Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Aprilmammor 2010

Annamamma 83 skrev 2010-10-16 11:06:17 följande:
    Algot gör inte de heller.
    Han ligger bara på mage o "simmar" dvs viftar lite på armar o ben. Böjer ej upp knän eller gör minsta tendens att vilja krypa. Han bara rullar... Sitter gör han inte heller. Men han avskyr o sitta i knät med. Har bara stått o hoppat i vårt knä de senaste två månaderna ca. Märkligt att inte sambon o jag får muskulösa armar vid de här lagetFlört
    Alva rullar inte ens men hon lyckas förflytta sig lite när hon ringlar överkroppen Lik bror sin
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-10-16 15:17:56 följande:
    Testade o ge Algot kokt potatis idag med smör i. Fy vad han rös, han vägra ät det,
    Men sen tog jag fram barnmatsburken med potatis o palsternacka, då smaska han och åt med god aptit.
    Ingen ide och göra sig till där inte. Å så tråkigt att han föredrar burkmatFlört
    Jag köpte puré på äpple, blåbär och jordgubb från Hipp. Perfekt att ha med och god var den. Alva rös som aldrig förr Hon blir nog en lchf-brud. Igår smaskade hon i sig hemmagjord beasås, äggula mumsar hon friskt och vispad grädde är grejer Idag käkade hon mosad banan med lite turkisk yoghurt och grädde.
  • helene306

Alva har åkt på en redig brakförkylning. Jag har inte sovit alls i natt och hon har haft feber och jobbigt med snorig näsa. Hoppas det värsta har varit nu så det blir någon sömn idag. 15 min sov hon innan 12 ...

• helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-10-17 16:17:10 följande:
    Usch då!
    Hoppas hon kryar på sig...
    Förstår hur du menar som du skrev i lchf att du blir sugen på allt nu.
    När man inte sovit känner man sig ju bakis o är sugen på flötmat!
    Tack, hon har det skitjobbigt ... Fick henne att sova knappt 20 min vid bröstet nu. Hon är pisstrött, näsan rinner och är tjorvig och hon har feber trots Panodil. Undrar hur natten blir när hon inte vill ligga ner utan att vara ledsen?
    Mmmm ... jag är så sugen på kladdkaka! Istället moffade jag i mig 4 sega chokladrutor. Jaja, jag orkar inte bry mig just nu, får väl skylla på obefintlig sömn
  • helene306

bäbbä: Härligt med en stadig kille Kan tänka mig att han är hur gosig som helst! Ja, sömnen är ett dilemma. Häromkvällen tröttnade jag, höll på att ramla ner i ett svart hål igen efter 3 nätters obefintlig sömn. Alva dumpades tillbaka till sin säng igen hur gärna jag än skulle vilja ha henne bredvid när hon är förkyld men att vara mänsklig napp och ligga som en kråka pallade jag inte med. Den natten fick jag 3,5 timmars sammanhängande sömn och det räckte, en bit. Hon sover bättre, jag sover bättre. Allt blir bättre. Äter hon bättre om kvällen lär hon säkert sova bättre men än är hon inte riktigt bra.
    Hoppas det går bar för er nu så ni BÅDA får sova. De första dagarna kanske det blir knorrandes och gråt men är man bara bestämd och inte viker för mycket så ordnar det till sig snabbt!

Nu tänker jag leka tant och gå och lägga mig Har dragit ner på kolhydraterna rätt drastiskt och huvudet spränger. Lika bra att krypa till kojs och försöka plussa på minuskontot på sömnen

• helene306

Vad alla barn har fått tänder Alva är fortfarande en tandlös skit

Kämpar med hennes sömn. Hon sover väldigt oroligt, skriker till och gråter i sömnen. blir orolig och får komma till mig. Då ammar/snuttar hon sig igenom natten. När hon inet gör det vevar hon med armarna, sprattlar med benen och sparkar av täcket och kastar huvudet fram o tillbaka. Snart hänger mina påsar under ögonen nere vid knäna. Tack för smink säger jag bara

Förhoppningsvis sover hon ett tag nu. Nähä ... där fick jag. Hon har sovit 15 minuter idag  

• helene306
    Tokis skrev 2010-10-27 15:06:34 följande:
    Engla är oxå tannalös =)
  • helene306
    bäbbä skrev 2010-10-27 16:15:18 följande:
    Emil har inga tänder än heller, han är 8 månader nu. Men ev hörntänderna på väg... Ser så ut iaf och han gnuggar allt han kommer åt just där.

Kämpar med nätterna fortfarande. Går lite upp och ned men är MINST 6-7 uppvak/natt.
    Sambon har semester nästa vecka då vi ska försöka styra upp hans sömn.
    David fick sin första tand när han var 8 månader så det kanske är samma här?
    Ni verkar ju ändå ha gjort framsteg! Var det inte en 15-20 uppvak/ natt förut?

Alva är skittrött, bokstavligen. Hon gnuggar ögonen konstant och är disträ. Vad lätt det är att få i henne gröt när hon knappt orkar hålla fokus. De är underbara men ibland har jag bar lust att köpa en enkel biljett härifrån. Maken nämnde i helgen att han tycker det är semester att vara hemma. Klart det är det, jag gör ju allt ... Nä, nu ska jag var atyst, är rätt sur just nu efter en dust med David ...
  • helene306
    bäbbä skrev 2010-10-27 19:00:25 följande:
    Enkel biljett, var köper man det nånstans?
    Just nu längtar jag efter allt som inte har med barn och hemmet att göra! Jag vill jobba, shoppa, lata mej, fixa naglarna eller bara sitta på stan och fika. Suck...
    Drömmer mig bort, håller helt med. Satt nyss i ångduschen länge. Alav stör väl inet på dagarna när hon hela tiden är vaken men bara det här att få vara i fred, utan att någon tjuttrar, tittar eller skriker på en. Jösses vad jag saknar det.
    Idag funderade jag på hur 17 jag kan göra för att få henne sova. Jag försöker allt! Tidigare kunde hon sova efter promenad, nu vaknar hon direkt eller 5 min efter att vagnen stannat. I spjälsängen flinar hon bara och sen blir hon förbannad, i vår säng samma sak ...

Hoppas det vänder för er snart!
  • helene306
    EowynAurora skrev 2010-10-29 20:35:16 följande:
    peppar peppar ta i trä, nu har jag inte ammat harry sen i morse innan vi steg upp,o han sover i egen säng i eget RUM!!! vi ska köra stenhårt på d här hela helgen o se om d funkar

ps. hur ofta måste man lätta på trycket för att förhindra mjölkstockning?.
    Nämen vad skönt! Hoppas det håller i sig! Hur ser kvällen ut innan han läggs i sängen? Får han bara gröt/välling?

Du lättar på trycket så ofta du känner att du behöver om det spänner och gör ont. Bara så det släpper, inte pumpa fullt ut.
Svar på tråden Aprilmammor 2010