• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Helen C

Förstår din oro oxå, helt klart

• PennyJenny
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-19 21:17:44 följande:
    jag är jätte rädd att det skulle vara nåt fel på bebisen :/
    Känner min bebis sällan och ytterst lite, så lite att jag inte ens är helt hundra på att det ÄR bebisen. Jag har fått konstaterat moderkaka i framvägg och det har jag aldrig haft tidigare. Så för mig är detta helt nytt att inte känna så mkt såhär "långt" in i graviditeten. Nojjar oxå massor för att det är nåt fel på bebisen :/
  • mzetterblad

Jag ska på UL på torsdag nästa vecka .

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • Min Engla

Williams mamma - jag känner inte heller bebisen!! Går in i v 17 på fredag, det är inget ovanligt tvärtom!!

• Min Engla

Helene C - såg att vinskulle på RUL samma dag - den 7 de Juni {#lang_emotions_smile}, fasen vad man längtar, vi ska även försöka kolla vad det är - ska du?
    Jag ska fuska med ett UL i morgon kväll - vi ska fråga där om dem ser vad det är men det är väl för tidigt! v 17 på fredag.

• Helen C

Det e väl så att en del tänker kanske att man väntar andra barnet då känner man tidigare, men de behöver inte vara så.... Många som har moderkakan i framvägg och då känner man senare...Men vet ju själv om oron....

• yonasam

Tacka gudarna för er alltså!!
    Jag hållere på o oroar ihjäl mig, känner oxo vad jag tror är bebis svagt och sällan....och sen inget på skitlänge....äär så rädd att gå till RUl och så säger de tyvärr...no baby there!!!
    Panik!!

Är oxo svullen i fötter och händer...

Läste innan om oljor och så för bristningar...orkade inte läsa ikapp miig helt :)
    Jag har köpt en havandedskapsolja på hälsokostbutiken som heter Weleda som är jätteskön...sen om den hjälper mot bristningarna eller inte vet jag inte men den är skön och absorberas bra

• Rosen

hej på er o välkommen till alla ni nya oxå här

Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-19 20:43:02 följande:
    ja är sååååååå nojjig!! ja känner inte bebisen ETT DUGG!!
    vilken vecka är du i nu? har du känt av bebisen innan?

jag är ju i vecka 18 nu och jag känner inte av rörelser eller bubbel alls i magen. men jag har moderkakan i framvägg för första gången på dessa 3 graviditeterna. men jag har känt av i vecka 20 och 21 med de andra så jag e inte orolig. magen växer ju på mig, det märker jag.
    de e säkert ingen fara, men man kan lätt oroa sig för allt möjligt när man e gravid.
  • Rosen
    yonasam skrev 2010-05-19 21:48:52 följande:
    Tacka gudarna för er alltså!!Jag hållere på o oroar ihjäl mig, känner oxo vad jag tror är bebis svagt och sällan....och sen inget på skitlänge....äär så rädd att gå till RUl och så säger de tyvärr...no baby there!!!Panik!!Är oxo svullen i fötter och händer...Läste innan om oljor och så för bristningar...orkade inte läsa ikapp miig helt :)Jag har köpt en havandedskapsolja på hälsokostbutiken som heter Weleda som är jätteskön...sen om den hjälper mot bristningarna eller inte vet jag inte men den är skön och absorberas bra
    finns den oljan i vanlig hälsokostaffär? vad kostar den?
  • Helen C
    Min Engla skrev 2010-05-19 21:45:42 följande:
    Helene C - såg att vinskulle på RUL samma dag - den 7 de Juni , fasen vad man längtar, vi ska även försöka kolla vad det är - ska du?Jag ska fuska med ett UL i morgon kväll - vi ska fråga där om dem ser vad det är men det är väl för tidigt! v 17 på fredag.
    Ja man längtar verkligen ihjäl sig....Bara 2½ vecka kvar, veckorna går ju rätt firt ändå, men tror sista veckan blir långsam haha...
    Vi ska nog kika va de blir, men det e fram och tillbaka, men vi får se.. Men jag tror de blir så...
    Tror inte det e för tidigt för att kolla könet då...
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2