AVA klinik i Riga
Fru, tar du predenisolon på eget initiativ eller är det rekommendation från kliniken?
Fru, tar du predenisolon på eget initiativ eller är det rekommendation från kliniken?
Jag har de två andra gångerna inte haft ngt besvär av progynon. Nu känner jag mig trött, lite illamående, magen uppsvullen. Vet ej om det beror på progynon äter ju även levaxin. Ni som haft lite biverkningar, vad har ni haft då?
Redan, roligt att höra från dig..det var länge sedan, jag har tänkt på dig o undrat hur du har det...ledsamt att höra att du är låg...bra att du tar hand om dig o går på massage,
En dum fråga kanske, men jag undrar när man säger att man gör i naturlig cykel, är det då helt utan mediciner och att man gör FET max 5 dagar efter ÄL?
Den standard som många följer i i Riga är ju östrogen tillsats för att bygga slemhinna samt blocka ÄL om jag förstått det rätt, ( vissa kan få det ändå, men vitsen är väl att just blocka den? ) sedan fortstatt östrogen samt progestorn. Vid dessa fall så vill ju Riga köra FET dag18-22 i cykel där de räknar dag 1 som progynstart, dvs ca dag 3 i menscykel.
1. Det som Riga gör, är det naturlig cykel? o reglerad cykel är när man tar procrenspruta?
2. I Rigas standard så känns den som att FET ligger lite sent om det är så att de kör naturlig cykel o att FET ska vara max 5 dagar efter ÄL?
ÄL är ca da 12-14 i normal menscykel, om man räknar ÄDcykel med dag 1 med progynon så är ju ÄL i den cykeln dag 10-12 o då är ju FET sedan dag 18-22, vilket är ju då ca 6-10 dagar efter ÄL?
Skull gärna vilja reda ut detta ovan..
Fru, jag har en fråga om dosen, jag har alltid från Riga fått att jag ska ta 5 mg predenisolon på kvällen, hur kommer det sig att du fått 20mg?
Jag har fått info om att jag ska ta den samtidigt som progesteron på kvällen med start samma dag som transfer?
Jag ska fråga igen om varför de säger på kvällen ska ju dit på fredag.
Tack Redan för svar! Hoppas så att du mår bättre snart och jag håller alla tummar för att ditt försök lyckas kram till dig
Annaba, härligt att höra så goda nyheter! Kram till dig med
I morgon start med progesteron.. Nu inte långt till transfer. På fredag är det dags!!
Tack för alla lycka till.
Tyckommig: Jag ska sätta in två denna gång om de klarar upptining. Har ju tagit ett de två första gångerna, men nu rekommenderar Fodina mig att ta två. De med den bästa kvaliteten har jag ju avverkat redan... Jag är i ena stunden hoppfull o i den andra missmodig..varför ska det funka denna gång då det inte gjort det förut..men jag fokuserar på den positiva bilden.
Ja Azurea jag tänker på dig ibland då vi var där nästan samtidigt vid mitt första försök..jag är glad för din skull och det är roligt att följa dig.
Stort Lycka Till dig Fru och sedan till dig swede och sedan till dig Tyckommig!!!
Nu är det vår tur!!! Kram till er!!
Är nu i Riga, det gick rekordfort med planet, 45 min bara. Ska vara på kliniken om 25h...vet inte riktigt vad jag ska göra med all tid...
Jag tog homocystein. Det står i mina svar att ok värde är 6.3-11,2. Jag hade 11.9 ingen stor sak sa Fodina men ät trombyl.
Å vad bra fru att det gått bra idag! Tänkte på dig då jag såg båten för ett tag sen. Ha en skön hemresa och stort lycka till med ruvandet!
Detsamma Swede!! Jättetrevligt att ses och det känns så bra att prata med någon som förstår. Stort lycka till idag! Kram