• Redan47
    Frk Röd skrev 2014-06-20 16:42:59 följande:

Jaha, då har bortfallet av ägg börjat :( Av 11 ägg från början så har "bara" 6 blivit befruktade. Troligtvis så kommer inte heller alla 6 nå till blastostadiet.

Vad tråkigt, förstår om du känner dig besviken. Gör de isci befruktning, en spermie i taget? Vad tror de bortfaller beror på?
  • Redan47

Beräknat FET 18 el 19/7! 15/7 hade funkat men flyg var för dyra då jmf m att skjuta dessa dagar. Nu Flyg bokat. Medicin tillägg på väg med DHL fr Aten. Recept via mail, på plåster, ska jag testa imorgon, annars får de faxa till mitt apotek.

Vill komma igång när hyston fortfarande är färsk och vill inte vänta till sept då serum sem augusti.

Så ser det ut mina vänner! Blödning väntas inom några dagar.

PS det var minus imorse oxå.

• Redan47

Trissan välkommen! Det finns mkt kunskap här. Gå gärna bakåt i tråden se efter tips.

• Redan47
    azurea skrev 2014-06-21 12:19:39 följande:

Visst borde man kunna gå till vanliga vårdcentralen och be dem kolla TSH om man är orolig för för högt värde?

Möjligt... Dra dina symptom...så du ev blir tagen på allvar. Ta med artikel jag bifogade.

Annars kan du via werlab ta proverna.
  • Redan47
    Frk Röd skrev 2014-06-21 13:29:01 följande:

Tack Callimero.

Jag har fått så jäkla ont i magen. Antagligen blir väl trombyl, prednisolon och omega 3 för mycket på en gång för min känsliga mage. Tror ni jag kan sluta med trombyl nu när jag börjar med klexane?
    Är det nån som har tagit omeprazol som ett komplement när ni ätit kortison och trombyl?

Jag har inte behövt det- men tillsammans m prednisolon kan omeprazol va bra. Du behöver ju inte heller ta alla piller på en gång.Jag tar inte prednisolonet o trombyl på fastande mage tex. Omega 3 är bara olja!
  • Redan47

Frk. Röd: jag blir inte mindre nervös heller av återkommande försök ... Adrenalin påslag, tror jag. Jag äter lite frukost innan morgon piller.

Wonders : jag vill inte vänta till sept vilket det skulle bli då kliniken har stängt aug. Vill komma igång, mår ändå oförskämt bra, under omständigheterna... När jag fick sänkt östrogen nu efter transfer blev jag ju människa igen. Trött , ja, så är det. Men det skulle inte en månads paus göra skillnad. Mer stressande att bara låta tiden gå till spillo. Så när blödningen kommer om någon dag, så börjar min nya cykel. Min motivation att lyckas är större än något annat.

Ni är så många som hållt på i många år- beundrar er uthållighet och vet att jag kommer oxå orka- det är resultatet som kommer vara belöningen.

Tack för ert pepp!

• Redan47
    Fru84 skrev 2014-06-21 19:52:21 följande:

Grattis Li!!!

Jag håller på att välja ny donator nu. Fick inte flera att välja på sist, nu fick jag 3 med massa fakta om samtliga.hur ser ni på vikten av att ha samma blodgrupperingar som donatorn? De säger att det inte spelar roll, men ändå anges ju deras blodgrupp i infon.. Svårt att välja..

Det har inte spelat roll för oss. Vi har samma 0 + båda. Att donator givit bra skörd och embryon och levande födda barn. Max 28. Utbildad ich fritidsintressen. Det har är våra viktiga kriterier. Lycka till! Rolig att du är på gång igen!
Svar på tråden AVA klinik i Riga