• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-05-18 22:34:37 följande:
    ingen affär ännu iaf. dom skulle fundera. det var en pappa med sin son som e på G att ta körkort.. hoppas att dom kommer med positiva besked! nu är det sovdags! tittar alltid på Cougar Town, jag bara älskar den serien
    Håller tummarna nu
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • kicki08

Rosen: Jag vet hr det är med 7 åringar... Imorse hade jag och sonen ett praktgräl om kläder!! Så jäkla löjligt. Men han lade sig och stortjurade och totaltrotsade. *suck* När jag hade lämnat av honom på skolan kändes det inte bra alls.. Man blir ju ledsen.

själv mår jag verkligen inte bra alltså. Jag kan inte sätta fingret på det alls. Jag känner mig jättenere och hängig. Trött som aldrig förr. Har jag inte ont i huvudet lr nacken så har jag ont i en axel bara sådär utan vidare... Hela min kropp är jättekonstig och jag fattar inte vad som händer.
    Sen har jag fått en massa konstiga utslag runt halsen och lite på armarna som kliar nå jäkligt. Jag vet inte vad jag ska göra....

• popcornplaya

Godmorgon allihopa.

Idag är jag lite orolig. Jag började igår känna av lite smärtor i nacke och axlar. Och har lite tungt för att andas speciellt när jag ligger ner. Hade likadant när jag var gravid med sonen och blev då inlagd på sjukhus i först två veckor, sen fick jag ett återfall och blev inlagd en halv vecka till.

Jaja jag håller tummarna för att jag bara nojjar mig och att jag bara sovit konstigt eller nått. Är ju inte så farliga smärtor som jag hade då, bara litegrann. Även om det gjort att jag vaknat varje gång jag vänt på mig inatt.

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • kicki08
    popcornplaya skrev 2010-05-19 08:22:59 följande:
    Godmorgon allihopa.Idag är jag lite orolig. Jag började igår känna av lite smärtor i nacke och axlar. Och har lite tungt för att andas speciellt när jag ligger ner. Hade likadant när jag var gravid med sonen och blev då inlagd på sjukhus i först två veckor, sen fick jag ett återfall och blev inlagd en halv vecka till.Jaja jag håller tummarna för att jag bara nojjar mig och att jag bara sovit konstigt eller nått. Är ju inte så farliga smärtor som jag hade då, bara litegrann. Även om det gjort att jag vaknat varje gång jag vänt på mig inatt.
    Det här med svårt att andas... det har även jag. Så fort jag ska ta ett djupt andetag så är det som om det tar emot lite och jag måste hosta efteråt. har kommit senaste dagarna....
    Vad blev du inlagd för?
  • popcornplaya
    kicki08 skrev 2010-05-19 08:30:04 följande:
    Det här med svårt att andas... det har även jag. Så fort jag ska ta ett djupt andetag så är det som om det tar emot lite och jag måste hosta efteråt. har kommit senaste dagarna....Vad blev du inlagd för?
    Efter mycket om och men sa dom att det var lunginflammation. Men jag är lite tveksam till den diagnosen. Fick återfall efter några veckor efter penicillinkur och det känns väll inte som typiska lunginflammations syndrom.

