• Redan47

AVA klinik i Riga

callimero skrev 2014-06-30 14:56:06 följande:

Nu är hon äntligen här! Vi mår bra allihop och jag kan bara inte se mig mätt på henne. Mör efter snittet men de tar bra hand om oss. Nu ligger hon och snusar på mitt bröst.

Ett super grattis till dig och er! Vilken resa du tillryggalagt! Imponerande! Grattis kram igen!
  • Redan47
    Micro skrev 2014-06-30 17:29:31 följande:

Vet att jag frågat förrut, hur ni gjorde m betalningen till nya Ava Riga. Tänker främst på den större summan vid ÄD? Betalade ni det m kort på kliniken när ni var där? Betalar sambon vid sitt besök? Har mailat kliniken m ej fått svar.

Betalade faktura - banköverföring utland. Aldrig betalat något kontant/ kort.
  • Redan47
    azurea skrev 2014-07-01 10:03:55 följande:

Idag har jag gjort VUL nu när jag snart går in i vecka 8 och det visade glädjande nog på två (!) små bultande hjärtan som verkar frodas därinne. En visade sig från sin bästa sida och såg nästan ut som en liten pepparkaksgubbe med två utstående armar, lite gulligt. De mätte dem och de verkar precis i fas storleksmässigt. Hoppas det håller i sig! *lycklig*

Helt underbart! Tänk att få se pickande hjärta. Lyckofjärikar i min mage. Du fick se tvåååå. Grattis! Kram
  • Redan47

600mg progesteron före transfer och 800mg efter transfer. Mina Samtliga försök.

• Redan47

Träning för oss i äggdonationsvängen: vi är inte att jämföra med spontan graviditet. Varför klinikerna Riga o serum håller på försiktigthetsprincipen vad gäller fys aktivitet och sex mm mm: Är att vi håller en graviditet kemiskt. Embryot är inte säkert bara för att det bäddat in sig, dess överlevnad hänger på att slemhinnan inte blöder ut. Och vi tillsätter progestoron o östrogen för att inte få missfall oxå. Ökad hjärtpuls, ökar oxå tryck på slemhinnan som är ett genomblödande organ. Som ni vet, kommer ihåg, så får vi rådet omg att vila direkt om vi stänk blöder.... Detta är ju en risk just med ÄD, och vanligt, att vi blöder.

Så när graviditet håller sig på egen hand- v12-13. Alltså då vi inte längre behöver stödja grav med hormoner, då kan vi vara friare med den fysiska aktiviteten. Så resonerar nämda klinikerna ovan.

Sedan har vi ju den fria viljan- gör det som känns viktigt - men var medveten om risken.

Jag tycker valet är och blir lätt, för mig, att avstå fysisk aktivitet, insatsen att komma så långt som en graviditet vill jag inte sätta på spel. Jag kan "träna " hela livet efter baby finns i mina armar. Jag kan och kommer träna efter risk veckorna, på ett sätt som håller min grundkondition och hälsa på en nivå som gör att jag är i bästa möjliga kondition för att bära och föda och återhämta mig. Allteftersom, om vi lyssnar på kroppen , kommer vi inte orka iallafall, som innan... Våra kroppar kommer förändras båda här och där....Men efter, i mål- ut och köra barnvagn så det fräser i gruset! Det tar;)) kram på er alla.

• Redan47
    chikita124 skrev 2014-07-01 22:19:10 följande:

Kan man använda digitala gravtest fler är engång? De som man köper på apoteket tänkte jag på?

Nix-engångsartiklar:(
  • Redan47
    zaq1234 skrev 2014-07-02 21:02:57 följande:

Minskar chansen så mycket vid FET mot ET?

Statistic är olika från klinik till klinik. Det finns kliniker i USA som presenterar ET 80% med live birth 70%. Med Fet som ligger på 60% o live birth 50-55%. Nya Riga har inte hållt på så länge, svårt att få ordentligt underlag för statistik byggt på deras verksamhet.

Dr fodina menar att det inte gör skull skillnad på ET och fet.... Men det visar dock statistik presentation runt om i världen att det gör. Något sämre utfall.

Sedan huruvida det blir en eller två överlevare, tvillingar- är sannolikheter mer än statistik.... Lätt att blanda ihop matematiken. Att sätta in två, ökar sannolikheten för att en ska lyckas.

Jag har gjort 5 försök... 0 lyckats... Usel statistik. Precis som du belyser Azurea, missvisande, om den statistiken inte visas.

Men det vi kan dra slutsats är stt det är större chans att lyckas med ÄD än ivf m egna ägg. Om vi är över 28. Enl statistiken alltså, då ägg kvalité börjar försämras....
  • Redan47
    chikita124 skrev 2014-07-03 11:12:50 följande:
    jag testade dag 7 förra gången blev övertalad av en kompis att göra de.. vart ju minus o vart som du jätte ledsen testade inte mer sen förrän dag 12 vid blodtest fick + hemma på stickan samma dag..lärde mig en läxa där att inte kolla för tidigt kommer inte kolla på sticka förrän på onsdag nästa vecka är dag 12 då...

jag har inte berättat för någon att jag varit iväg denna gången bara min man o jag som vet de känns jätte bra faktiskt vill inte ha någon som har "förväntningar" åt mig hela tiden kände mig pressad o stressad av de förra gången..
    Jag tycker de går jätte bra nu med o känner inget behov kolla ännu heller..
    om jag får + kommer jag inte berätta för någon vill se hjärtslag innan..
    Jag känner precis som du, mina i andras förväntningar... Så jag kommer väntar med alla besked tills det känns säkert. Så känns det just nu.
  • Redan47

Här en artikel om hystereoskopi - på svenska- om vad det är och olika behandlingar som är möjliga med det ingreppet. Det finns många hyss i uterus som kan förhindra graviditet. Målet är att bli gravid.

Intrauterin adherens- ärrbildning . Finns olika orsaker till det, bl a missfall, skrapning, infektioner ... ....

Vi kan ha haft infektioner vi inte vet om vi haft.

• Redan47

Här är den, missade länken.

www.lakartidningen.se/OldWebArticlePdf/1/12300/LKT0926s1726_1728.pdf

Hade jag vetat vad jag vet idag hade jag gjort en hysto redan efter ET 1 eller FET 2. Har betalat insättningsbehandlingar i tid kraft pengar...när jag haft ärr som förhindrat graviditet hela tiden. Så de försök jag gör nu ser jag som nummer 1 och ett nummer två nu i juli på det sätt att de tidigare har jag inte haft en chans.

Svar på tråden AVA klinik i Riga