• wonders

AVA klinik i Riga

Micro hoppas ni får en skön resa till Riga och mitt i allt ståhej glöm inte att hinna med att njuta. Det är en stad med lite olika i utbud som Redan säger.

• wonders

Usch procren hoppas jag att jag slipper nästa gång. Den var ingen höjdare och har sluppit den vid de ÄD jag gjort.
    Idag kom svaret på de tester som gjorts och tydligen har jag hyperplasi.. Inte hunnit googla på vad det innebär riktigt ännu men har blivit informerad om att nästa omgång blir annorlunda upplägg. Men än så länge tänkte jag först ha en normal mens och sen en semester innan nästa försök så jag hinner vila lite mellan och kanske återfå lite av figur.. Just nu är rund också en form för mig.Drömmer

Känner den sköna wiben i tråden. Mycket som händer och många som verkar vara i startgroparna igen. Lycka till!!

• wonders

Tydligen kan de bli till cancer om man inte ser upp.. Men nu är det ju troligen så att eftersom jag har stoppat i mig östrogen vilket är anledningen i detta fallet, för mycket östrogen. Det är för mycket celler och detta kan bero på bla fettma(övervikt) och ja jag har och så fått smak på det som sätter spår på kroppen.. Drömmerunder mina försök. Detta ska jag försöka att få bort en del av nu under den cykel som jag kanske ska göra uppehåll i ..  Får ju se vad Jelena säger vad gäller planen för tydligen tar den längre tid innan FET så ja kanske blir den där hemska procren.. Gillar inte nålen och jag sticker mig varje dag ändå men med mycket smalare nål..

• wonders

Fru vad hemskt. Trodde inte mina ögon när det gick upp för mig att det inte gick som det skulle. Hemskt och svårt att ta in. Som Redan säger berätta vad som hände när du orkar och vill. Stor bamsekram till er.

• wonders

Sitter på jobbet och tårarna rinner ner för kinderna. Denna baksida med att lyckas bli gravid och sen mista sitt barn är min största mardröm. Att bli ledsen för varje gång jag inte har blivit gravid skulle troligen blekna i jämförelse.

Skade ledsen att höra att även du mist ditt efterlängtade barn. Hoppas att du efter sorgearbetet finner styrkan att fortsätta försöka igen.

Stora kramar till er Fru84 och Skade..

• wonders

Krvik vad trevligt att vara så uppassad. Skönt att du snart är i hamn.

Calimero håll ut som sagt 36dagar kan nog kännas långa men den långa väntan är ju egentligen bakom dig. Hoppas du hittar någon form av mellanläge att inta så lite alvedon som möjligt och inget morfin om det nu är sådana biverkningar förstår jag att du inte vill ta det.. Inte skönt dock att ha ont.. Svår balansgång men det är sådana saker vi står ut med för att få våra efterlängtade guldklimpar och du är ju sååå nära nu. Snart i famn !

• wonders

Hejsan
    Jag har fått ny plan på hur man ska kringgå detta med hyperplasi och det är procrensprutan så jag startar min nya omgång den 11/6 med procren.. Inte helt överlycklig för tycker att den gör ondare iom tjockare kanyl men man får väl bita ihop. Det är ju trots allt bara 1spruta. Kan någon som är duktig på att uppdatera listan göra så även för mig?
    Tror att man är orolig under hela denna process som vi är inne i. Ju närmare lite gullunge vi kommer desto mer orolig blir man. Har hört att man inte slutar att oroa sig för barnet/barnen även sen de kommit ut..Glad vilket jag finner helt normalt.

• wonders

Zaq och Micro de tinar 1 eller 2 beroende på hur de har fryst dem då iofs. Men om den första tiningen inte går bra så tar de upp 1 eller 2 till beroende på hur många du/ni vill ha insatt. Så i mitt fall där de hade fryst in 2st/strå så tog de upp 2st för jag ville ha 2insatta och om de inte hade funkat så skulle de tagit upp 2till för att se om de överlevde. Nu behövdes inte tas mer än 2st för embryona vara så starka och överlevde upptiningen..

Frågan om 1 el. 2 embryon är alltid en fråga men jag har efter enormt många försök fått för mig att det är bara att fortsätta med att sätta in 2st så iaf 1 fastnar.. Skulle jag se på andra sidan så att ha APC-resistens är ju inte något bra kompination med tvillinggraviditet men om jag inte blir gravid är andra sidan av myntet så... Har diskuterat detta med Dr Fondina och hon har sagt att hon förstår mitt val och inget mer med det.. Första gången som jag gjorde ÄD sa hon dock att eftersom embryona var så bra skulle det bara behövas 1st. Dock gjorde det ju inte det. Men nu har vi ju fått diagnosen att jag har hyperplasi så kanske inte så konstigt att det inte har fastnat tidigare. Ny plan och nya tag och nytt FET i juli om allt ser bra ut tills dess.

Veris förstår att du inte har orkat skriva tidigare men uppskattar att du är stark och skriver vad det är ni har gått igenom. Man är så fokuserad att bli gravid att man stoppar alla saker som kan ske efter det i en egen påse och hänger undan.. Bra att bli påmind om att allt är inte klart för att man blir gravid. Nu är ju vi här inne väldigt öppna med att allt är inte guld och gröna skogar och det gillar jag. Hellre det än att man inte låtsas om att de komplikationer som kan uppstå med djup sorg som följd existerar..Tack för att du delar med dig.

• wonders

Det var någon som frågade om gravsymptom under ruvning. Tror jag har haft dem alla men olika mycket och inte samma på en gång.. Allt från spända bröst till illamående och överkänslig mot lukter.. Men oavsett hur många jag gått igenom så har de bara varit framkallade av de hormoner jag tagit. Det är så man önskar sig en omgång utan någon biverkning men om det blir ett plus vet jag ju att jag klarar det också.

Denna väntan längtan och även förtvivlan som ni beskriver har man ju fått sin beskärda del av och jag håller med den som skrev att vi troligen skulle klara av vad som. Men o är det snart dags för ännu en omgång av extra allt. Först ut nedregleringen som jag trodde jag skulle slippa. Men den ska inte vara något problem den heller. Skam den som ger sig.

Svar på tråden AVA klinik i Riga