Tja jag har under mina ivf försök fått tillsagt mig att om de sätter in 2st ägg och båda tar sig så skulle det vara fara för mig att gå med två. Nu efter 7ivf och 1ÄD så känner jag som du snorpan att jag orkar inte vänta på min lycka mer så jag får väl chansa. Blir det 2st så får man ta det från där. Har daglig dos med fragmin på 12500 ökat dosen eftersom jag har gått upp så mycket iom mina försök och nu har jag inte kommit ner igen efter senaste försöket. Tidigare har jag haft 5000 men med alla hormoner under de senaste försöken så hade jag känningar i bla benet så höjde dosen. Efter det har jag gjort 3st försök och det har inte varit något problem.
Jag fegade vid 1:a ÄD eftersom embryot sades vara toppnotch kvalité så då vågade jag inte sätta in 2st men som sagt nästa försök kommer jag inte vara så försiktig utan sätta in 2st. Risken finns ju att det blir tvillingar men det kan också bli 1st. Den som lever får se. Tilläggas bör ju att jag har satt in 2st tidigare vid ivf och det har ju inte gått så bra så jag är glad om det blir en liten söting som fastnar.
Säger som Redan vad gäller fragmin att det brukar man ta genom hela graviditeten pga fel på blodvärden. Vet att det finns lite olika varianter, dock ej waran, att ta beroende på vad man har för problem och vilken läkare man har troligen.