulle brista där nere.
    Jag minns inte hur lång tid det tog.... men kissa i duschen, det känns skönare då.
  • Bebis050810
    Oj förlåt Williamsmamma jag citerade fel!! skulle ju vara till Taniko
  • Bebis050810

Har bakat 2 plåtar minttoppar nu med barnen gott!

har faktiskt lite förvärkar nu, så det händer ju nåt iaf!! de är absolut inte regelbundna men kommer då och då och gör lite ont mot båda sidorna av magen ner mot ljumskarna o underlivet. Jag får andas lite igenom dom.
    Hoppas bebis hinner födes innan imorn så vi får varsin dag!

• Bebis050810
    Tessiej- Supersöt tjej! så söt med allt hår och de mörka stora ögonen
  • Bebis050810

Hej tjejer!!! Nu är vi hemma, kom hem igår kväll med lilla Linnea

Tack för alla grattishälsningar här och på facebook! Vi mår bra!

GRATTIS till alla andra som oxå fått bebis de senaste dagarna, har inte full koll på alla men stort Grattis!! har skummat igenom tråden nu på fm samtidigt som jag ammat liten :) nu sover hon i vagnen.

Här är hon ett dygn gammal <3

Tänker skriva en förlossningsberättelse när jag får tid, får se hur snabbt det blir.
    Men iaf har allt gått bra och fort! måste styra upp allt hemma nu med uppackning av kläder osv...
    Nu börjar livet som trebarnsmamma, lär bli intensivt! men underbart med såklart!

Samsover ni andra?
    Inatt har jag, sambon o bebis sovit i en säng och de stora på madrassen på golvet. Det har funkat bra, jag ligger och ammar, blir väl inte jättemkt sömn men ok iaf. Jag testade att lägga henne i spjälsängen några ggr men hon sov inte långa stunder där.

Sen undrar jag, tar ni med er bebisen överallt nu, till dagis, affärer, aktiviteter?
    vet inte hur jag ska få ihop det annars.... man måste ju iväg på saker hela tiden när man har storasyskon hemma. Är samtidigt väldigt rädd för RS och andra sjukdomar!
    Hur ska man göra?

• Bebis050810
    NJsmamma- Fy vad hemskt! vilken tråkig start ni fick men vad skönt att allt gick bra tillslut!! GRATTIS till bebisen

Taniko- Beklagar!

Williamsmamma- Hoppas att lille Linus snart mår bra igen!

och till alla ni som väntar på att bebis ska kika ut, lycka till och hoppas ni snart får bebis på bröstet!!!

Har sovit kasst nu sen Linnea föddes i fredags, hon är så tuttig på nätterna och har svårt att komma till ro. Han vill amma och amma och sen ligger hon och smågnyr, jag stoppar in nappen men det är ut efter 10 sek igen och så håller vi på. Tror jag somnade vi 3 inatt, sen har jag vaknat massa ggr efter det. men så här är det väl i början.... ska lägga mig ett tag nu tror jag... nu sover hon och har sovit sen halv 9.
  • Bebis050810
    Annizsj skrev 2010-11-23 11:53:35 följande:
    Nä, vi är inte vana vid att vänta såhär så visst är det frustrerande. Sen vet man ju att det inte längre handlar om en evighet. Egentligen borde man hålla sig borta ifrån FL och hitta på saker. Men inte lätt när man knappt sover om nätterna. Idag fick iaf pojkarna gå till dagis trots lite snor, men pigga! Så vad har jag gjort? Vilat gå suttit på fejjan typ.....
    Ingen lust att bege mig ut i snön å hämta på dagis snart. Alla dessa kläder som ska på, en ohjälpsam 3-åring, jhan är som gele i kroppen....
    Önskar att jag hade kraft att göra saker, men den existerar inte längre..... Förkyld är man också....deppigt värre detta

Bebis...först tiden finns det ju inga rutiner för barnet. Och maten är ständigt i fokus. Du ska se att det snart bilir bättre. Är dina större barn på dagis så du kan vila?
    Ja dom är på dagis må, tis, tor 9-14 så då kan jag passa på att vila, slappa och bara "va".
    Lyckades faktiskt sova nästan en timme idag på fm, trött som en bäver! men ändå har jag så svårt att somna!
    Igår kväll var jag sååå trött men jag kunde iaf inte somna förren efter kl. 3. man är trött men ändå pigg på nåt konstigt vis!
    Ja första tiden är tuff och särskilt då man har 2 barn sen innan! men det ordnar väl till sig. sen är det ju så trist väder med!!! regn o rusk och mörkt mörkt så det blir man ju less på....

Skriver de flesta på fejjan nu eller??
  • Bebis050810
    Carolina13 skrev 2010-11-23 16:05:01 följande:
    en liten fråga till er som har koll.. har en väldigt tuttig son som bara vill hänga vid mammas tuttar... äter och kräks och bajsar =) vilket jag e glad över för amningen kom igång ordentligt och inte speciellt ont gör det men jag sitter verkligen bara i soffan med tuttarna framme.. funderar på att börja erbjuda napp till Theodor men rädd att det ska förstöra amningen och oxå rädd för att jag inte ska veta när han e hungrig respektive tröst... men det kanske man lär sig!
    Jag ger Linnea nappen då och då när hon har tuttat och tuttat och jag inte orkar mer, tex på natten eller så ger sambon henne den när jag inte är hemma och hon är mkt ledsen.
    Tror nog du märker skillnaden på hungrig o tröst.
  • Bebis050810
    Carolina13 skrev 2010-11-23 23:31:55 följande:
    jag kan inte bestämma mig om nappen,.. han e ju inte skrikig, bara enormt tuttig och vill ofta tutta bara för tröst... men ska till bvc imorgon så ska rådfråga då...
    nu sova!
    natti allihopa
    Ja BVC lär ju säga att du ska strunta helt i napp! jag tycker att det är en mkt bra tröst så därför vill jag att hon ska ha napp, men alla gör som dom vill. men som sagt en bra tröst när jag inte är hemma, jag är för trött för att amma eller om man är i en situation när jag inte kan amma tex i bilen eller på stan... :)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2