• wonders

AVA klinik i Riga

Oj vad det har hänt saker sen jag var här inne senast. Kul med all rörelse som visar att än finns det hopp. Skönt också att veta att inte hela Sverige har tagit ledigt. Så känns det på mitt jobb iaf.
    Var på undersökning hos gyn som sa att hinnan är 9,5mm. Har fått instruktioner om att jag ska vara i Riga på em den 14:e så nu fick jag även från sambon att allt är bokat. Skönt med teamwork ibland. Åker på söndag redan och är där shoppar och sen blir det FET 14 och hemfärd.

Micro vi kanske syns.

Sola lugnt och bara vara i nuet är två saker som står högt på min lista över favoriter.

• wonders

Redan47 jag har nog inte gjort så mycket annorlunda mer än att jag gjorde Hysto i maj tror jag att det var. Var ju ett tag sen. Sen tog jag Procren spruta denna gång som jag inte har gjort tidigare. I övrigt är det samma estrofem 2mg 3ggr/dag. Och nu den 11:e ska jag börja med progesteronet 2st utrogest 3ggr/dag. Prednisolonet har jag påbörjat i egen regi för känner att det vill jag ha i kroppen vid FET så att den är förberedd med mindre försvar. Annars har jag inte hört något om någon ändring i medicineringen. Förra omgången tog jag ju B6/mag tabletter för att "lugna" min kropp som Fondina sa.

På mitt VUL igår såg gyn en skugga på 5mm som han misstänker är ett myom. Han sa dock att det sitter på ett "bra" ställe som inte kommer att vara ivägen för graviditet. Någon annan här som har haft detta och ändå lyckats? Kändes som att jag inte behövde detta när jag i förra månaden kände mig så nystädad och fingjord..

• wonders

Redan Riga har inte sagt något om att jag har meddelat att gyn såg denna skugga. De har bara sagt hur jag ska ta mina mediciner och inget mer.

Beccalie man får gratulera till ditt plus. Lite försiktig men tror att eftersom du har fått ett starkare resultat så bör det ju gå åt rätt håll. Glad Lycka till med hcg-provningsställe. Inte så lätt att få tag i när det är semestertider kanske.

• wonders

Fru84 ok då kan jag ta det lugnt menar du. Gyn sa att det satt "bra" till och skulle inte påverka graviditet. Talade med min granne om just myomet och hon sa att hon hade ungefär samma sak och att det är något man lever med.
    Gyn sa att om man ska ta bort det kan det bli ärrbildning och det är ju inte önskvärt..

Känns som att jag denna gång inte har gått upp lika mycket i vikt.. Har verkligen försökt att avstå sötsaker och att tänka på kalorier i det jag stoppat i mig. Jag har väl inte gått ner direkt men ej heller gått upp.

FrkRöd det var ju själva den att det ska vara så svårt att lyckas.. Stor virtuell kram kommer här.

• wonders

Oj Redan det var ju inte det resultaltet man förväntar sig. Trist att behöva vänta för vet ju hur mycket du hade sett fram emot detta. Men säger som Katt att det är skönt att känna stödet från kliniken.

From imorgon kommer jag att känna mig trött och hängig för då startar jag med progesteronet.. Så allt jag vill göra ska göras idag.. Nej jag har tänkt som så att denna gång ska jag bara vara och inte göra något extra med tjejkompisarna på kvällarna om jag inte orkar.. Tidigare har jag gått på middag 1ggr/vecka osv och det har varit kul men jag har ju också kännt mig helt sänkt efteråt för att jag inte fått den där kvällsnapen som jag har behövt så mycket. Det är nog det enda jag kommer att ändra på själv i hur jag kommer att gå till väga denna gång. I övrigt har jag börjat gå till jobbet på morgonen varannan dag och det är skönt. Ska se om jag orkar det även nästa vecka.

• wonders

MIcro jag har också börjat idag men känner inte av det denna omgången inte från imorse men jag vet att jag brukar känna av trötthet och när jag kommer hem från jobbet brukar jag stjäla till mig en 1/2timme på soffan innan jag är människa igen. Troligen kommer det vara så även idag. Yrslen går oftast att klara av men tror att det finns de som har tagit några vaginalt istället för oralt när de kännt av att det blivit för mycket av karusellen.. Men om man börjar ta dem vaginalt så får man ju givetvis fortsätta ta den dosen just så så man inte ruckar på något och ändrar från dag till dag.

• wonders

Ja då kan man räkna sig till ruvare. Insatt 2st fina. Lite mer vitaminer. Håller tummarna för att de värkar jag kände är att de fäste.

• wonders

Härligt Chikita. Tror också att det är tvillingar. Mysigt att bara få gå och ha det bra i lugn och ro.

