• Parenthood

Jag skäms

Återigen har en svensk så kallad konstnär skändat en världsreligions största helgon. Men själv är han upprörd över att andra kallar honom gris och svin.

Tydligen är det ok att skända helgon med porrbilder och andra obsceniteter och ingen ska bli upprörd eller provocerad av det, men att kalla en konstnär som gör så för svin, det går inte för sig.

Personligen anser jag att man är tämligen timid om man nöjer sig med att kalla denne provokatör för dylika tillmälen. Någon konstnär är han då definitivt inte. En konstnär skapar egna kreationer och behöver inte stjäla andras helgon för att skända dem. 

Om hispan vägrar ta emot en så störd person borde kåken duga.

Dagar som denna skäms jag över att vara svensk.

• Svar på tråden Jag skäms
  • JTA
    Parenthood skrev 2010-05-11 23:03:53 följande:
    Återigen har en svensk så kallad konstnär skändat en världsreligions största helgon. Men själv är han upprörd över att andra kallar honom gris och svin. Tydligen är det ok att skända helgon med porrbilder och andra obsceniteter och ingen ska bli upprörd eller provocerad av det, men att kalla en konstnär som gör så för svin, det går inte för sig. Personligen anser jag att man är tämligen timid om man nöjer sig med att kalla denne provokatör för dylika tillmälen. Någon konstnär är han då definitivt inte. En konstnär skapar egna kreationer och behöver inte stjäla andras helgon för att skända dem.  Om hispan vägrar ta emot en så störd person borde kåken duga. Dagar som denna skäms jag över att vara svensk.
    TS, du kränker mina känslor när du skriver så här. Så nu får du sluta bums. Annars blir det hispan eller kåken för din del.
  • parvati

Människor som hävdar att Sverige inte är en demokrati eller har yttrandefrihet har säkerligen en del ljusskygga ideèr. Nej man låser inte in folk på "hispan eller kåken" för att de skapar konst eller skriver böcker som gör andra människor upprörda.

• Gung Ho
    Parenthood skrev 2010-05-11 23:03:53 följande:
    Återigen har en svensk så kallad konstnär skändat en världsreligions största helgon. Men själv är han upprörd över att andra kallar honom gris och svin.Tydligen är det ok att skända helgon med porrbilder och andra obsceniteter och ingen ska bli upprörd eller provocerad av det, men att kalla en konstnär som gör så för svin, det går inte för sig.Personligen anser jag att man är tämligen timid om man nöjer sig med att kalla denne provokatör för dylika tillmälen. Någon konstnär är han då definitivt inte. En konstnär skapar egna kreationer och behöver inte stjäla andras helgon för att skända dem.  Om hispan vägrar ta emot en så störd person borde kåken duga.Dagar som denna skäms jag över att vara svensk.
    Skall Parenthood-myndigheten nu bestämma vad som är konst också?

Jag skäms för vi har ociviliserade idioter här i landet som inte kan acceptera de spelregler vi har här. Kan man absolut inte acceptera demokratiska spelregler finns det gott om länder utan demokrati man kan emigrera till.
  • Gung Ho
    Selfish Geene skrev 2010-05-12 20:22:56 följande:
    Jag har märkt att det är nästintill uteslutande de som inte förtjänar respekt som vill tvinga andra människor att respektera dom...
    Hahaha, det är så sant så..
  • Gung Ho
    parvati skrev 2010-05-13 00:05:35 följande:
    Människor som hävdar att Sverige inte är en demokrati eller har yttrandefrihet har säkerligen en del ljusskygga ideèr. Nej man låser inte in folk på "hispan eller kåken" för att de skapar konst eller skriver böcker som gör andra människor upprörda.
    Det är svårt för de anti-demokratiska att acceptera...de gnager tänder.. {#lang_emotions_laughing}
  • Parenthood
    parvati skrev 2010-05-13 00:05:35 följande:
    Jo, det gör man, men det beror på vilka man upprör, judar, t.ex. får man inte uppröra hur som helst, men muslimer går bra.
  • Parenthood
    Add3 skrev 2010-05-13 00:13:39 följande:
    Skall Parenthood-myndigheten nu bestämma vad som är konst också?
    Får jag inte uttrycka min åsikt? Att skända muslimer går bra, men att ogilla det är inte ok?
  • jaghopparhögt
    Parenthood skrev 2010-05-13 00:28:30 följande:
    Jo, det gör man, men det beror på vilka man upprör, judar, t.ex. får man inte uppröra hur som helst, men muslimer går bra.
    Klart man får uppröra judar, varför har du fått för dig annat?
  • parvati
    Parenthood skrev 2010-05-13 00:28:30 följande:
    Jo, det gör man, men det beror på vilka man upprör, judar, t.ex. får man inte uppröra hur som helst, men muslimer går br
    Struntprat Lagen är lika för alla. Du kan måla gud hur du vill.
  • Gung Ho
    Parenthood skrev 2010-05-13 00:29:38 följande:
    Får jag inte uttrycka min åsikt? Att skända muslimer går bra, men att ogilla det är inte ok?
    Självklart, men det är alltid lite roligt när folk skall bestämma vad som är konst och inte. Att man inte tycker om sagda konst är ju en annan femma. Mig veterligen skändar han inte muslimer. Att ogilla Vilks konst får ju alla göra, det är det väl ingen som satt sig emot. Det är att attackera och mordhota som eventuellt hör hemma i den 'gamla kulturen'..
Svar på tråden Jag skäms