Hade sänka på över 200 och var allmänt kass i alla fall.
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-05-19 08:01:10 följande:
    Rosen: Jag vet hr det är med 7 åringar... Imorse hade jag och sonen ett praktgräl om kläder!! Så jäkla löjligt. Men han lade sig och stortjurade och totaltrotsade. *suck* När jag hade lämnat av honom på skolan kändes det inte bra alls.. Man blir ju ledsen. själv mår jag verkligen inte bra alltså. Jag kan inte sätta fingret på det alls. Jag känner mig jättenere och hängig. Trött som aldrig förr. Har jag inte ont i huvudet lr nacken så har jag ont i en axel bara sådär utan vidare... Hela min kropp är jättekonstig och jag fattar inte vad som händer. Sen har jag fått en massa konstiga utslag runt halsen och lite på armarna som kliar nå jäkligt. Jag vet inte vad jag ska göra....
    Kan de va stress? Tänker att du har ju haft möhippa o sånt som du donat med plus alla sjukdomar o sånt som ni fått gå igenom! Vet iaf att man kan få ont på alla möjliga ställen om man mår dåligt på ngt sätt! Jag har känt mig väldigt nere till o från sen jag blev gravid! En del dagar har vart väldigt jobbiga! Inte kul alls! Jag vet ju inte vad det beror på heller, bara allmänt nere o ledsen.
  • popcornplaya
    Marinero skrev 2010-05-19 08:34:02 följande:
    Kan de va stress? Tänker att du har ju haft möhippa o sånt som du donat med plus alla sjukdomar o sånt som ni fått gå igenom! Vet iaf att man kan få ont på alla möjliga ställen om man mår dåligt på ngt sätt! Jag har känt mig väldigt nere till o från sen jag blev gravid! En del dagar har vart väldigt jobbiga! Inte kul alls! Jag vet ju inte vad det beror på heller, bara allmänt nere o ledsen.
    Det är väll mkt hormoner som gör att man kan känna sig riktigt nere. Jag hade det så igår i alla fall. Allt känns bara skit.
  • frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-05-19 08:45:51 följande:
    Det är väll mkt hormoner som gör att man kan känna sig riktigt nere. Jag hade det så igår i alla fall. Allt känns bara skit.
    Ja de måste de va. Det är verkligen dubbelt värre denna gång än med Olivia!
  • PennyJenny
    popcornplaya skrev 2010-05-19 08:33:12 följande:
    Efter mycket om och men sa dom att det var lunginflammation. Men jag är lite tveksam till den diagnosen. Fick återfall efter några veckor efter penicillinkur och det känns väll inte som typiska lunginflammations syndrom.Hade sänka på över 200 och var allmänt kass i alla fall.
    Usch och fy, låter ju inget vidare alls :( Krya på dig och sköt om dig i massor!! Kram
    Rosen skrev 2010-05-18 21:14:55 följande:
    usch det har varit en rätt så jobbig kväll ikväll. min äldsta son som blir 7 snart e mycket trotsig och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det ibland. sen har min man varit på dåligt humör o ibland beteer han sig värre än sonen tycker jag.nu e i alla fall sonen i säng o mannen e o handlar så nu sitter jag här i lugn o ro
    Här är en till med en dotter som just fyllt 8 år. Hon har varit trotsig nu ganska länge kan jag säga och prövar ens tålamod rejält emellanåt. Jag hoppas det blir bättre snart för er, tycker det har lugnat sig något hos oss faktiskt *peppar pepper*

Rosen skrev 2010-05-18 18:12:10 följande:
    hej på er! jag har inte hunnit läsa igenom, ville bara berätta att läkaren ringde idag o berättade att fvp såg bra ut så det känns skönt!men könet vet jag fortfarande inte, men ska på ul på tis så jag hoppas att vi får reda på det då. i morgon ska jag hämta hem en kartong med bebiskläder som jag förvarat hos mina föräldrar. ska bli spännande o se vad där finns hur har ni alla det?
    Skönt att höra Grattis!! Men brukar man inte få veta kön vid fvp?
  • PennyJenny

Ny vecka - igen! Tiden rullar faktiskt på ändå :) Är i v17 nu sedan ett par dagar. Bara 2 veckor kvar till stora UL. Är fortfarande äckligt nervös inför det. De andra graviditeterna har jag vid denna tiden hunnit göra x antal ulj pga komplikationer. Men nu har jag ju inte gjort ul sedan v12 vilket är rekord för mig. Kanske därför man är så förskräckligt nervös? :o) Vet ju att liten lever där inne, är mer rädd att de ska hitta nåt fysiskt fel nu.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2