• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Helen C
    Marinero skrev 2010-05-19 11:18:26 följande:
    Ja jag vet! Jag kände ju första bubblet för en vecka sen, sen ytterst svagt två dar till o sen inget! Vet ju att det är normalt o inte känna nåt på ett tag såhär i början men nojig blir man ändå! Blää vill känna mer NU Men jag vet det är tidigt! Fyy har mått så illa idag! Kände redan imorse när jag vaknade, fick få o lägga mig med Olivia vid tio, som tur va så somnade hon, det brukar hon göra. Nu får sambon ge mat för jag vågar inte utmana ödet Men är uppe nu o mår bättre så vi ska ta en promenad till hemköp o köpa katrinplommon för hon har tryckt mkt men inte bajsat sen i förrigår. Det blev nog lite konstigt där när hon spydde så mkt i söndags. Men med katrinplommon brukar det lossna
    ja det  e väl normalt, men ändå... vill känna hela tiden...Hoppas att du känner dig bättre när i kommer ut-.....

Jag har vilat en stund nu. Drömde jag va på toan på sjukhuset och såg att de komit inte blod utan mer som smootie, typ hallonfärgad...
    Sen rörde bebisen på sig efter toabesöket och sa till min minsta kille om ha ville känna benet som bebisen rörde sig, men inte, sen va de en sjuksköterska sov ville, så hon kände bebisen ben och arm och bebisen kom ut och va normalstor bebis.. Va så ledsen för trodde den skulle dö, men ut kom en pojk med mycke hår och snoppen såg man jätte tydligt i drömmen, vilka drömmar alltså.....

så nu har jag drömt två ggr om att få en flicka och en gång en pojk....
  • kicki08

Usch, mina hormoner är nte att leka med denna gången. Jag känner inte alls igen mig!! BLÄÄÄ va less jag blir.
    Sitter på jobbet och är alldeles gråtmild. Humöret svänger på några sekunder alltså. Fy fasen.... Har aldrig varit såhär i nån av mina andra två graviditeter. Whats happening!

• Helen C
    Kicki- Sån va jag i början, mitt humör va inte och leka med... Men jag kan ändå känna irritation ibland som när sambo sitter och äter, man hör detta lilla lilla smaskande, såg kan jag vräka ur mig: Du tror inte du kan smaska lite mer när du ändå e igång, och sen är de igång haha.... Men jag har sagt att jag vet inte vad som händer i kroppen för detta gör inte jag med mening, bara kommer, så små saker blir jag irriterad över, sen gråter jag för minsta lilla, precis minsta lilla
  • kicki08

Ja det är hemskt. Fast problemet är ju att jag är ju i v 17 och det borde ju lugnat ner sig. Men hormonerna flödar mer nu än någonsin nästan. *suck* Undrar hur det här ska sluta....

• Helen C

Jag tror humöret kommer gå upp och ner fram tills bebis kommer ut och då kommer männen pusta ut: Äntligen är de över haha

• Sassa82

popcornplaya: Jobbigt hoppas inte besvären bill värre.

va hos läkaren idag på MVC och blev sjukskriven på halvtid i 2 veckor för bäcken och fogar. Hon kände och klämde på mig så jag kännde mig halvt mördbultad efteråt. Så nu har jag även berättat för alla på jobbet.

• Bisquit
    Helen C skrev 2010-05-19 13:03:37 följande:
    Jag tror humöret kommer gå upp och ner fram tills bebis kommer ut och då kommer männen pusta ut: Äntligen är de över haha
    Ha ha ha, men det är väl då det börjar.... *s*

Någon som vet nåt om fostervatten? läste nånstans att för två veckor sen skulle man ha ca 1,5 liter vatten.
    Nu när man läset på fl så står det 300 mililiter. Och det är väl bara 3 dl?
  • Party of five

Jag blir så glad att läsa era kommentarer om fosterrörelserna, för jag har också blivit nojjig, känner plötsligt inte heller något längre. Då måste allt säkert vara ok, om vi är så många som inte känner även om vi kännt? Jag tycker dessutom det är konstigt eftersom jag kände min andra och tredje så tydligt redan nu. Har inte ul förrän om 5 veckor! Och har ingen aning om några MVC-besök, borde väl ringa och höra, hon sa i v.6 att nästa är först efter v.20 något. Tycker det är lite väl långt borta, jag gick nog också i v.16-17 med mina andra barn.

Och hormonerna sedan!! Min man har en vecka semester nu och han har suckat många gånger "aj, det blev sådan här semester??" pga mitt humör. "Vaddådå? Jag ÄR ju på gott humör !!"

• PennyJenny
    kicki08 skrev 2010-05-19 12:52:51 följande:
    Usch, mina hormoner är nte att leka med denna gången. Jag känner inte alls igen mig!! BLÄÄÄ va less jag blir.Sitter på jobbet och är alldeles gråtmild. Humöret svänger på några sekunder alltså. Fy fasen.... Har aldrig varit såhär i nån av mina andra två graviditeter. Whats happening!
    Skoja... Sambon fick sig en riktigt sur godmorgon-hälsning av mig i morse. Blev sååå irriterad att han tvunget måste hänga i sin j-a jobbtelefon från 7 på morgonen till 21 på kvällen. I morse rann det över när jag pratade med honom och han svarade inte för han var "tvungen att skriva sitt sms klart innan han glömde". Och så blev HAN sur för JAG var sur och sen mådde man skit och var lipig. Trist :( Men ibland känner man sig bortglömd, behöver extra mkt kärlek och "pyssel" nu som gravid. Fler som känner så?
    popcornplaya skrev 2010-05-19 14:50:26 följande:
    Så då har jag fått beställt en baddräkt för gravida. Hittade en för ett bra pris på HMs hemsida.
    Vad bra :)
    Sassa82 skrev 2010-05-19 14:26:58 följande:
    popcornplaya: Jobbigt hoppas inte besvären bill värre.va hos läkaren idag på MVC och blev sjukskriven på halvtid i 2 veckor för bäcken och fogar. Hon kände och klämde på mig så jag kännde mig halvt mördbultad efteråt. Så nu har jag även berättat för alla på jobbet.
    Skönt att slippa jobba fulltid iaf :) Och alltid skönt när bomben är släppt på jobbet oxå, det tyckte iaf jag. Fast jag tror inte att alla vet på jobbet än faktiskt. Jag pyste ut det till dom som verkligen behövde veta och sen har jag låtit det spridas av sig själv typ Trodde det skulle gå i 190 men som sagt, alla verkar inte fatta än :) Och jag har tunika på jobbet som döljer magen än så länge.
    Helen C skrev 2010-05-19 10:30:35 följande:
    Ja man kan verkligen snacka nedräkning...Då är du den första i tråden som får bebis först då om du får snitt i början på Okt...

Att sova på mage skulle jag inte våga... vet inte varför....
    Japp, det kan man göra :) V18+0 är halvtid för mig Känns helt okej Jag vågar inte heller sova på mage, även om jag hade velat det. Känns som man ligger på en vattenballong som *poff* skulle spricka *huuu*
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2