• callimero

AVA klinik i Riga

Grattis hönsmorsan, så härligt med en livlig en därinneSkrattande!

Och tack för info om antal dagar. Berätta gärna ni andra om hur många dagar ni åt.

• callimero

Grattis Amberiah, låter helt underbart att få se det pickande hjärtat! Instämmer med övriga att du borde kunna känna dig trygg med nedtrappningen. Skönt att kunna få stöd och råd av andra i samma situation.

Oj vilken äggutdelning Betula, odlar ni vidare till blastocyster?

Jag går på "nya" AVA hos Dr Fodina, några fler som gör detsamma?

Har varit på VUL idag och upenbarligen så har Procren-sprutan fungerat för slemhinnan var tunn, 2 mm. Inga cystor som grönt ljus för att börja med Progynon. Tycker dock att min plan på ca 25 dagars ätande av Progynon innan ET verkar rätt lång, bara inte slemhinnan blir för tjock och "gammal". Hur har det sett ut för er med antalet dagar?

• callimero

MrsCecilia, tack för info. Har du märkt någon skillnad mellan behandlingarna beroende på hur många dagar det blev?

Hoppas ni får komma igång och försöka på nytt nu snart. Denna eviga väntan...

• callimero

Oj Jennie! Hoppas verkligen det inte påverkar. Kanske det kan påverka slemhinnan och någon extra progesteron kan vara värt att testa, men egentligen ingen aning. Hoppas kliniken svarar snabbt!

• callimero

Li02, då har vi lite samma situation då vi har grav manlig faktor och känner också oro för hur det ska gå med befruktning och kvalitet. Har gjort många IVF-försök innan och fått bra kvalitet på äggen trots ålder men det fungerar bara inte.

Hur många dagar har du ätit nu, och hur många beräknar du äta Progynon totalt innan ET Li?

Skönt att kroppen börjar fungera som den ska igen Annaba. Hoppas ni får försöka nu snart igen.

• callimero

Grattis Betula så härligt! Nu håller vi tummarna.

Li, så skönt att det blev så bra befruktning! Lite läskigt detta när man har manlig faktor och inte vet hur de befruktas och fortsätter dela sig. Undrar liksom Sissan, går ni på "nya" hos Dr Fodina eller den gamla kliniken?

• callimero

Jag har ätit Progynon, 3 per dag nu sedan lördags. Har konstant huvudvärk men vet ej om det beror på Progynonet eller förkylningstider.

Nästa VUL blir på måndag för att kolla slemhinnan.

• callimero

Låter bra Li. Vi har samma dilemma vi också. Har väldigt få och dålig kvalitet på spermierna. Var inne på att ha donator även där men då mannen lämnade prov i augusti på kliniken så ansåg de att vi kan försöka med mannens. Känns dock läskigt att odla så länge, men precis som du skrev så visar sig tydligen den manliga faktorns inverkan först efter dag 3. Vi har bara odlat i 3-dagar och alltid fått fin kvalitet trots min ålder men det har aldrig trots en väldans massa IVF tagit sig.

Tydligen så har AVA sk PICSI teknik där man ska kunna välja de bästa spermierna på ett nogrannare sätt. Vet du om det användes för er?

Håller tummarna nu att de frodas i värmeskåpet!

Svar på tråden AVA klinik i Riga