www.halsosidorna.se/Syrabasbalansen.htm
Här finns info om socker bl a dess inverkan på kroppen. Jag låter bli socker ,utan att vara extremist, men så mycket som det går för att påverka miljön i hela kroppen och synnerligen under behandling då intag av hormoner är tungt för kroppen att bearbeta ändå, miljö i underlivet, bättre förutsättningar för de bakterier som ska vara där ich minska trivsel för jäst- ich svampbakterier. Ovadsett ÄD eller ej. Men just svampbakterier och obalans i vårt underliv är ej gynnsamt för att bli gravid... Gynekologer vet detta. Men skolmedicin pratar inte om helheten. Varje spec ser bara sin kroppsdel. Jag låter bli socker för att bli kvitt mitt beroende - slav under belöningssystemet. Jag låter bli socker och medveten om salt intag då kliniken belyser detta kopplat till intag av kortison. Vi vill inte gå upp i vikt- vilket är ofrånkomligt om vi låter suget styra, som faktiskt kortisonet framkallar. Och socker salt binder vätska. Jag låter bli socker för att få fler cal till att äta mat ich inte bara lura kroppen att producera insulin... Jag vill gå ner mer i vikt, har gått upp sedan 1år tillbaka 10kg, vilket inte min självbild mår bra av. Med förändringen ta bort socker, mjöl och mjölk i första fasen ich räkna cal och förbrukning har jag gått ner 3kg senaste månaden. Det känns bra. Nu kan jag dricka mjölk utan att få ont i magen. Jag startar min dag med ett stort glas ljummet citronvatten.
Detta är mina anledningar för att stärka min hälsa både psyk och fys. Genom små förändringar. PS jag tillåter mig välja äta 80% choklad 1-2 bitar per dag för att det oxå är nyttigt ich blir mitt " godis". Men jag gör det ej varje dag... Lyssnar på vad kroppen önskar oxå, men inte beroendet! Processen som sådan är tärande varför intaget blir extra viktigt för mig. Ge kroppen bränsle för att orka.
Mellan behandlingar äter jag chlorella holistic för att detoxa mig, alltså hjälpa levern att bearbeta gifter så som hormonerna. Jag intar extra calcium magnesium zink för att kompensera för den stress jag utsätter mig själv ich min kropp för. Och tex blodförtunnande tär på calciumet, östrogen stärker, men så fort jag känner minsta sendrag/kramp i fötter vid sänggåendet spec är det tecken på magnesium brist. Detta har jag icå tidigare erfarenhet av. Genom att lyssna mer inåt vad jag behöver, så tar jag extra tillskott ich eller kost efter det. Kram i solsken på er!