• wonders

AVA klinik i Riga

Hej tjejer
    Kan jag hoppa in här? Har läst merparten av alla era inlägg och känner igen mig i mångt och mycket.
    Har gjort 7st IVF i Sverige och Kroatien innan vi testade först iVF och sen ÄD i Riga båda med minus som resultat.
    Nu satte cykeln igång på nytt idag och just mailat till Riga för instruktioner. Känner att det kan vara skönt att få råd och stöttning i denna tid med ovisshet och funderingar över allt mellan himmel och jord.
    Jag är ju inte purung med mina 42år men vill ändå ha en liten söting att ge kärlek.

• wonders

Tyvärr fick jag svaret att doktorn är på semester då insättning skulle ske om jag började med medicinerna i denna cykel så de rekommenderade att jag ska vänta tills nästa . Eftersom jag inte orkar med att byta doktor vilket jag förstår är alternativet så har jag ytterligare en månad ca på mig att träna lite och göra kroppen redo och förhoppningsvis mer fertil... Tack för tips om amning i starten. Har funderat just det där med likheter med barnet. Man vet ju inte hur man kommer reagera när man aldrig gjort detta förr.

• wonders

Det är bra att man får reda på sådant som att ingefära inte ska intas i allt för stor mängd eller för att vara på säkra sidan inte alls. Man gillar ju sushi alldeles för mycket och har tidigare ätit mamma varianten under försöken. I dessa tas ju inte ingefäran bort och har inte tänkt på att det kan vara skadligt. Hmm. Men eftersom vid mina försök verkar det som att embryona inte ens har fäst.. Så nästa försök funderar jag på att höja prednisolonet så att min kropp inte stöter bort den lilla bubblan innan den iaf har fått försöka att fästa.

Vad gäller likheter och att berätta för barn att de inte är bio så funderar jag på när och hur ni tänker om detta? Känner att egentligen är det inte viktigt förrän barnet själv vill ha barn.. För mig kommer barnet vara mitt för som ni sa man har ju burit på det i 9mån och det är ju även miljön som formar barnet.

• wonders

Tack redan47. Det hjälpte verkligen att se den filmen.

Hoppas att det går vägen för dig och fru så ni slipper gå igenom alla hormoner en gång till. Även om man gör allt för att bli gravid så känner jag ibland att det är jobbigt att ladda om batterierna inför nästa försök. Troligen för hormonerna hänger i ett tag efteråt...

Imorgon är en annan dag och då bär det av till träningen. Man blir ju glad av att röra på sig helt klart.

• wonders

Dubbelgrattis till dig Wonderstruck! Skönt att få se att det finns kvar de små där inne.

Fru84 jag har kvar den gyn som jag gick till under tiden jag gjorde mina ivf i Sverige. Han finns i S-tälje men han fixar med de mediciner jag behöver och även vul och prov-remisser. Väldigt bra och praktiskt. Men du  har ju gått väldigt centralt så kanske inte lika smidigt för dig.
    Vet ju redan nu att om jag lyckas få till ett/två små  så är det till spec.mv jag behöver gå efter plusset och att de vill att jag går till mvc så kommer få dubbelfallt med besök som jag har förstått det. Allt för att mitt blod inte är normalkoagulerande.. Men det kan det ju vara värt. Om man får så söta små som var på bild här inne.

• wonders

Förlåt min okunskap men vad gör vitamin E för att bli gravid. Jag är också lite inne på funderingar på vad man kan göra för ändringar inför nästa försök.. Trodde att det var Vitamin D som var av vikt vid infertilitet men kan ju ha fel.

• wonders

Redan det låter ju på dig som att det är något som simmar runt där inne i ditt lilla universum. Tyckte om dina fina ord även om de inte var riktade till mig. Även om man förstår att man ska vara snäll mot sig själv så är man sällan det.. Hur gick det med testet idag? Håller tummarna för ett fett plus.

Snorpan förstår vad du menar vad gäller de fina hormonförändringarna kropparna får gå igenom vid dessa försök under ja 4års tid. Tror inte att kroppen kommer att ställa om sig så bra efteråt eller så kommer det iaf ta lång tid.. Så verkar det vara i mitt fall.

Idag skulle jag vilja ha ett FET för känner mig förkyld och lite febrig. Visst var det så att vid nedsatt försvar så gick det lättare att bli gravid.. Idag skulle nog varit en toppen dag för det isf. Men jag jobbar på och hoppas på att det löser sig om någon månad. Har räknat på när nästa försök skulle kunna bli av och om allt funkar så typ i början av april typ veckan innan påsk. Skulle vara bra planerat för då skulle jag ha hela påskveckan på mig att ta det lugnt och bara njuta av solen som jag hoppas kommer till den veckan.

• wonders

Redan jag är på min andra ÄD som du sa blir ett ritktigt stort påskägg om det vill sig denna gång. Det kommer i så fall vara min andra ÄD och denna gång FET förra var en ET. Eftersom Fondina sa att det ägget var av toppkvalité så jag vågade inte sätta in 2st trots att jag och sambon hade kommit överens om att det var vägen att gå. Har ju propprisk så vill ju egentligen inte bli tvillinggravid men vid nästa försök så är det det enda som gäller. Innan dessa ÄD har jag gjort 7st IVF:er utan plus.
    Spännande med blodprov idag. Håller tummarna.

• wonders

Tja jag har under mina ivf försök fått tillsagt mig att om de sätter in 2st ägg och båda tar sig så skulle det vara fara för mig att gå med två. Nu efter 7ivf och 1ÄD så känner jag som du snorpan att jag orkar inte vänta på min lycka mer så jag får väl chansa. Blir det 2st så får man ta det från där. Har daglig dos med fragmin på 12500 ökat dosen eftersom jag har gått upp så mycket iom mina försök och nu har jag inte kommit ner igen efter senaste försöket. Tidigare har jag haft 5000 men med alla hormoner under de senaste försöken så hade jag känningar i bla benet så höjde dosen. Efter det har jag gjort 3st försök och det har inte varit något problem.
    Jag fegade vid 1:a ÄD eftersom embryot sades vara toppnotch kvalité så då vågade jag inte sätta in 2st men som sagt nästa försök kommer jag inte vara så försiktig utan sätta in 2st. Risken finns ju att det blir tvillingar men det kan också bli 1st. Den som lever får se. Tilläggas bör ju att jag har satt in 2st tidigare vid ivf och det har ju inte gått så bra så jag är glad om det blir en liten söting som fastnar.

Säger som Redan vad gäller fragmin att det brukar man ta genom hela graviditeten pga fel på blodvärden. Vet att det finns lite olika varianter, dock ej waran, att ta beroende på vad man har för problem och vilken läkare man har troligen.

• wonders

Redan vad synd jag som tyckte att det lät som goda nyheter som rörde sig i magen. Självklart deppar man ihop men hoppas att du snart är åter uppåt och på g fram mot nästa försök. Bra med sammanställning av tidigare äd för att få ut ett ev svar på vad eller varför det inte går som ni vill. Se till att boosta upp dig på alla sätt.

Svar på tråden AVA klinik i Riga