• Redan47

AVA klinik i Riga

Chikita: äntligen dags! Om du inte försöker kan du ju inte lyckas! Och minus kan det bli... Visst är det så. Vi kan önska allt i livet ska gå väl, men det finns inga garantier. Vi kan försöka påverka livet genom den kunskap vi, du Resp jag , har fram till idag, varje ny dag. Gör medvetna val och tar ansvar för dem- så har vi oxå gjort så gott vi kan. Good enought!

Jag har inte berättat heller varje detalj i mina resor - bara att vi gör, en del vet alla, men jag menar de får fråga så väljer jag mitt svar.

Akupunktur kan va skönt för att koppla av. Jag känner igen zaq info. Det är ju inget sussilull ich mysfaktor över behandlingen... Mer löpande band över det hela. Så se till att ställ in dig mentalt att det är avkoppling och inte mirakelkur. Förbered frågor om du har, för det går oxå fort sedan... Tycker tyckte jag. Håller vi tummar att embryo håller kvalité till transfer!

RK röd: tänker på dig, så du är inte ensam ska du veta på din resa! Kram i lycka till.

• Redan47
    Frk Röd skrev 2014-06-23 08:25:03 följande:

Tack snälla Redan. Ligger just nu och vilar efter frukosten på hotellet. Åker till kliniken för transfer om en halvtimme.
    Känner mig såååå trött, det blev en lång dag igår. Gick upp kl 03:00 och la mig inte förrän närmare midnatt. Resan var sååå dryg, bytte plan i Paris denna gång och det gör jag aldrig mer. Dessutom fick jag vänta i nästan 4 timmar där innan flyget gick till Aten, Det visste jag ju visserligen innan men det var drygt ändå.

Var snälla att håll alla tummar och tår ni kan för att allt ska gå bra. Just nu längtar jag bara hem.

Trött- innerligt förståelse för, lång resa verkligen. Gå till hotellet och slappa när dagen på kliniken är klar och njuta tillsammans med embryon! Då är du gravid, hihi! Det du' .
  • Redan47

Zaq hur har du det?

Och ni andra tjejer- hur mår ni ?

Min blödning startade igår - så nu dags för ny omgång. Har haft en skön helg tillsammans m min man. Fokus på oss, relationen och ÄD strategi. Lite sorg, irritation, ilska, glädje, njutning, varande... Smörgåsbord av känslor. Mitt motto är nu: det ska gå!

• Redan47

Zaq: jag är noga med mina vitaminer och mineraler varje dag. Äter tex minimalt med socker, vilket påverkar livmoder miljö negativt/ hela kroppen. Det är en stressande process vi gör vilket påverkar våra vitamin mineral depåer. Fortsätt du med vitaminer och folsyran. Calcium/magnesium/ zink. För mig handlar det om att ge kroppen energi och byggstenar att orka hormonstimulering och stress. Mellan transfer äter jag en omgång chlorella holistic - detox avgiftning.

Jag har ingen anledning att vänta en månad med stimulering. Min slemhinna behöver vara bättre vid transfer. Så det är bara börja påverka henne efter denna blödning och göras beredd att ta emot embryo. Och i mitt fall stänger kliniken aug semester vilket skulle innebära ett hopp till september att sk vila en månad. Min motivation är det som styr när jag gör mina försök och den påverkar min ork. Jag vill oxå med samtycke kliniken göra försök när hysto fortfarande är färsk. Ärren kommer troligen tillbaka...

Vad är syftet med den sk doppler undersökningen? Vad ska du undersöka? Jag har kollat lite men inte haft full Info.

