• wonders

AVA klinik i Riga

Till er som undrar kan jag säga att jag igår satt i telefon med kund när de ringde med mitt besked så kunde inte få det då. Sitter nervöst och väntar på att klockan ska bli 8 så jag kan ringa och kolla.. Bara 10min kvar.
    Känns positivt än så länge eftersom jag och Micro var där samtidigt. Det kanske förde med sig tur.
    Hoppas verkligen att jag har plussat denna gång för vet faktiskt inte vad jag ska göra annars. Har två eskimåer kvar men tja om när man fin och nystädad inte kan få det att fästa vad göra.. Ja som ni förstår rullar det runt en hel del tankar och har gjort sen igår när jag såg att jag hade missat samtal.
    En sak jag inte har haft tidigare är att jag har propp känningar i mina ben. Jag har ju samma mediciner och samma doser som innan så borde inte vara de som spökar.. Nej nu ska jag fortsätta att jobba innan det är dags för det jobbiga samtalet.

• wonders

Hej då kan jag meddela att ja plus blev det och Hcg-värde på 1480. Kan det vara två då eller? Denna världen är helt ny för mig och kan ni förstå att det tog hela 10st försök innan jag äntligen kan få känna lyckan av att ha lyckats..

• wonders

Snorpan håll dig i sängen!! Inte vara dumdristig nu.

chikita det är taget på dag 14 om jag räknar bort FET-dagen.

Micro det måste varit något den dagen som gjorde att det lyckades.. Sällskapet var det verkligen inget fel på snarare tvärtom.

Är det någon som kan hjälpa mig att räkna ut vilken vecka dag jag är i? Har inte förstått hur man ska räkna och har ju inte behövt bekymra mig om detta innan. Vill ju kunna se i kalendern hur utvecklingen sker.  

• wonders

Fru84 Air Baltic har billiga priser. Propeller plan oftast men funkar.

Chikita underbart att de tog väl hand om dig. Räcker ju med att man får dåligt bemötande där för att det ska störa resten av havandeskapets nöje.

Redan tackar för länken ska kolla den. Tror jag fick rätt till slut att jag gick in i v5 idag.. Insättning den 14:e + 2v före det.. Ja och att det var blasto på 5dgr och sen de veckor som gått sen FET.

Zaq jag har fått ungefär som Redan säger men jag har tom så ibland att det känns som ett blåmärke fast på insidan. Du vet när man slår i benet så det blir bula.. Den känslan fast inåt. Jättesvårt att beskriva.. Några symptom är att benet blir svullet och en viss rodnad säger läkarna men de sakerna har inte jag haft.. Jag har ju ovanpå det vanliga påslaget av hormoner en genetisk sjukdom som heter APC-resistens eller Faktor V Leiden-mutation. Min version är av enkel art dvs att jag kan skaffa barn om jag bara står på medicinering.

Lina jag hade väntat en stund till. Det går oftast att få tag i både billiga flyg och hotell i sista minuten.

Tack alla för gratulationerna. Idag är det uppföljningsprov. Har varit vaken sen 3 imorse. Kunde bara inte sova. Hungrig, kissnödig mm ja det är väl bara att vänja sig, hahah. Jag som ändå går på toa ofta sen tidigare. Känns som ett kärt nöje. Gyn sa att jag skulle vänta tills jag varit där den 18/8 innan jag tog kontakt med spec.mvc. Hur har ni andra gjort? Min sambo är orolig och vill att jag ska skrivas in överallt redan igår om det var möjligt.

Stor kram till er alla.

• wonders

Zaq man bör vara observant på hur kroppen reagerar från dag till dag. Proppar är ju en sån sak som sakta byggs upp. Dock kan jag säga att mina gick på någon dag från att jag tränat stenhårt ena dagen till att jag knappt kunde stödja/gå dagen efter. Men som med mycket annat så är det väldigt olika från person till person. Som Redan sagt tidigare så har vi ju förhöjd risk eftersom vi äter så mycket hormoner.

Snorpan det låter som att du har det rätt så skönt och bra.NalleGravid

Hur har det gått med sjuklingarna? Är ni på benen igen eller tittar ni fortfarande ut på solen som lyser så härligt idag?

• wonders

Grattis Wonderstruck hoppas att du och tjejerna snart repat sig så pass att ni får åka hem tillsammans. Det blir ju så mycket mysigare att gosa med dem hemma när du inte behöver känna att du har dem till låns..
    Förstår din tanke vad gäller 1 el 2 embryo men tror inte att du tänkte så när du satte in dem..
    Eftersom du nu vet att det fäster så kan ju 1 räcka vid senare försök. Och om jag spinner vidare på det så om du redan nu vill göra nytt försök kan det ju inte vara så illa..Drömmer

• wonders

Denna nervositet du beskriver Chikita har jag liksom Redan också säger haft vid varje kisstest/ blodprov. Nu sista gången pendlade jag mellan hopp och förtvivlan och inte många som visste om försöket.. Lättretlig och i nästa stund glad. När jag väl fick det positiva svaret lugnade det ner sig och jag ser fram emot att få se den/de små hjärtan. Jag brukar vara positiv men detta höll mig nere..

• wonders

Chikita hur har det gått idag?

Hur har det gått för dig Beccalie?

Igår spenderade jag dagen på SÖS spec.mvc för att jag har haft känningar i mitt ena ben. Efter en lång dag där med ultraljud på benet så fick jag komma in till läkaren och efter vi kommit fram till att jag ska ha mer fragmin säger hon att varför inte göra ett vul också.. Jag blev nervös över vad jag skulle få se. Det var ju inte mycket man såg men det fanns i alla fall en gulsäck.. Den andra cellen satt inte lika enkelt till men hon sa att hon kunde ana ännu en gulsäck. Denna cell var dock lite åtta-formad med "midja" vilket hon sa att antingen kan det bli så att den inte kommer fortsätta att utveckla sig eller kan det bli tvillingar eller även trillingar.. Jag som tagit saker med ro tidigare blev nu ännu mer nervös och kan inte snabbt nog komma fram till den 18:e då läkaren som jag träffade igår sa att då kommer jag ju få se den/dem igen och då troligen tydligare än nu. Det är ju inte så mycket man ser på skärmen. Men jag är ledsen för att sambon missade detta. Han som normalt tar allt med ro skulle nog gråtit av lycka även han.
    Men efter att ha suttit på sjukan nästan hela dagen igår har det ansamlat sig en massa på skrivbordet så nu åter till arbetet.

• wonders

Fru 84 v5+5 igår tror jag att jag räknat ut det till.

Underbart Chikita att du fick din oro stillad.

17 mm. Vilken vecka är du i?

Svar på tråden AVA klinik i Riga