AVA klinik i Riga
Tyckommmig; hur blev det, vände de sig till rätta? Hur gick förlossningen ? Blev det KSnitt?
Tyckommmig; hur blev det, vände de sig till rätta? Hur gick förlossningen ? Blev det KSnitt?
Hamnen till avariga är ganska nära. Taxi i Riga är billigt. Rek sk boka grön taxi. Finns två med röda bilar den ena är helt andra priser, vi blev uppkörda till flyget. En promenad dit och taxi tillbaka!
Ahm66 jätte tacksam för all din info. Verkligen värdefullt. Har försökt få schema utan resultat. Började med östrogen efter UL sen vet jag inte mer än önskat VUL den 2/12. Vi vill boka flyg denna gång i tid, tänkte att det birde vara lättare att veta nu utan donator, både för priset ich 16h närmare hem med Ryanair ... Biljetter finns ej i överflöd.
Mammsen kanske det är bägge som tagit sig!!!grattis till graviditet iallafall!
Kram till er alla var ni än befinner er på vägen!

Krvik, Riga har räknat fel! 25/6 är det datum som stämmer med blastocyten. Du kan väl helt enkelt säga att Riga sagt 25....
Du kan icå be Riga berätta hur de calkykerat! Fråga ixå vad som gör att andra ivf calculatorer på nätet stämmer överens och ger 25/7....och deras aug. Absolut be dem argumentera och förklara hur de kommit fram till det resultatet . PS är det ändå inte barnets storlek ich näringsupptag och ditt mående som avgör när igångsättning ska till?
Ahm66; jag ska absolut tjata , skickat ännu ett mail . Funderar på att boka flyg och helt enkelt bestämma FET dag själv. Inga problem m slemhinna el livmoder odyl tidigare eller nu. Känner att östrogenet tar... Har klåda sim fan.. Blir nässelutslag när jag kliar. Någon känt igen sug i klåda ?
Krvik o call, jag undrar vad kommer det sig att ni vill planera snitt?
Nu kom ett mail med prel datum FET den 10/12. Under förutsättning att slemhinna är 7mm den 2/11. Äntligen ett datum.
Call: ville höra ditt argument, har full förståelse för din rädsla och oro. Det låter i mina öron som du vet vad du vill, det är mång ggr en styrka. Att stå utanför sin egen kontroll, som jag upplever IVF, så länge som du erfarit kan jag känna ha varit och är oerhört påfrestande. Tärande på många plan. Har i annat sammanhang, döden, erfarit vanmakt och sk vårdens hänsynslöshet, många ggr inkompetens, kränkningar gentemot individen. Även vara gravid är ju en utsatt situation, att vara utlämnad till andras kompetens eller inkompetens. För ärligt, det finns all anledning att vara kritisk och ifrågasättande och påläst i kontakt med medicinvärlden. Kram glad för dig och alla er som delar med er era erfarenheter. Generöst.
Mrs Cecilia : tjoho! Vad skönt!
Jag har precis bokat Riga från Skavsta.( För säkerhets skull bokade två resor...) Bor på konventa seta, ett hotel i gamla stan, inkl super frukost och wi-fi ,super nära till mat, spa, torghandeln och promenadavstånd till nya ava Riga. Vi bodde där i oktober, mkt nöjda vill inte prova något nytt.
Hämtat listan så den inte faller så långt bak i tråden, och bytte fack på mig :) oxå!
På gång
MrsCecilia, (6 IVF, 8 ÄD) ET 10/12.
Marflo, (1 ET som slutade i MF) FET prel. 7/11
Skade (första) ET 19/12.
Redan47(ÄD 2) FET 10/12
Ruvar
Gravida
Mammsen2012
Li02 (2 äldre barn) (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA, ET 5/10. VUL 8/11
Krvik (Första) ET 7/10. VUL 14/11
Lisa (2 äldre barn) ÄD nr 1 ET gamla AVA 17/10 VUL?
Callimero 13 IVF, första ÄD på nya AVA, ET 21/10, VUL 25/11
Hösttjej, FET 23/10, testar positivt 4/11.
Ullisa: 7 misslyckade IVF, nu ÄD nr 1 på nya AVA, TD 11 resp 13/11.
Missfall
Baraettbarn, 1 barn på naturlig väg, 2 misslyckade IVF, första ÄD på nya AVA, ET 11/10, VUL 14/11, missfall konstaterat 13/11
Redan47, 2vuxna barn, ÄD ET 28/10, missfall Mellan ruvardag 8-15.
Fått barn
Ahm66, 2 avbrutna IVF, Donor 1-3 avbrutna ÄD, 2 FET minus- Donor 2-1 ET ÄD minus, 1 FET minus. 1 FET - Tvillingpojkar födda 1/7-2013 (10:e gången gilt !!!)
RigaMaria: 5 ÄD, pojke född 7 maj 2013
TyckOmMig(14 barn på naturlig väg)2 misslyckade IVF 2012 första ÄD på gamla Riga ET 4/6 lyckades- tvillingflickor 22/11
Jag kan skryta med att denna gång blev det medvind m h till resa; pris 850kr tor 2 pers . Med Ryan fr Skavsta !!! Så nöjd, bokade envextra resa för 500kr ifall att slemhinnan stannar upp ... Förra resan gick på 4000kr plus bilresa,taxi och hotel en natt i Sthlm. Gör stor skillnad...
Cecilia; jag är på nya Riga 10/12 kl1330. Du?
Ullisa; hur har det gått med hcg? Hur mår du?
Helt rätt! Ingen ska tillåtas sätta sig på oss. Att göra den resan vi gör kräver mod och styrka. Vi har rätt att bli behandlade med respekt ! Ni som varit länge... Beundrar ert tålamod! Känns bra att ha denna tråd.
Dina; haka på och dela när helst du känner för. Det är en väntan hela tiden. Har du fått ditt behandlings schema?
Jag kände mig lite sorgsen idag då det kom över mig att det VUL jag har bokat den 4/12 var för kika på foster....inte för att mäta slemhinna. Nu blev det så. Fick andra ångest tankar, att tänk om det inte tar nu heller....