• Jennie1987

Pergo dubbelkur

Igår kom mensen som ett brev på posten!
    Cykeldag 30, så det får jag väl vara nöjd med?

Har ätit en enkelkur Pergotime, och denna gången blev det inget :/
    Men! Om ni visste hur glad jag är över denna lilla mens!!
    Jag har inte haft mens sen i Juni 2009, så det känns så skönt att ialla fall något hände efter Pergotime!
    Förstår att det låter jättekonstigt.

Idag är det mensdag 2, så på fredag ska jag börja med dubbelkur Pergotime.
    Får se hur det går.

Är det någon som har lite erfarenheter av dubbelkur?
    Skulle vilja höra hur det går/gått för er!
    Hur har ni mått under och efter kuren? Har ni lyckats ägglossa? Blivit gravida?

Jag fick väldigt mycket biverkningar av enkelkur, så får väl ställa in mig på dubbla biverkningar nu då? ;)
    Men det är det såklart värt!

Skriv nu, alla kloka kvinnor!

• Svar på tråden Pergo dubbelkur
  • Jennie1987
    kayla23 skrev 2010-05-13 13:53:35 följande:
    Hej Jennie1987. Jag har BIM den 24 maj så vi får se håller tummarna så innerligt =D håller tummarna för alla !! kramizzar
    Då ska jag tänka på dig lite extra runt den 24 maj! :) Hoppas hoppas att det går vägen!! :)
  • LenaP83

Tänk va roligt om vi allesammans skulle plussa=) Känner att detta år är ett bra år!
    Började med pergo dubbelkur igår...och jäklar i min lilla låda vilken huvudvärk jag hade och mådde illa....hoppas att jag slipper biverkningar idag...inge kul o gå på borås djurpark med jobbet o må urk...
    Kram på er!

• Bollen82
    LenaP83 skrev 2010-05-14 08:16:42 följande:
    Tänk va roligt om vi allesammans skulle plussa=) Känner att detta år är ett bra år!Började med pergo dubbelkur igår...och jäklar i min lilla låda vilken huvudvärk jag hade och mådde illa....hoppas att jag slipper biverkningar idag...inge kul o gå på borås djurpark med jobbet o må urk...Kram på er!
    Ja, om alla plussade i det närmsta vore perfekt!
    Hoppas att dubbeldoserna funkar lika bra för er som det gjorde för mig första gången..
    Ha det så kul på borås, trist väder iof sig så ta med dig paraplyt!
  • Jennie1987
    LenaP83 skrev 2010-05-14 08:16:42 följande:
    Tänk va roligt om vi allesammans skulle plussa=) Känner att detta år är ett bra år!Började med pergo dubbelkur igår...och jäklar i min lilla låda vilken huvudvärk jag hade och mådde illa....hoppas att jag slipper biverkningar idag...inge kul o gå på borås djurpark med jobbet o må urk...Kram på er!
    Ja, det skulle ju vara häftigt!! :)
    Får verkligen hoppas att detta året är vårt år!
    Jag började med dubbelkur idag :) Har inte känt något än.
    Hoppas du slipper biverkningar!
  • K84

Har precis ätit dubbelkur pergo, på första kuren hände inget men nu när jag kollade med VUL så hade två äggblåsor växt till sig...borde dock haft ägglossning i förra v enligt beräkningar men fick inget klart utslag med ÄL-tester så är orolig att det inte blev någon ägglossning trots att min läkare sa att det såg bra ut och att äggen såg ut att vara på g...vad gör jag nu??? är det bara att vänta och hoppas på att jag hade ÄL iaf och att det tagit sig?? Har någon erfarenhet av detta?

• K84

Ps. Jennie1987, förstår att du iaf är glad att något hände och du fick mens. Jag har inte haft någon egen mens sedan maj 2008...

• Jennie1987
    K84 skrev 2010-05-14 10:58:28 följande:
    Har precis ätit dubbelkur pergo, på första kuren hände inget men nu när jag kollade med VUL så hade två äggblåsor växt till sig...borde dock haft ägglossning i förra v enligt beräkningar men fick inget klart utslag med ÄL-tester så är orolig att det inte blev någon ägglossning trots att min läkare sa att det såg bra ut och att äggen såg ut att vara på g...vad gör jag nu??? är det bara att vänta och hoppas på att jag hade ÄL iaf och att det tagit sig?? Har någon erfarenhet av detta?
    När jag åt enkelkur förra månaden (min första kur med Pergotime) så hade ett ägg växt till sig på dag 11 på VUL var det 12 mm. Jag var överlycklig och enligt min läkare skulle jag ägglossa runt dag 15, så det var bara att sexa på.
    När jag tog blodprov dag 19, så visade provresultatet nästan ingenting, min läkare kunde inte se om jag ägglossat eller inte! Helt konstigt.
    Men min läkare sa att jag skulle ställa in mig på att mensen skulle komma inom en vecka, och vilken fullträff av honom! Exakt en vecka efter vårt samtal kom mensen, som ett brev på posten!

Jag har hört att ägglossningstest kan vara lite missvisande för oss med PCO?

Det enda jag gjorde efter min eventuella ägglossning var att vänta, det var ju bara det att göra.
    Antingen kommer mensen, och då har du antagligen ägglossat men inte blivit gravid.
    Eller så kommer inte mensen, och då får du göra ett gravtest. Eller så har Pergotime inte fungerat. Så har jag ialla fall förstått det.

Har du inte fått ta ett blodprov för att kolla om du verkligen ägglossat?
    Lycka till!!
  • Jennie1987
    K84 skrev 2010-05-14 10:59:28 följande:
    Ps. Jennie1987, förstår att du iaf är glad att något hände och du fick mens. Jag har inte haft någon egen mens sedan maj 2008...
    Ja, det kändes faktiskt riktigt bra! Att något funkar ialla fall!
    Oj, då har du det lite värre än mig... Hoppas att den kommer!
  • K84

Nej, har inte fått ta något blodprov...men jag får avvakta någon vecka och se om det kommer någon mens eller inte...hoppas inte...jag vill ju iof att Pergo ska ha fungerat, men vill ju vara gravid =) Håller tummarna för dig med! 

• Jennie1987
    K84 skrev 2010-05-14 11:21:38 följande:
    Nej, har inte fått ta något blodprov...men jag får avvakta någon vecka och se om det kommer någon mens eller inte...hoppas inte...jag vill ju iof att Pergo ska ha fungerat, men vill ju vara gravid =) Håller tummarna för dig med! 
    Skumt att du inte får ta nåt blodprov :/
    Ja, så fick jag göra också, bara att vänta.
    Sen ringde ju iofs min läkare ang provsvaren, och då sa han att om mensen inte kommit inom 10 dagar skulle jag ringa.
    Men den kom efter 7 dagar, så då var det bara att hoppa på dubbelkuren. Jag sätter mitt hopp till denna kuren nu! :)
    Förstår precis vad du menar. Man vill såklart inte att mensen ska komma, men om man inte blivit gravid så är det skönt att något händer. Som ett tecken på att kroppen ialla fall har reagerat och tänkt att "Hum... Nu får vi nog blöda lite, för något ovanligt har hänt här!". Haha!
    Lycka till!
Svar på tråden Pergo dubbelkur