• Redan47

AVA klinik i Riga

Annaba: vad skönt att äntligen vara dags för transfer! Ja ibland går det undan på ÄD resan- annars är det mest en väntan...;)) kram

• Redan47

Mary; clexane är lite speciellt så se till att använd den före transfer! Den har en sammansättning ett protein som underlättar implantations.

Skönt att du är på G nu! Procren biverkningar kommer( ev ) efter hand. När hormonerna dalar....men skönt om du inte känner av det!

• Redan47

Clexane:

"Prevents the formation of blood clots in the embryo and placenta.

Increases the production of cellular substances that are important in the implantation process.

Increases insulin-like growth factor at the site of implantation.

Increases production of a protein that assists in binding the early embryo to the lining of the uterus.

Has suppressive effects on the immunologic causes of recurrent miscarriage."

• Redan47
    Maryhe skrev 2014-06-10 09:32:15 följande:

Jag måste använda Clexane pga faktor V Leiden.
    Men enligt Gyn och även farmaceut i Grekland så skulle Innohep vara bättre.
    Hematologen i Italien förordar dock Clexane så därför skrev Gyn ut det. 
    Hon skrev dock 2000ie vilket inte finns på apoteket... Hematologen har sagt 6000ie, men hon tyckte att 2000ie skulle räcka så lite egensinnig är hon. Innohep har jag på 4500ie.

jag kan hämta ut Clexane i Italien men behöver det snart här hemma. Köpte bara 10 Innohepsprutor.

innohep fick jag köpa utan recept i Grekland, men inte Clexane.

Jag tar 4000ie/ 0.4
  • Redan47

Azurea: skulle inte du ta blodprov på hcg idag???

Övrigt dina frågor... Som gravid skrivs du snart in på Mvc, då är du inkluderad ich får de undersökningar som ingår! Ett hjärtljud VUL som du förmodligen får ta "privat".

• Redan47
    zaq1234 skrev 2014-06-10 20:43:48 följande:

Hur snabbt brukar mens komma efter minus?

Jag har fått mens/blödning 2-3 dagar efter jag slutat med hormonerna.

Ledsamt att det är minus....
  • Redan47

Azurea: detta VUL ,tidiga, säg som du vill. Om du tror att du har större möjlighet att få igenom ett VUL hos Gyn genom att säga att du är gravid- utan djupare diskussion hur det gått till- så skulle jag knipa om ÄD just detta. Sedan när du skriver in dig, då tycker jag absolut du ska vara ärlig. Det klassas ju ändå som riskgraviditet.

Werlabs: kommer ett hemligt mail. Sekretess mail - som du får öppna med hjälp av lösenord ich säkerhets sms! Tog du prov på fm idag kommer nog mail imorgon, tror jag, eller ikväll. Spännande!

• Redan47
    zaq1234 skrev 2014-06-10 20:04:06 följande:

Jag tog ju blodprov i måndags o har fortfarande inte fått svar. vet ju med 99 procent att det är negativt, men hoppet finns ju fortfarande kvar som ni alla vet.

men Man ska ju ta blodprov med 2 dagar emellan, vill ju inte ta nr 2 om det inte behövs. Inte kan det spela roll om det skulle bli 3 eller 4 dagar om det mot all förmodan skulle vara hcg på över 5.

Fy vilka jobbiga dagar detta har varit, kollar mejl var 5 min konstant... Vill ha provsvar..Man är otålig,vresig, ledsen men samtidigt tänker man tänk om man kunde tillhöra den lilla procent som måste vänta 14 dagar innan plus..

Jag tig inte heller prov 2. Jag fortsatte kissa på Stickan då istället. För då bör hcg vara fr 17-25 minst- ich ge utslag på stickan. Den visade minus, så då struntade jag i blodprov 2. Jag får via min gyn om hon fixar remissen så tar det flera dagar innan jag får svar med snigelpost.
  • Redan47
    Frk Röd skrev 2014-06-10 17:13:10 följande:

Redan, jag vet inte om donator är klar än så jag vill inte börja med Progynon innan jag får klartecken från Embio. Min koordinator mailade tidigare idag att hon kommer ge mig mer info senare i dag eller mest troligt i morgon.
    Hur långt innan transfer startar du med Clexanne?

Jag har börjat med all blodförtunnande start dag1 med östrogen. Jag har ju hållt på npgra ggr. Och mina prover visar att det koagulerar för fort...dvs trombosrisk, även ålder inverkar då kärl mindre elastiska ixå trombosrisk, östrogen intag i dessa mängder är oxå en trombosrisk, dessutom så har ju min slemhinna svarat trögt varför kliniken oxå vill säkra blodflödet för bästa tillväxt oxå.
Svar på tråden AVA klinik i Riga