• Redan47

AVA klinik i Riga

annaba skrev 2014-06-23 20:48:17 följande:

Första ET tror jag vi fick 4 dagars varsel för ÄP och makens bidrag. Denna gång endast 2 dagars varsel eftersom de (som jag tolkade det) behövde följa upp donators utveckling lite extra noga. 

Denna gången hade vi ändå tur med biljetterna som inte sköt i höjden så fruktansvärt. Dock valde vi att åka hem en dag senare eftersom ytterligare en natt på hotell blev billigare än flygbiljetten samma dag som transfer.

Så gör vi oxå, kollar alla totala restider och totala boende. Nu när jag drar t Aten, lika, värt att sova en natt extra pga flygpriset. När jag gjorde fet Riga, styrde jag min resa efter flygpriset... Så prel datum var jag där, återigen billigare att bo extra natt , vilket ixå gav möjlighet att skjuta fet 1dag. Ej ändrat mina FET efter mina bokningar gjorda. Hotell bokar jag i första hand de som är om- och avbokningsbara.
  • Redan47

Wonders, jag smyger igång idag jag oxå. 2mg östrogen +plåster. Om tre dagar lite mer ..., ska boka ett VUL till 1/7. Har ingen aning om o när min gyn har sem.

• Redan47
    zaq1234 skrev 2014-06-24 18:08:52 följande:

På vilken dag brukar man göra FET i cykeln, om man börjar med östrogen ca dag 3?

Mellan dag cd12-17. Det är från ca du skulle ha ägglosssning (jag har dag12), det motsvarar ju äggplock plus 3-5 dagar. Det är det som följer kvinnans naturliga livmoderutveckling (som vid spontan graviditet). Så Peny, serum Aten, vill ju tex jag stimuleras så att slemhinnan blir färdig på denna tid- för att slemhinnan ska hålla sitt bäst före datum. Det är likadant på tex Huddinge vid IVF/ÄD samma förhållning. Jag kollade mina flighter och meddelade när jag bäst kan vara där runt den 15/7 i detta fall, utifrån det bestäms slutdatum. Jag är också där plus två dagar så det går att vara flexibel- tack vare mina flygpriser inkl hotell och totala restider.

Vi äter ju östrogen därför vår naturliga produktion ej räcker till, de av oss som har det, behöver ej äta 8mg tex. Plus att vi svarar olika på externa tillsatser av östrogen. En stor del tas upp i ämnnesomsättningen till ex, som påverkar de högre doser vi behöver ta för att räcka till slemhinnan. Det är därför en del av oss haft möjlighet att få plåster utskriva, de är dyrare, men effektivare , plus som vanligt, mindre biverkningar än vid oralt, och för mig med koaguleringsproblem är det mindre risk m plåster. Jag är jätte glad jag lyckats få tag i det. men iallfall- det är pga östrogenets påverkan när det är svagare som transfer då drar ut på tiden. Slemhinnan för bästa förutsättning är 8-14mm, för den faktorn, som går att påverka. 
  • Redan47
    zaq1234 skrev 2014-06-25 14:54:54 följande:

Är det ngn som vet någonstans man kan göra ul i Skåne, Ystad? Malmö?

Googla på privata gyn.
  • Redan47
    Fru84 skrev 2014-06-26 10:31:47 följande:

Jag håller på att bli gaaalen. Ska prova med bruttolöneavdrag i Riga denna gång. Men (jag Kabske inte hittade rätt engelska ord) men dom verkar inte fatta vad jag pratar om. Någon som gjort det på gamla ava som vet hur det fungerar? Otroligt tacksam för svar.

Jag talade med Jelena.

Kolla på deras hemsida, namnet för detta på engelska finns där. Bad henne skriva mitt företags namn som faktura mottagare. Och OBS! Skriva ivf treatment. Alltså info om eggdonation dokumenteras ej. Medicin kan ixå tas med, provtagningar mm- de kan skriva medical treatment.
  • Redan47

Azu kolla in länken jag la in om detta med tsh. Det bör läggas in redan vid 2.5- 3! Viktigt att ligga runt 1 för att bibehålla graviditet som säkerhet. Kram

• Redan47

Chikita: Ha en bra sejour i Riga, äntligen dags! Tänker på dig hemifrån.

Annaba: Jävla skitvisset är det att få minus. All förväntan på plus finns ju där, även om vi vet att det kan bli minus. Visst är det så, skönt ni har fler, embryon kvar, men det känns ledsamt tänker jag ändå. Omstart är energikrävanade också, tycker jag. Går du igång direkt, eller tar du paus?

Fru 84, såg ej det var på gamla Riga, men det spelar ingen roll. Det ska framgå på fakturan allt annat utom just Äggdonation. De kan skriva IVF och alltutöver medical treatment or medications. " I want my invoice written to following recipient and adress. This is important for our declaration to make tax deductions."  Helt okomplicerat faktiskt. 

Skade, jag kan inte föreställa mig hur du och din man har i er läkeprocess, men jag kan förstå om ni känner en lättnad av att få mer vetskap om vad som hände. Vad jag förstår är det inte självklart att man gör utredning, beroende på fostrets ålder. Jag minns ej om er bebis var foster eller barn per definition. All typ av ovisshet tar längre tid att bearbeta och skapar oroliga tankar och känslor. Det gläder mig att ni fått veta mer. Tack för du vill delge, förstår om det känns tungt att skriva om det oxå. Jätte kramar på dig!

Callimero: Nedräkning! Nu får väl liten dessutom komma när som helst ändå :) Vad tiden ändå bara sprang fram, minns oktober som igår!

• Redan47

Annab; förstår dig precis, därför som jag gör och gjort förut oxå ny behandling direkt efter mens/slemhinnan blödit ut. Har frågat både Riga o Aten om det... Och det spelar ingen roll, när de undrar el ber att få vänta har det med om vi har energi igen, och om de har tid. Vad är det som bråkar med dig? Hos mig har det ju visats sig efter hysto att det var ärrbildningar uppe i fundus, rejäla- och att min slemhinna svarar dåligt. Ich försök med gammal slemhinna. Så mina tidigare försök har med facit på hand varit helt meningslösa , ur perspektivet riktigt dåliga odds att lyckas, tämligen omöjliga.

Men jag har bestämt mig att det ska gå, har inte varit i denna cirkus så länge ändå... Lite mer energi finns det allt:)

• Redan47

Det kommer gå, annaba!

Swede, jag instämmer m callimero ang utreda och trombos profylax behandla. jag kommer spruta fragmin hela graviditet...då det visat sig med facit på hand att min dotter för 20 års sedan föddes m en mkt ful o liten moderkaka - på den tiden gjordes inga extra VUL någon gång, ett v17, typ. Inget mer. Detta tyder på att blodflödet/näring ej varit fullgott, hon var 1kg mindre än vad som hade varit normalt då. Med denna bakgrund menar Aten att jag ska ha blodförtunnande och med största sannolikhet under hela grav. Östrogen ökar i kroppen under graviditet, en anledning som oxå påverkar. Och det tycks ju med dagen prover visa att mitt blod koagulerar för fort...

Svar på tråden AVA klinik i Riga