Dalia skrev 2010-10-13 07:26:05 följande:
Ain: Tack för uppmuntran! Jag är en sån person som gillar att vara förberedd så jag gick in på vårdguidens hemsida och tittade på en animation av hur det går till när man sätter in spiralen. Det var nog dumt gjort för det gjorde ont i hela mig bara av att titta på. Jaja, man har ju klarat av två förlossningar.

Fast det är inte så farligt

Jag har satt in spiral 2 gånger och första gången kändes det måste jag medge. Jag skrek till i gynstolen

Sen var det klart, 15 sekunders snabb värk. Det som kan kännas är om de knipsar tag med tången om livmodertappen. Andra insättningen var jag så nervös så jag höll på att gå därifrån. Barnmorskan tittade bedjande på mig och frågade om jag verkligen ville? Klart jag ville men jag skrämde upp mig själv och förvärrade den snabba smärtan jag kände första gången. Upp i stolen, hon börjar och jag ligger och väntar på "stinget" från tången. Sen känner jag spiralen förs in och hon tar ut spekulmen. "Är det klart?" frågar jag förvånat. Den gången kände jag absolut ingenting. Jag tycker mer det är jobbigt och obehagligt att ligga i gynstolen. Det hjälper ju inte att man spänner sig heller
MissSindra: Hoppas ditt illamående lättar snart!