• Redan47

AVA klinik i Riga

azurea skrev 2014-06-18 12:47:18 följande:

Jag har tid 1 juli, och tror nog ingenting i dagsläget. Men visst vore det kul om det var två. Läskigt men kul smile1.gif
    Hur såg hcg värden ut? 300 något och det andra? Tror inte jag läst det....

1 juli är ju som en evighet. Det är ju som ruvardagarna. Men det är väl så det är, ständig väntan ich nya kölappar på delmål denna resa . Psykiskt påfrestande. Vi är nog hårdhudade allesammans som går denna väg.

Spännande iallafall för dig!
  • Redan47
    callimero skrev 2014-06-18 13:51:39 följande:

Åh nej Redan, beklagar verkligen. Tankarna maler ju efter varje misslyckande, varför? Vad är den felande länken? Har du fått någon reaktion från kliniken? Testa något annorlunda inför nästa ET? Ta dig tid att sörja och bara vara. Kram på dig.

Jag har bett dem börja prep för nästa försök och vilka förslag de tänker då. Och hur kliniken är öppen eller ej framöver för att synka det ocå. Mycket tankar och känslor framför Allt som tar tag.

Tänker på dig och din kämpiga graviditet. Och precis som du säger hur första tiden med ärr kropp o livmoder o knä. Din man eller annan att rodda . Men knät kanske ocå blir bättre när belastning på kropp o knä minskat, hoppas det! Snart är ditt mål nära!
  • Redan47
    zaq1234 skrev 2014-06-18 13:52:37 följande:

Redan, Så otroligt ledsamt att höra, hur kunde det bli plus... Går ju inte att lita på stickorna...vet så väl hur jobbigt det är med ett minus. Många kramar!

Det var ju potentiellt möjligt att det fanns 4-13 hcg kvar efter pregnyl injektion, så det plus 4 = kan ge utslag på Stickan... Sedan tror jag kanske inte detta billighets test är de mest kvalitativa. Så det kanske är skarven som är trasig inte vet jag.

Men nu är det definitivt.
  • Redan47
    azurea skrev 2014-06-18 16:10:39 följande:

Värdena var 304 och 1411 om jag kommer ihåg rätt.

Jag är så ledsen för att det inte visade sig vara ett plus äntligen för dig. Har gått tillbaka långt i tråden och följt din kamp och det finns ingen jag hoppas ska få ett plus så starkt som du.
    Vad rörd jag blir av dina ord. tack.

Din stegring är ju jätte fin. Inga tvivel på utvecklingstakten där inte! Det är ju inte antalet hjärt som är prio utan ATT det finns hjärtfrekvens! Visst är det så, tänker jag. Kommer nog komma tårar den dagen jag får uppleva det, ojoj.
  • Redan47

Tack ingen nämnd el glömd för er omtanke och notering av min status. Det värmer ska ni veta och ger mig energi att ta en omgång till. Vet ju vad jag vill- eller hur. Klart det finns en tung känsla hos mig idag. Nu har jag fått rådet att avvakta några dagar med avbrott - om det finns en liten chans ändå. Några dagar gör väl ingen skillnad som det ser ut idag. Men helgens planer ... Tänkte sex gin grogg rocka loss här hemma med maken över helgen. Hmmm

• Redan47

Den troligaste förklaring på trötthet ich gravidkänsla är (tyvärr) medicinen. Våra kroppar genomgår kraftigt och på mycket kort tid en gravid omställning- vi blir kemiskt gravida. Allteftersom progestoron östrogen balanseras minskas trötthet...vi har högre nivåer av progestoron generellt än vad som finns första trimestern vid en spontan graviditet. Visst väldigt individuellt. Jag är trött, idag ixå, men genom att ta all progestoron vaginalt är jag inte i närhet av den utslagenhet trötthet jag upplevde tidigare första 3 försöken. Vi är typ 2 dagar efter mens när vi testar...så det är mycket tidigt. Vill minnas att ruvardag 5 med blactocyt ( 5dgr) motsv 4 dagar före beräknad mens.

Hormonerna påverkar livmodern vilket vi kan förnimma ibland några av oss.

Så i mitt fall är det genom att räkna på det och en dag "för tidigt" test, risken är då att det är ett falskt positivt. Idag officiell TD, är det 4. Det värdet bör ligga över 25. Sedan finns det undantag låg hormonare ....men jag väntar med avbryta någon dag till och göra ett test till, för att bli på säkra Sidan efter råd fr andra låghormonare.

Ha nu en lugn och skön ruvartid! Ser fram att höra från dig. Kram

• Redan47

Börja med clexane samtidig som du ökar dosen då eliminerar du risken. Jag har Tom tagit inför flygresorna extra då jag svullnar sååå och huvudvärk. Helt ok för serum. Skillnad. Hur länge planerar du vara kvar?

• Redan47
    Frk Röd skrev 2014-06-18 23:15:33 följande:

Behandlingarna ser onekligen lite olika ute beroende på vilken läkare/klinik som man gör sin behandling hos.
    Jag har bara ätit Progynon i 7 dagar men har ET på måndag. Progesteronet ska jag börja med imorgon.

Strålande. Skönt att din kropp svarat på östrogen. Åt väl typ en vecka jag oxå förra gången , gjorde intrauterin östrogen sköljningar ich de verkade ha bäst effekt. På mig skulle jag säga stt det förbättra inte slemhinnan min att äta länge. Jag ska föreslå plåster vilket varit upp här som förslag, att de skriver recept.

Att gå länge med en färdig slemhinna är ju ändå en risk att den blöder ut...det har ju hänt. Då är det bara börja om, det är väl inte hela världen när det är FET.
  • Redan47

Vilket hemsk trauma du upplevt. Får en klump i magen , allt som har med livets moder att göra, är ju precis som namnet kopplat till livet. Att störtblöda mm mm känner jag skulle få mig att komma i kontakt m rädsla att dö och aldrig få ge liv....

Det är kan jag tänka mig en stor seger för dig med detta plus! Njut ... Det är ändå en bit på vägen. Det tror jag på- att hitta glädjen och leva idag. Tillåta sorg - men oxå ta med livsglädjen.

Jag delar gärna den kunskap jag finner på min resa. Så får ni avgöra vad ni vill göra med den. Läsa, reflektera, förkasta...nya frågor kanske väcks. Vi har ett personligt ansvar som varit uppe nyligen. Genom att dela det jag läser söker analyserat - kan jag oxå ta ett socialt ansvar. Jag funderar inte på vilka bakgrunder ni har ... Vi är olika och tack vare det har vi mycket kunskap tillsammans med våra erfarenheter och kunskaper inom alla möjliga fält. Jag kritisk granskar info källor på det sättet finner jag mer kunskap. JSg är nyfiken.,Att inte dela känns främmande- egoistiskt. Ibland får ni fråga....

Ha en härlig midsommar alla ni var än ni befinner er. Jag och min man ska njuta och vårda vår relation i helgen!

Har fått mail fr peny m förslag på nästa cykel. Så jag planerar nu nästa fet. Det SKA gå!

• Redan47

Tyck om: vad tycker din läkare? Mkt intressant, berätta mer.

jag har 2.7, vid mätning nyligen, tänkte just ta 25mg. Riga har inte noterat mina värden men jag fick en karta piller efter 3 transfer flr att bli piggare. Har läst mer och nya rön menar att min nivå även 2.5 och upp behöver behandlas. Menar att ref värden inte helt bra. Många som hamnar i en nivå av sämre hälsa i onödan.

Svar på tråden AVA klinik i Riga