AVA klinik i Riga
Fru
Jag startade 3 hela dagar innan FET, den fjärde dagen en dos på morgon o sedan FET under dagen o sedan en dos på kvällen.
Hur känner du dig?
Fru
Jag startade 3 hela dagar innan FET, den fjärde dagen en dos på morgon o sedan FET under dagen o sedan en dos på kvällen.
Hur känner du dig?
Igår satt jag in 2 st, de tinade först 2 st, men det ena var inte bra, så de slängde det o tinade 2 till, där fanns ett som var ok, så jag är glad att det fanns två st.
Dock känner jag mig inte lika positiv som jag brukar då jag kommer från Riga..just för att Fodina inte vet eller kan tänka sig orsaker varför det gått fel de andra gångerna...det känns som att lite på måfå ändra lite i medicineringen.... Nu har jag bara 3 st kvar, men de vet jag ju inte om kvaliteten är bra. De har ju fått slänga två av de åtta, men jag försöker ända vara positiv, denna gång 2 st och att TSH inte är lika högt..( hoppas jag) det värdet verkar ju åka upp ned, får se vad det blev denna gång. För 2 v sedan var det nere på 0,9.
Är osäker på vilken Fragmin halt jag ska ha, det var slut på Fragmin i Riga, så tyckommig se till att ha det hemma om du tror att du behöver det på måndag kväll. Jag hade hemma ett med 5000IE o några få med 2500IE 0,2 ml, Riga rekommenderar 2850IE 0,3 ml..de tyckte jag skulle ta den lägre dosen, men den är ju lägre än deras rek..så jag vet inte, skickade just ett mail till Nadia, får se om hon svarar fast det är helg.
Annars var det väldigt trevligt att ha swede nära, vi satt i väntrum tillsammans och det kändes som en stor stöttning att ha dig där swede.
Fy inatt drömde jag att hela slemhinnan lossnade, riktig mardröm..blev så glad när jag vaknade.
Frågade Riga om när man ska ta predenisolon, de brukar skriva kväll, men sa att det inte spelar dom ngn roll, så n tar jag det också på morgonen.
Lycka till alla var ni befinner er på denna resa!!
Fru, jag fick samma info som du, började på tisdagen o återföring på fredagen
Hoppfullagrodan! Tack så mycket.
Lider med dig och minus..det är så otroligt tufft, har du några kvar i frysen? Hoppas det och att du snabbt är på banan igen! kram
Taxi kostar ca 12eu från flygplats till kliniken. Har du tid är buss att föredra. Busshållplats precis utanför på andra sidan parkeringen. Nr 22 kostar 6 kr. Hoppa av vid 11 nov gatan, sedan promenad genom stan. Ca 20 min till klinik.
När det gäller progesteron föredrar jag utrogest morgon o lunch och sedan en progesteron mic på kvällen.
Solkatten, vilken koordinator har du? Jag har Nadia o jag tycker hon alltid svarar samma dag. Dock får jag tjata ganska mkt på att få mina provsvar. Fick igår att allt ser generellt bra men tsh lite lågt!!! Jag som kämpat med att få ner det... Jag vill verkligen veta exakt värde.
Ö
Hur känner du dig Fru? Vilken dag tänker du testa ?
Jennie jag tror inte du behöver ta några fler prover om du kör Rigas standard.
Ska du inte ens äta östrogen denna gång? Eller vad tar man för mediciner i naturlig cykel?
Å chikita vad tufft för dig, vilken vecka är du i nu? Försök att inte oroa dig... Lättare sagt än gjort det förstår jag.. Tiden går fort och om några månader så får de bort allt!! Och du har en underbar bebis hos dig Styrke kram till dig!!
Fru, jag mår bra, känner typ som PMS, lite ont i äggstockar. Vet inte vilken av alla mediciner som det beror på... Jag har testdag den 26, men funderar starkt på att testa på söndag dag 9. Dr Fodina sa att ca 90 procent kan testa redan dag 9.. Min sambo vill så klart att vi väntar till testdag.
Spännande att se hur länge du kan hålla dig!
Håller alla tummar för dig!!