• Redan47

AVA klinik i Riga

Mammsen nya ava Riga ville ha VUL V8+ Enligt schemat därifrån, så jag bokade det hos min gyn.

• Redan47

Mammsen, Det finns IVF kalkyler på nätet där du lägger in dagar på embryot vid insättning, sedan får du fram datum! Ex på sida babymed.com. Provar klistra in länken...

På denna kan du välja tex IVF och antal dagar tex då 3. Sedan kan du välja olika format du vill se dina beräkningar , veckor, vikt, dagar... Jag tycker om den och skrev ut dem.

://www.babymed.com/pregnancy-calendar-and-calculator-week-by-week%20Count%20Calendar&pc_event=IVF%20Transfer%20Day%20(IVF)&pc_event_date=1386651600&pc_lmp_cl=28&pc_ud_week=5&pc_ud_day=0&pc_ivf_day=5

• Redan47

Mammsen, det kan ju bara skilja några dagar typ ca 3-5 dagars. Men med ett mail kan du väl få svar på den frågan, och deras beräkning på BF. Kram!

Ahm, ha en härlig helg du oxå!

Trevlig helg på er alla!

• Redan47

Skade, va skönt för dig att vara på gång nu! Schemat, nja , tror nog de stämmer i flesta fall... Men nervöst i slutet... Var det för oss, vi fick ej besked om det var på gång eller inte, men i slutändan stämde dagen som gavs. Flygbiljetterna sticker iväg när vi bokade i sista stund, om du inte planerar in en sem förstås!

• Redan47

Dina, ja det håller jag med om. Skönt med ett forum att slänga ut vilken fråga fundering tanke känsla som helst. Visst, det finns mycket erfarenhet i tråden som är svår stt finna i vardagen.

• Redan47

Mammsen din fråga om testet fått spel, föranledde min morgons analys av CB digital.

Jag har funnit följande info om Clearblue testets mätinstrument. Ikväll har jag gjort en sammanställning, hoppas den kan göra saken tydligare för oss. För mig gjorde det iallfall! 
    CLEARBLUE DIGITAL resultat, och Hcg level:
    "Gravid vecka 1-2”  från ägglossning/befruktning Hcg 17,7- 156 .
    ”Gravid vecka 2-3”   Hcg 156- 2600
    ”Gravid vecka 3+”    Hcg 2600-

Ovan är fakta från de som godkänt testet i USA. En del tester visade även gravid redan vid hcg 6 och även inte gravid vid hcg16. Mellan intervallet hcg 7-17,7 så kan det visa fel…, alltså negativt, enligt källan Food and drugs administration i USA, motsv. vår Socialstyrelse/Läkemedelsverket. Över 17,7 mycket säkert plus!
    Clearblue garanterar att testet visar "gravid resultat" vid hcg 25. 

"Gravid vecka 1-2" = 7 - 14 dagar efter ägglossning: men observera att testet säger att det funkar 4 dagar före mens ( det blir ju då 3 dgar in i Clearblues vecka 1) Detta motsvarar för oss, med exempel insättning av 5 dagars blasto:  Ruvardag 5. Så från ruvardag 5 till 10 ligger vi mellan intervallet ”1-2”

"Gravid vecka 2-3” =14-21 dagar eft ÄL: Ruvardag 9-16 ( med 5 dagr blastocyt)

”Gravid 3+” = 21 dagar eller mer eft ÄL: Ruvardag 16+ ( med 5 dgr blactocyt) 

Ni som satt/sätter in 3 dagars embryo/morula dra ifrån 2 dagar från ovan ruvardagar. 

Vi kan INTE dra slutsats att det är tvillingar som tagit sig, men om det på ruvardag 8 visar  3+ ja då skulle man sannolikt kunna tro det. 
    Riga ville ju enligt den info jag fick när mitt hcg var så lågt att det bör ligga över 100 på ruvar dag 13. Framför allt är det fördubblingstakten som är intressant. Definitivt besked på antal embry/foster ser vi bara med större säkert på VUL. 
    "When a mother is carrying a twin pregnancy, she generally has higher hCG levels than a woman who is pregnant with one baby. But this is not a guarantee; there is a big cross over between singleton and twin pregnancy hCG levels and between individual women. Comparison is generally not helpful."
    Nedan en länk som baserar sig på inrapporterad statistik. Hcg nivåer. Singel och tvilling och trippel gravida. 
  • Redan47

Det ska naturligtvis stå från Ruvardag 5-9, (vid 5dgr blastocyt) intervall "gravid vecka 1-2"

• Redan47

??Kul, helisa, mrs Cecilia och jag, Redan47, gör insättning dagarna efter varandra! Kändes ju lite ensamt förut efter minuset :(

• Redan47

Tack, jag kände frustration över det här med hcg nivåer ich våra ruvardagar vs dagar efter befruktning och mensdagar hit och dit.... Behövde fakta. Tog oxå hjälp av mannen, vi letade källor och han fann den mer exakta.

Mammsen, riktigt nyfiken på vad dina hcg prover säger. Att du är gravid vet vi ju redan, nu är det ökningstakten! Kram/mia

Svar på tråden AVA klinik i Riga