• Redan47

www.halsosidorna.se/Syrabasbalansen.htm

Här finns info om socker bl a dess inverkan på kroppen. Jag låter bli socker ,utan att vara extremist, men så mycket som det går för att påverka miljön i hela kroppen och synnerligen under behandling då intag av hormoner är tungt för kroppen att bearbeta ändå, miljö i underlivet, bättre förutsättningar för de bakterier som ska vara där ich minska trivsel för jäst- ich svampbakterier. Ovadsett ÄD eller ej. Men just svampbakterier och obalans i vårt underliv är ej gynnsamt för att bli gravid... Gynekologer vet detta. Men skolmedicin pratar inte om helheten. Varje spec ser bara sin kroppsdel. Jag låter bli socker för att bli kvitt mitt beroende - slav under belöningssystemet. Jag låter bli socker och medveten om salt intag då kliniken belyser detta kopplat till intag av kortison. Vi vill inte gå upp i vikt- vilket är ofrånkomligt om vi låter suget styra, som faktiskt kortisonet framkallar. Och socker salt binder vätska. Jag låter bli socker för att få fler cal till att äta mat ich inte bara lura kroppen att producera insulin... Jag vill gå ner mer i vikt, har gått upp sedan 1år tillbaka 10kg, vilket inte min självbild mår bra av. Med förändringen ta bort socker, mjöl och mjölk i första fasen ich räkna cal och förbrukning har jag gått ner 3kg senaste månaden. Det känns bra. Nu kan jag dricka mjölk utan att få ont i magen. Jag startar min dag med ett stort glas ljummet citronvatten.

Detta är mina anledningar för att stärka min hälsa både psyk och fys. Genom små förändringar. PS jag tillåter mig välja äta 80% choklad 1-2 bitar per dag för att det oxå är nyttigt ich blir mitt " godis". Men jag gör det ej varje dag... Lyssnar på vad kroppen önskar oxå, men inte beroendet! Processen som sådan är tärande varför intaget blir extra viktigt för mig. Ge kroppen bränsle för att orka.

Mellan behandlingar äter jag chlorella holistic för att detoxa mig, alltså hjälpa levern att bearbeta gifter så som hormonerna. Jag intar extra calcium magnesium zink för att kompensera för den stress jag utsätter mig själv ich min kropp för. Och tex blodförtunnande tär på calciumet, östrogen stärker, men så fort jag känner minsta sendrag/kramp i fötter vid sänggåendet spec är det tecken på magnesium brist. Detta har jag icå tidigare erfarenhet av. Genom att lyssna mer inåt vad jag behöver, så tar jag extra tillskott ich eller kost efter det. Kram i solsken på er!

• Redan47
    Micro skrev 2014-06-23 13:54:47 följande:

Ni som varit till Riga för ET, är det för optimistiskt att boka flyg hem samma kväll, i då fall vid 6 tiden då jag måste vidare m flyg till Norrbotten?

Du behöver kommunicera dina flight tider med kliniken så de anpassar sig till dina tider o premisser. Det går. Bara du som vet hur lång restid och när du Vill vara hemma. Vet de om så skärper de sig med väntar tiderna - så bilen det för mig iallafall - så jag hann med båten m marginal tog taxi fr kliniken. Annars rent generellt försöker jag åka hem dagen efter transfer. mEn - ixå pris på resan och restider tar jag hänsyn till.
  • Redan47
    Micro skrev 2014-06-23 14:11:58 följande:

Fru84: var går du? Funderar oxå på valet av donator, vi går på nya ava Riga och har fått fylla i en wishlist å så väljer de utifrån den, tror jag? Tyvärr finns inte valet att hon har barn el givit bra embryon tidigare. Någon som vet hur det fungerar på Nya ava Riga?

Finns en rad, övriga upplysningar / den har jag använt.
  • Redan47

Frl röd: äntligen, nu är du praktiskt taget gravid. Grattis till överlevarna. Så nästa prövning nu, ruva lugnt fram till test...kram kram . Välkommen hem till Svedala igen!

• Redan47

Wonders du oxå på gång igen, Fru 84, micro , mary, chikita....vem mer? har vi koll på vår lista?dags att uppdatera kanske....vad roligt att vi är några som är igång samtidigt! NU kör vi så det ryker tjejer!SkålSkål

• Redan47
    snorpan02 skrev 2014-06-23 17:24:30 följande:

Micro hotell är ju billigare att bo på i Riga än i ex Sthlm men vi flög m Finnair o mellanlandade 1 til i Helsingfors, de har några kvällsflyg. Har för mig att alla Rigas donatorer har barn sedan tidigare kan ha hört fel men min hade trots sina 22 år. Lycka till nu alla som är på g eller ruvar, själv har jag magmått som i v31 för en som väntar ett barn o jag är i 23+4, hur ska detta sluta kan man fråga sig...

Som en jätte luftballong!!! Fast som inte lyfter....hahaGravid{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden AVA klinik i Riga