Bunny81 skrev 2010-05-19 20:12:15 följande:
Trulsa79: Jag jobbar åxå som lärare! Men jag tänker följa min klass tills jag går på föräldraledighet! Jag har ingen aning om hur man ska berätta för barnen och föräldrarna?? Om man ens ska göra det... Barnen lär ju märka det när det börjar synas mer och då berättar väl de för sina föräldrar ändå...
Min arbetssituation är lite annorlunda, jag jobbar på en Waldorfskola (halkade in på ett bananskal är utbildad till vanlig lärare) och föräldrarna är superengagerade. Jag har bara 6 elever i klassen som är en 4-5:a så vi har en väldigt nära relation. Vill inte att de ska få en chock efter sommarlovet när jag kommer tillbaka med stor mage. Jag kommer vara i klassen fram till höstlovet, sen tänker jag ta ledigt. Tanken i en Waldorfskola är att eleverna ska ha samma lärare från 1-8, och jag är redan deras tredje så det gör det hela lite extra känsligt. Efter mammaledigheten får jag inte komma tillbaka till klassen just för att det inte ska bytas hit och dit.
Hade jag jobbat på mitt förra jobb, då jag jobbade som högstadielärare på en kommunal skola, så hade jag nog inte sagt något utan bara låtit magen växa.