• wonders

Uppdaterar listan lite

Avvaktar och På gång
    Maryhe: 1 ICSI (MF), 2 ICSI (minus), 1 FET(minus), ÄD ET juni/juli

WildaMathilda: 3 ÄD AVA Åbo, 4 ÄD AVA Riga (gamla), 1 ÄD AVA Riga (nya), Dotter född 2012, nytt försök?
    Swede: ÄD nr 1, ET 2/4, nytt försök?
    Fru84: (gravid efter 6 försök, FET 20/2-14)
    Skade: (En tidigare ÄD, dödfödd pojke) Avvaktar.

annaba: inga barn, 2 ET, ett MA, ett minus; flertal tidigare försök med IVF/insemination med ex-partner; inväntar datum för FET senare under året

Redan47: 2 vuxna barn, (ÄD1)ET 28/10-2013, missfall mellan ruvardag 8-15, (ÄD 2) FET 10/12 , minus, (ÄD3) FET 20/2. minus. (ÄD 4 )ET 29/3 i Aten; TD 10/4 (minus), (ÄD5) FET 6/6-2014, (ÄD6) FET 19/7

Frk Röd: 5 IVF (varav 2 utan återföring) 1 ÄD ET 21/10 i Aten (minus), 2 ÄD ET 23 juni (minus) avvaktar

LinaQ: 3 IVF samt ett avbrutet, 2 ÄD på gamla Riga. ET 20/8

Ruvar
    ahavamaria: Dotter född 20120415 (Ava). FET 5/6.
    zaq1234: 3 IVF 1 ÄD ET 28/5,minus
    wonders: 7st ivf 1ÄD, ÄD 2 FET 9/4 (minus), 3 ÄD FET 14/7
    Micro: 1 ÄD ET 14/7

Gravida
    Beccalie: 2 avbrutna IVF, ÄD 1: ET 9/4 (minus), 1:a FET 17 juni.
    Chikita124: ET 2013 (MA), FET 27 Juni
    Azurea: (ÄD1) AvaClinic ET 30/5
    Fire07: ÄD nr 1, ET 29/4 TD 12/5 BF 14/1
    snorpan02: 44 år, 2 barn, (10 IVF), ÄD1 nya AVA, ET 140127, Tvillingar BF 141014
    Vårlängtan:14 ÄD, ET 140127, BF 141014
    Veris14: 2 IVF, BF1410?
    Wonderstruck: (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA ET 15/1 2014, Tvillingar BF 141002
    Hösttjej: FET 23/10, testar positivt 4/11.
    Mammsen2012: 1:a ET blev bebis 2012. 1:a FET 21 nov -13 , BF 13/8
    Helisa: ÄD nr 1, gamla AVA, ET 9/12, TD 18/12, VUL 9/1, BF 27/8
    MrsCecilia: (6 IVF, 8 ÄD, Avbr graviditet i v.21) FET 11/ 12. BF 28/8 tvillingar :)
    Glittra: 1 vuxet barn, 2 MF, 2 misslyckade IVF, 1 ÄD gamla AVA dotter född feb-13, FET 31/1 gamla AVA BF 21/10
    Sissan: Fet 6/9

Fått barn
    Callimero: 13 IVF, första ÄD på nya AVA, ET 21/10, VUL 25/11, BF 8/7, planerat snitt 30/6
    Li02: (2 äldre barn) (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA, ET 5/10. VUL 8/11, BF 22/6, igångsättning 9/6
    Lisa: (2 äldre barn) ÄD nr 1 ET gamla AVA 17/10. juni 2014
    Krvik: (Första) ET 7/10. RUL 20/1, Planerat snitt 18/6.
    Ahm66: 2 avbrutna IVF, Donor 1-3 avbrutna ÄD, 2 FET minus- Donor 2-1 ET ÄD minus, 1 FET minus.
    1 FET - Tvillingpojkar födda 1/7-2013 (10:e gången gillt !!!)
    RigaMaria: 5 ÄD, pojke född 7 maj 2013
    TyckOmMig: (14 barn på naturlig väg) 2 IVF 2012, 1 ÄD på gamla Riga ET 4/6 - tvillingflickor födda 22/11-13.
    Sissan: 3 ÄD, Flicka född 17/7-2013
    The75: 3 barn (1bio) 8 ÄD 2 MF 2 ÄD barn -11 och -13
    Vivela: 3 IVF (Varav 2 avbrutna), 4 ÄD Sverige, 1 ÄD Riga (gamla AVA- kliniken) Kille född 9/1 2014
    WildaMathilda: 3 ÄD AVA Åbo, 4 ÄD AVA Riga (gamla), 1 ÄD AVA Riga (nya), Dotter född 2012.

Någon som har en dator som inte flipprar som min kan kanske göra så att listan ser snygg ut också men jag tror att jag har lagt in rätt ändringar.

Svar på tråden AVA klinik i Riga